loading...
راه خدا
دانشجو بازدید : 9 چهارشنبه 13 آذر 1392 نظرات (1)

 

میر غلامزاده در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد
افزایش 2 برابری تسلیحات و مدت دریانوردی ناوشکن «سهند» نسبت به «جماران»

رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش گفت: اولین نمونه رادار آرایه فازی عصر بر روی ناوشکن جماران نصب خواهد شد.

خبرگزاری فارس: افزایش 2 برابری تسلیحات و مدت دریانوردی ناوشکن «سهند» نسبت به «جماران»

 

 

 

 

امیر علی غلامزاده رئیس سازمان جهاد و خودکفایی نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعیخبرگزاری فارس، با اشاره به اهمیت تجهیزات در نداجا گفت: نیروی دریایی ارتش، نیرویی است که تمام مسئولان و در راس آنها مقام معظم رهبری بر تجهیزات محور بودن و هویت داشتن پرسنل آن تاکید داشته‌اند. منظور از هویت نیز خرد، عزم و شجاعت است.

 

* نصب رادار جدید «عصر» بر روی سهند و جماران

 

غلامزاده با بیان اینکه وقتی تجهیزات جدیدی ساخته می‌شود باید جایگزین تجهیزات قدیمی شود، به ساخت رادار جدید آرایه فازی «عصر» اشاره کرد و اظهار داشت: اولین نمونه رادار آرایه فازی عصر بر روی ناوشکن جماران نصب خواهد شد.

 

وی درخصوص نقش این رادار در توانمند شدن یگان‌های نداجا تاکید کرد: بُرد این رادار حداقل 200 کیلومتر است لذا وقتی چشم شما فضای بیشتری را در مقابل ببیند، امکان اینکه بتوانید تصمیم‌گیری بهتری کنید و زمان عکس‌العمل بهتری داشته باشید، بیشتر می‌شود به همین دلیل این رادار خیلی به ما در کشف و رهگیری اجسامی که قبلا برای ما سخت‌تر بود، کمک می‌کند.

 

رئیس سازمان جهاد و خودکفایی نیروی دریایی ارتش درخصوص میزان تولید این رادار نیز گفت: رادارها و سیستم‌هایی که تولید می‌کنیم مثل سیستم ناوشکن جماران و ناو پیکان و رادارهای غیره، بنا به نیازی که از سوی ستادهای بالاتر به ما ارجاع می‌شود، ساخته می‌شود.

 

* افزایش 2برابری تسلیحات و توان دریانوردی ناوشکن «سهند» نسبت به «جماران»

 

وی در بخش دیگری از گفتگو با فارس، ضمن اشاره به خصوصیات ناوشکن سهند که در دست ساخت است، گفت: اولین ویژگی ناوشکن سهند این است که قابلیت رادارگریزی به میزان 30 درصد افزایش یافته و شکل بدنه آن باعث شده تا کشف آن توسط رادار سخت‌تر شود.

 

غلامزاده ادامه داد: ویژگی دیگر آن این است که مخازن و انبارهایش به نحوی طراحی شده تا مدت دریانوردی آن به میزان 2 برابر جماران افزایش یابد.

 

رئیس سازمان جهاد و خودکفایی نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: همچنین رادارها و سیستم‌های تسلیحاتی آن حداقل به میزان 2 برابر افزایش پیدا کرده و سیستم‌های جدید جنگال هم روی آن نصب شده است.

 

وی همچنین اعلام کرد که رادار آرایه فازی عصر نیز بر روی ناوشکن سهند نصب می‌شود و افزود: البته این در صورتی است که تا زمان عملیاتی شدن این ناوشکن رادار جدیدتری تولید نشود زیرا در این صورت رادار جدید روی آن نصب خواهد شد.

 

منبع: فارس نیوز

دانشجو بازدید : 13 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (0)

 

بهره‌برداری از نخستین زیردریایی نیمه سنگین بومی تا پایان سال

 

رییس سازمان تحقیقات جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نخستین زیردریایی نیمه سنگین ساخت ایران توسط متخصصان توانمند وزارت دفاع و نیروی دریایی تا پایان سالجاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، امیر دریادار ?علی غلام زاده? افزود: هم اکنون با اقدامات انجام گرفته زیر دریایی های سبک به تعداد زیاد در کشور ساخته می شود.

وی یادآور شد: ایران اسلامی با بهره گیری از دانش و تخصص نخبگان ایرانی توانسته است حتی از کشور های سازنده و معروف در تامین و بازسازی انواع زیردریایی ها بویژه نیمه سنگین عملکرد بهتری داشته باشد.

امیر دریادار غلام زاده افزود: فعالیت درخشان و مهم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نشان دهنده خودباوری، اقتدار و عظمت روزافزون ملت ایران در مقابل جهانیان است.

وی اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش ناوشکن های متعدد از جمله جماران را مورد بهره برداری قرار داده است و اکنون نمونه های بهتری از این نوع ناوشکن را در کوتاهترین زمان ممکن در دست ساخت دارد.

رییس سازمان تحقیقات جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: نیروی دریایی ارتش برای مراقبت و تامین امنیت دریایی کشتی ها و ناوبرها حضوری تاثیرگذاری در آبهای آزاد دارد.

وی یادآور شد: بطور یقین حمایت حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری و ملت ایران موجب شده است نیروی دریایی جمهوری اسلامی عملکرد قابل قبولی در بخش های گوناگون داشته باشد.

امیر دریادار غلام زاده افزود: کشورهای جهان نیز بخوبی به نقش تاثیرگذار نیروی دریایی جمهوری اسلامی واقف اند و مصداق عینی آن کمک به کشتی ربوده شده چین توسط دزدان دریایی بود که عملیات نجات آن توسط نیروی دریایی ایران انجام گرفت.

وی یادآورشد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی با تمام قوا در آبهایی جنوبی و دریای خزر برای حفظ امنیت کشور حضوری مستمر و تاثیرگذار دارد.

منبع: مشرق نیوز

دانشجو بازدید : 11 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (0)

 

اطلاعات سپاه چند فعال سایبری مرتبط با بیگانگان را بازداشت کرد

چند تن از فعالان سایبری مرتبط با بیگانگان، توسط سازمان اطلاعات سپاه در کرمان بازداشت شدند.

خبرگزاری فارس: اطلاعات سپاه چند فعال سایبری مرتبط با بیگانگان را بازداشت کرد

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، صبح روز گذشته چند نفر از فعالان سایبری مرتبط با بیگانگان، توسط سازمان اطلاعات سپاه در کرمان بازداشت شدند.

 

به گفته یک مقام امنیتی، اتهام این افراد که در قالب یک شبکه پیچیده امنیتی-رسانه‌ای فعالیت می‌کردند، ارتکاب جرایم سایبری و ارتباط با بیگانگان اعلام شده است.

 

تحقیقات از دستگیرشدگان ادامه داشته و این پرونده پس از پایان تحقیقات، برای رسیدگی تکمیلی به دستگاه قضایی سپرده خواهد شد

 

منبع: فارس نیوز

دانشجو بازدید : 11 پنجشنبه 07 آذر 1392 نظرات (0)

جینز دیفنس: «صیاد 2» شبیه پاتریوت است

تحلیلگر این نشریه تاکید کرده است: سامانه "صیاد-"2 " می تواند به یک رقیب برای سامانه رعد تبدیل شود که در رژه نظامی 21 سپتامبر 2012 ایران به نمایش درآمد اما از محفظه‎هایی پرتاب شد که مشابه نوع مورد استفاده توسط سامانه دفاع هوایی پاتریوت است.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، تنها چند روز پس از رونمایی موشک صیاد-2 و نمایش خط تولید آن، هفته نامه دفاعی جینز انگلیس در مطلبی با عنوان «ایران موشک سطح به هوای میان‎برد دیگری را بیرون داد» به ارائه تحلیلی از این دستاورد دفاعی کشورمان پرداخت.

در ابتدای مطلب و در ذیل تصویری از موشک و پرتابگر آن به شاخص‎ترین خصوصیات ظاهری موشک به این صورت اشاره شد که «صیاد-2 ایران بر مبنای موشک سطح به هوای دریایی RIM-66 استاندارد (SM-1) شکل گرفته و از محفظه‎هایی مشابه پاتریوت شلیک شد».
 
در ادامه این گزارش که به قلم دبیر بخش خاورمیانه و آفریقای هفته نامه جینز دیفنس نوشته شده با اشاره به اینکه «با اعلام شروع تولید یک موشک سطح به هوای میان‎برد دیگر به نام صیاد-2، ایران به افزایش سردرگمی پیرامون برنامه‎های دفاع هوایی خویش ادامه داده است»، تلاش شده استقلال دفاعی ایران زیر سوال برود و آمده است: « به موشک صیاد-2 برای اولین بار در آوریل 2011 (فروردین و اردیبهشت 1390) اشاره شده، زمانی که رسانه‎های ایرانی گزارش کردند این موشک، آزمایش شده و نمونه ارتقاء یافته صیاد است که خود نمونه ‎ایرانی - موشک چینی HQ-2 است و این سامانه چینی هم نمونه‎ای از سامانه روسی S-75 است».



جینز دیفنس با درج نقل قولی از فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الأنبیاء ارتش با اشاره به اینکه امیر اسماعیلی اعلام کرده که موشک صیاد-2 با سامانه اس-200 به کار گرفته شده است، نوشته است: «در حالی که اینگونه تصور می‎شد صیاد-2 یک موشک سطح به هوای دوربرد جدید باشد، سرتیپ اسماعیلی تصریح کرد این موشک به سامانه قبلی افزوده می‎شود و نه جایگزین موشک فعلی سامانه اس-200. او در اکتبر 2013 (مهر-آبان 1392) به رسانه‎ها گفته است که ما توانستیم با تغییر ساختار و پروتکل‎های سامانه اس-200 و استفاده از موشک های صیاد-2 توانمندی‎های اس-200 را برای پوشش ارتفاعات متوسط افزایش دهیم».

دبیر بخش خاورمیانه و آفریقای هفته نامه جینز در بررسی خود از پیشینه این موشک می‎نویسد: «هنگامی‎که صیاد-2 در مراسمی ‎در 9 نوامبر (18 آبان) برای اولین بار رونمایی شد مشخص گردید که این موشک از بدنه موشک سطح به هوای دریایی استاندارد استفاده می‎کند که ایران در دهه 1970 از آمریکا خریداری کرده است.»

به نوشته وی، مسئولان ایرانی قبلاً گفته بودند که در حال تولید نسخه بومی از موشک SM-1 با نام محراب هستند و نیروی دریایی ایران در 1 ژانویه 2012 (11 دی 1390) اعلام نمود که موشک محراب برای اولین بار شلیک آزمایشی خود را از شناور سریع (ناوچه) گرز به انجام رسانده است.»

مشهورترین نشریه دفاعی جهان، در زمینه بررسی پرتابگر موشک ایرانی با مقایسه آن با یک نمونه ساخت آمریکا معتقد است: «بر خلاف نمونه دریایی، صیاد-2 از محفظه‎هایی پرتاب شد که مشابه نوع مورد استفاده توسط سامانه دفاع هوایی پاتریوت یا همان MIM-104 است و در جریان رونمایی یک پرتابگر چهار فروندی مستقر روی کامیون نمایش داده شد».

نویسنده مطلب با توجه به اهمیت سامانه‎های هدفگیری و کنترل موشک بیان کرده است که «اطلاعات اندکی از سامانه هدایت صیاد-2 و برد آن منتشر شده و وزیر دفاع ایران آن را یک سامانه پدافندی ارتفاع بالا و برد متوسط توصیف و اعلام کرد این موشک با سامانه تلاش به کار گرفته می‎شود. ژنرال دهقان گفت: سامانه پدافندی تلاش برای تشخیص و رهگیری هدف‎ها برای موشک صیاد-2 طراحی و ساخته شده است. آزمایش‎های این سامانه موفق بوده و به امید خدا خط تولید آن در آینده نزدیک راه‎اندازی می‎شود".

جینز دیفنس همچون سایر نشریات غربی در ادامه گزارش خود تلاش کرده این دستاورد موشکی کشورمان را ضعیف و مبهم جلوه دهد و بر این اساس، آورده است: « تلویزیون ایران همچنین تصاویری از شلیک صیاد-2 از یک پرتابگر نشان داد که ظاهراً موفق به رهگیری یک هدف شد. تصاویر به روشنی رادارهای مرتبط را نمایش نداد اما به نظر می‎رسد یک ارتفاع‎یاب به طور گذرا دیده می‎شود که القاء کننده استفاده موشک به همراه یک سامانه قدیمی روسی یا چینی به جای یک رادار پیشرفته سه بعدی است».

با ذکر مقدمات فوق، در ادامه مطلب این هفته نامه به سامانه‎های دیگر دفاع هوایی برد متوسط ایران اشاره شده است. نویسنده در این بخش عنوان کرده است که «نمونه اولیه SM-1 برد 40 کیلومتر داشت اما صیاد-2 توان بالقوه دستیابی به برد بیشتر را دارد در صورتی که یک سامانه هدایت برای میانه مسیر داشته باشد که آن را کارامدتر از نمونه پیشین به سمت هدف هدایت کند.»

تحلیلگر این نشریه در عین حال نتوانسته اند این موفقیت نیروهای مسلح ایران را نادیده بگیرند و در ادامه نوشته خود آورده است: « این اقدام می‎تواند "تلاش" یا همان سامانه "صیاد-"2 " را به یک رقیب برای سامانه رعد تبدیل کند که در رژه نظامی 21 سپتامبر 2012 (31 شهریور 1391) به نمایش درآمد و مشابه سامانه پدافند هوایی میان‎برد روسی بوک به نظر می‎رسد که اطلاعی از بدست آوردن آن توسط ایران در دست نیست. در آن زمان اعلام شد رعد 50 کیلومتر برد دارد.»

در انتهای گزارش مشهورترین نشریه دفاعی جهان نیز به نکاتی بر مبنای تصاویر منتشر شده اشاره شده است. از جمله در ذیل تصویری که در آن پرتابگر 4 فروندی در حال شلیک موشک است، بکارگیری این پرتابگر را در آزمایش عملیاتی مورد توجه قرار داده است.


 
این نشریه در بیان تفاوت پرتابگرهای نمایش داده شده برای موشک جدید پدافند هوایی ایران نوشته است: «این تصویر پرتابگر صیاد-2 را با دو محفظه موشک نشان می‎دهد که در تصاویر نمایش داده شده در تلویزیون ایران، در حال شلیک موشک به نظر می‎رسد. این پرتابگر ظاهراً پیش نمونه بوده زیرا به طور محسوسی متفاوت از پرتابگر نمایش داده شده در رونمایی روز 9 نوامبر به نظر می‎آید خصوصاً از این جهت که محفظه‎های پرتاب کوتاه‎تر هستند».


 
به گزارش مشرق، هرچند دبیر بخش خاورمیانه و آفریقای نشریه جینز قبلاً در مطالبی صراحتاً به دنبال زیر سؤال بردن دستاوردهای دفاعی ایران بوده  و به عنوان مثال پس از رونمایی نمونه دریایی ایران-140 با استناد به دوربین زیر هواپیما و عدم خریداری مستقیم آن توسط ایران از سازنده، کل پروژه و رونمایی را دروغ دانسته بود (این ادعا مفصلا توسط مشرق بررسی و رد شد) اما در این گزارش خود نتوانسته اهمیت ساخت چنین سامانه ای را مخفی نگاه دارد.


تصویر درج شده در گزارش جینز دیفنس درباره رادار سامانه جدید ایران
 
البته در مطلب فوق با توجه به غیر قابل انکار بودن ساختن موشک، وجود خط تولید، پرتابگرها و شلیک با ظرافت خاصی پس از اشاره به شباهت‎های صیاد-2 به استاندارد، با پرداختن به سایر پروژه‎های موشک‎های پدافند هوایی ایران، از بیان تفاوت‎های واضح ظاهری دو موشک صرف نظر شده است. نکاتی که می‎تواند اجرای فرایندهای طراحی و توسعه بومی را بر مبنای سایر سامانه‎های موجود برای رسیدن به محصول موشک صیاد-2 به اثبات برساند.

از آن جمله بیشتر بودن طول موشک صیاد-2 از RIM-66 استاندارد، مشابهت بالک‎های کنترلی موشک در انتهای بدنه با طراحی انجام شده در بالک موشک طائر-2 در سامانه رعد، تفاوت زوایای حمله و فرار بال موشک و فاصله بالک‎های کنترلی از انتهای بال در مقایسه با موشک استاندارد. 

ناگفته نماند طرح موشک استاندارد، الهام‎بخش و مبنای طراحی چندین موشک پدافند هوایی در کشورهای مختلف دنیا بوده و خود آن نیز در آمریکا با بهسازی‎ها و توسعه‎های پی در پی همچنان در گونه‎های جدید و دوربرد در حال خدمت در ناوشکن‎های نیروی دریایی این کشور و هم‎پیمانان آن است.

در بخش دیگری از این گزارش، نویسنده برای ابهام آمیز دانستن بکارگیری موشک صیاد-2 در سامانه اس-200 با اشاره به تصویری که در آن رادار ارتفاع‎یابی که متعلق به سامانه روسی اس-200 است، شلیک موشک در کنار آن را عملی القاء گرایانه از سوی ایران می‎داند در حالی که در همان تصویر، آنتن های سامانه اخلالگری دیده می‎شود که همواره در کنار سامانه اس-200 ایران استفاده می‎شود و بنا بر این موشک صیاد-2 از مجموعه یک سامانه اس-200 شلیک شده و نه فقط در کنار رادار ارتفاع‎یاب آن.  
منبع: مشرق نیوز
دانشجو بازدید : 11 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)

رادار "عصر" چهارشنبه رونمایی می شود

نیروی دریایی ارتش روز چهارشنبه این هفته از رادار آرایه فازی عصر رونمایی می کند.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های روز نیروی دریایی برگزار شد از رونمایی رادار جدید آرایه فازی «عصر» در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: افتتاح فاز جدید ساخت ناوشکن سهند نیز در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین افزود: ناوهای لاوان و سیرجان، یک فروند بالگرد و یک فروند هواناو ارتقا یافته، روز شنبه و دو فروند ناو موشک‌انداز نیزه و تبرزین نیز در روز یک شنبه نهم و دهم آذرماه به یگان دریایی ارتش الحاق خواهند شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین گفت: ناوگروه بعدی نداجا در بهمن ماه به یکی از دو اقیانوس آرام یا اطلس اعزام خواهد شد.

سیاری افزود: اگر قرار باشد این ناوگروه به اقیانوس اطلس برود، مسیر آن از دریای مدیترانه یا جنوب آفریقا خواهد بود.
منبع: مشرق نیوز
دانشجو بازدید : 11 چهارشنبه 15 آذر 1391 نظرات (0)
امین حطیط در گفت‌وگو با فارس:
آمریکا در جنگ الکترونیکی مغلوب ایران شد/ هیبت آمریکا با شکار دومین پهپاد شکست

خبرگزاری فارس: سرتیپ بازنشسته ستاد مشترک ارتش لبنان گفت: آمریکا فکر می‌کرد زمین‌گیر شدن پهپاد قبلی‌اش در ایران کاملا اتفاقی بود و امروز سعی کرد از این مساله اطمینان حاصل کند اما آمریکا باز هم در جنگ الکترونیکی با ایران سرافکنده شد.

خبرگزاری فارس: آمریکا در جنگ الکترونیکی مغلوب ایران شد/ هیبت آمریکا با شکار دومین پهپاد شکست

"امین حطیط" در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس درباره شکار دومین پهپاد متجاوز آمریکایی توسط ایران در منطقه خلیج فارس گفت: چند مساله را باید در زمین گیر شدن امروز پهپاد آمریکایی در نظر گرفت. اول اینکه آمریکا هیچ گاه فکر نمی‌کرد که روزی ایران بتواند هواپیماهای پیشرفته خود را زمین‌گیر کند و در جنگ الکترونیکی مغلوب ایران شود.

وی افزود: آمریکا همیشه برای گرفتن اطلاعات خود از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌کرد و اکنون آمریکا با چالش بزرگی رو به رو است چرا که به سیستم اطلاعاتی و الکترونیکی آنها نفوذ شده است.

حطیط شکار دومین پهپاد آمریکایی توسط ایران را باعث خرد شدن هیبت آمریکا و داری ابعاد استراتژیک خواند و تصریح کرد، آمریکا همیشه فکر می کرد که خود بر جهان سیطره دارد و می تواند امور را آن طور که دوست دارد پیش ببرد اما امروز ایران این قاعده را در هم شکسته و هیبت استراتژیک آمریکا در جهان را از بین برده است.

وی با اهمیت خواندن این اقدام ایران گفت: اینکه ایران برای دومین بار موفق به زمین گیر کردن این پهپاد شده اهمیت بسیار بالایی دارد. چرا که آمریکا می توانست در این مدت مشکلات موجود در سیستم الکترونیکی خود را حل کند. اما ناتوانی آنها در حل این مشکل نشان از ضعف آمریکا است.

مقام نظامی سابق لبنان درباره هدف آمریکا از تکرار این چنین اقداماتی گفت: آمریکا قصد داشت تکنولوژی ایران را محک بزند و آمریکا می خواست مطمئن شود که آیا زمین گیر شدن پهپاد خود در ایران مساله ای اتفاقی بود یا نه. اما آمریکا بازهم با شکست مواجه شد.

حطیط درباره موضع واشنگتن و تکذیب عجولانه این خبر توسط آمریکا اظهار داشت: آمریکا نتوانست مشکلات موجود در سیستم الکترونیکی خود را حل کند بنابراین به ناچار مجبور شد که این خبر را تکذیب کند اما دیگر هیچ کس این موضع گیری آمریکا را باور نمی‌کند.

وی زمین‌گیر کردن دو پهپاد آمریکایی توسط ایران و ارسال پهپاد مقاومت به سرزمین های اشغالی را موفقیتی بزرگ برای محور مقاومت دانست و تصریح داشت: بین محور مقاومت و دشمن جنگ الکترونیکی وجود دارد. اتفاقات چند ماهه اخیر این مساله را به خوبی نشان می دهد. یکی زمین گیر شدن اولین هواپیمای تجسسی آمریکا در ایران و دومی عملیات ایوب که هواپیمای حزب الله به مدت 3 ساعت در آسمان اسرائیل پرواز می کرد و سومین پیروزی هم حادثه امروز و زمین گیر شدن پهپاد آمریکایی در خاک ایران است. محور مقاومت در مقابله با دشمن موفقیت و پیروزی های پیاپی به دست آورده که هیچ کس نمی تواند این موفقیت‌های بزرگ را انکار کند.

منبع: فارس نیوز

دانشجو بازدید : 22 سه شنبه 14 آذر 1391 نظرات (0)
فارس گزارش می‌دهد
ویژگی‌های«Scan Eagle» پهپاد جاسوسی آمریکا در چنگال سپاه+فیلم و تصاویر

خبرگزاری فارس: هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا «Scan Eagle»، بسیار کوچک و غیرمسلح بوده و توسط نیروهای عملیات ویژه استفاده می‌شود.

خبرگزاری فارس: ویژگی‌های«Scan Eagle» پهپاد جاسوسی آمریکا در چنگال سپاه+فیلم و تصاویر

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، در سالگرد شکار پهپاد جاسوسی RQ170 توسط نیروهای مسلح کشورمان در شرق کشور، امروز شاهد انتشار خبر به دام افتادن یک فروند پهپاد شناسایی آمریکایی از نوع Scan Eagle به دست نیروی دریایی سپاه در منطقه خلیج فارس بودیم.

این برای چندمین بار است که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی اقدام به جمع آوری اطلاعات از مرزهای جمهوری اسلامی ایران کرده و هربار با مقابله نیروهای مسلح کشورمان مواجه می‌شوند.

پهپاد Scan Eagle در ابتدا یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک و کم هزینه بود که توسط شرکت «اینسیتو» که یکی از شرکت‌های تابعه بوئینگ است، ساخته شد.

هواپیمای بدون سرنشین اسکن ایگل

این هواپیما در ابتدا برای صنعت ماهیگیری و نظارت بر مناطق دریایی در هنگام ماهیگیری استفاده می‌شد اما بعدها تکنولوژی و قابلیت‌های آن بسیار افزایش یافت و امروز گونه‌های متفاوت آن برای تفنگداران دریایی آمریکا هزاران ساعت مأموریت را در عراق و مکان‌های دیگر انجام  داده‌اند.

ارتقای تکنولوژی اسکن ایگل از سوی شرکت بوئینگ آنقدر افزایش یافت که از آن به عنوان یک هواپیمای بدون سرنشین قابل حمل برای نظارت و کنترل مستقل در شرایط جنگی نیز استفاده شد و از ماه اوت 2004 برای جنگ عراق در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفت.

پرتاب پهپاد اسکن ایگل از روی عرشه ناو

درحال حاضر اسکن ایگل مجهز به یک دوربین الکترو اپتیکال، یک دوربین مادون قرمز و یک برجک ثابت سبک وزن با دامنه ارتباطات بیش از 100 کیلومتر و استقامت پرواز تا بیش از 20 ساعت است.

سامانه تصویربرداری نصب شده بر روی پهپاد اسکن ایگل

این هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا، بسیار کوچک و غیرمسلح بوده و توسط نیروهای عملیات ویژه استفاده می‌شود.

این پهپاد با 1.19 متر طول و 3.05 متر عرض (دو سر بال) و 18 کیلوگرم وزن برای پرواز نیاز به باند ندارد و در عوض با یک سامانه هوای فشرده به بالا پرتاب می‌شود و برای فرود هم یک جرثقیل با طناب و قلاب آن را در میان هوا می‌گیرد که تفنگداران دریایی آن را از روی ناوهای خود به پرواز در می‌آورند.

پرتاب پهپاد اسکن ایگل از روی عرشه ناو

پهپاد اسکن ایگل با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت و سقف پروازی 16000 پا می تواند بیش از 20 ساعت استقامت پروازی داشته باشد.

در ماه گذشته نیز یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی از نوع پریدیتور پس از تجاوز به حریم هوایی ایران در خلیج فارس، با واکنش سریع جنگنده‌های سپاه پاسداران روبرو و پس از شلیک جنگنده های سپاه به سمت آن، مجبور به ترک منطقه شد.

تجهیز سپاه به رادارهای کشف و شناسایی دقیق و رصد لحظه‌ای تحرکات و اقدامات نیروهای فرامنطقه‌ای و آمریکایی در منطقه خلیج فارس باعث شد این بار نیز پهپاد آمریکایی به محض ورود به مرزهای جمهوری اسلامی، شکار شود.

بنا بر این گزارش، چندی پیش جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل، ضمن محکوم کردن تجاوز پهپادهای آمریکایی به آسمان کشورمان، خواهان جلوگیری از این اقدامات شده بود.

فارس نيوز

دانشجو بازدید : 26 سه شنبه 14 آذر 1391 نظرات (0)

شکار دومین پهپاد آمریکایی خبر یک رسانه‌های دنیا شد

خبرگزاری فارس: تنها دقایقی پس از انتشار خبر شکار یک پهپاد آمریکایی دیگر در منطقه خلیج فارس توسط ایران، تمام رسانه‌های بزرگ دنیا به بازتاب این خبر پرداختند.

خبرگزاری فارس: شکار دومین پهپاد آمریکایی خبر یک رسانه‌های دنیا شد

به گزارش خبرگزاری فارس، نیروی دریایی سپاه پاسداران ساعتی قبل از شکار یک فروند پهپاد جاسوس آمریکایی خبر داد. بنا بر این گزارش یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در چند روز گذشته با هدف شناسایی و جمع آوری اطلاعات در حال گشت زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان‌های پدافندی و سامانه‌های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شده است.

«دریادار علی فدوی» فرمانده نیروی دریایی سپاه با اعلام اینکه این پهپاد از نوع اسکن ایگل (Scan Eagle) بوده است، گفت: این گونه پرنده‌ها معمولا از روی ناوهای بزرگ به پرواز در می‌آیند.

 

حالا این خبر آن هم در سالگرد به دام افتادن پهپاد آمریکایی RQ170، به تیتر یک رسانه‌های دنیا بدل شده است.

خبرگزاری رویترز در خبری فوری شکار پهپاد آمریکایی را پوشش داد. این خبرگزاری به نقل از رسانه‌های ایرانی نوشت که این پهپاد در حال جمع‌آوری اطلاعات از آب‌های خلیج فارس بوده است. این خبرگزاری همچنین به رویارویی ماه گذشته جنگنده‌های نیروی هوایی ایران با یک پهپاد آمریکایی نیز اشاره کرده و نوشت ایران اعلام کرد آن پهپاد قصد ورود به آسمان ایران را داشته است.

شبکه بی‌بی‌سی نیز این خبر را به صورت فوری پوشش داد و نوشت پهپاد آمریکایی بر فراز آب‌های خلیج فارس شکار شده است. به نوشته پایگاه اینترنتی این شبکه، مقامات آمریکایی هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس دیگر خبرگزاری است که به انتشار این خبر پرداخت. این خبرگزاری نوشته است که مقامات ایرانی هنوز جزئیات محل و زمان این رخداد را اعلام نکرده‌اند. آسوشیتدپرس به شکار پهپاد RQ170 در سال گذشته نیز اشاره کرده و نوشت ایران مدعی شده است که اطلاعات پهپاد RQ170 را که از پهپادهای فوق سری آمریکا است، بازیابی کرده‌اند.

شبکه سی‌بی‌اس آمریکا نیز خبر شکار پهپاد آمریکایی را منتشر کرده و نوشته است ایران می‌گوید یک پهپاد آمریکایی را شکار کرده‌ است.

خبرگزاری فرانسه و شبکه خبری فرانس 24 هم با انتشار این خبر به نقل از رسانه‌های ایرانی، نوشته‌اند که سپاه ایران هنوز جزئیات این خبر را منتشر نکرده است.

روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف خبر شکار این پهپاد را منتشر کرده و نوشته است هنوز گفته نشده است که این پهپاد چطور شکار شده است.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» هم این خبر را با این تیتر منتشر کرد: ایران می‌گوید یک پهپاد آمریکایی دیگر را نیز شکار کرده است.

«هاآرتص» دیگر روزنامه صهیونیستی بود که خبر شکار پهپاد را به صورت فوری منتشر کرد و نوشت ایران مدعی شکار یک پهپاد آمریکایی است.

شبکه صدای آمریکا نیز این خبر و اظهارات سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه را منتشر کرده و به درگیری ماه گذشته جنگنده‌های ایرانی با یک پهپاد آمریکایی اشاره کرده است.

شبکه اسکای‌نیوز و شبکه راشاتودی هم این خبر را فوری منتشر کردند و اعلام کردند ایران گفته است این پهپاد را زمانی شکار کرده که در حال جمع‌آوری اطلاعات در آب‌های خلیج فارس بوده است. راشاتودی در پایگاه اینترنتی خود نوشته است که آمریکا در دو ماه گذشته تعداد پهپادهای خود را بر فراز آب‌های خلیج فارس افزایش داده است.

روزنامه مصری المصریه الیوم، روزنامه الحیات هم از جمله روزنامه‌های عربی زبانی هستند که به انتشار این خبر پرداختند.

شبکه العربیه و شبکه الجزیره نیز بلافاصله پس از انتشار این خبر، آن را پوشش داده و اعلام کردند ایران اعلام کرده یک پهپاد آمریکایی را شکار کرده است.

شبکه المنار لبنان نیز به پوشش وسیع این خبر پرداخت و دقایقی نیز به صورت زنده تصاویری از این پهپاد پخش کرد.

پایگاه‌های اینترنتی «پاکستان دیفنس» و پایگاه «سوئیس‌ اینفو» هم خبر شکار پهپاد آمریکایی را در اخبار فوری خود منتشر کردند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» با انتشار این خبر، به سابقه این اقدام نیز اشاره کرده و نوشته است ایران سال گذشته نیز یک پهپاد RQ170 آمریکا را شکار کرد و بعدها تصاویر آن را پخش کرد. ایران در آن زمان اعلام کرد که کنترل پهپاد را به دست گرفته و آن را در خاگ خود بر زمین نشانده است. ایران اعلام کرده بود که این پهپاد را مهندسی معکوس می‌کند و نمونه‌های آن را به تولید انبوه می‌رساند

فارس نيوز

دانشجو بازدید : 28 سه شنبه 14 آذر 1391 نظرات (0)

اولین فیلم از پهپاد جاسوس آمریکایی

خبرگزاری فارس: ایران اولین تصاویر از پهپاد جاسوس آمریکایی شکار شده در منطقه خلیج فارس را منتشر کرد.

خبرگزاری فارس: اولین فیلم از پهپاد جاسوس آمریکایی

به گزارش مانیتورینگ فارس، شبکه العالم اولین تصاویر مربوط به هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را پخش کرد.

صبح امروز فرمانده نیروی دریایی سپاه از شکار یک فروند پهپاد متجاوز آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه خبر داد.

هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در چند روز گذشته با هدف شناسایی و جمع آوری اطلاعات در حال گشت زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان‌های پدافندی و سامانه‌های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شد.

این برای چندمین بار است که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی اقدام به جمع آوری اطلاعات از مرزهای جمهوری اسلامی ایران کرده و هربار با مقابله نیروهای مسلح کشورمان مواجه می‌شوند

منبع: فارس نيوز

دانشجو بازدید : 40 سه شنبه 14 آذر 1391 نظرات (0)
دریادار فدوی خبر داد
شکار پهپاد متجاوز آمریکایی توسط سپاه در منطقه خلیج فارس

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی سپاه از شکار یک فروند پهپاد متجاوز آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه خبر داد.

خبرگزاری فارس: شکار پهپاد متجاوز آمریکایی توسط سپاه در منطقه خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در چند روز گذشته با هدف شناسایی و جمع آوری اطلاعات در حال گشت زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان های پدافندی و سامانه های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شد.

در این خصوص فرمانده نیروی دریایی سپاه با اعلام اینکه این پهپاد از نوع اسکن ایگل (Scan Eagle) بوده است، گفت: این گونه پرنده ها معمولا از روی ناوهای بزرگ به پرواز در می آیند.

دریادار علی فدوی همچنین با اشاره به آمادگی های نیروی دریایی سپاه در اجرای مأموریت های محوله و اشراف اطلاعاتی همه جانبه بر تحرکات بیگانگان در منطقه راهبردی خلیج فارس و تنگه هرمز تصریح کرد: دشمنان ما از اول فروردین ماه سال 1366 حضور نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس و آنچه را در 5/1 سال آخر جنگ بین ما و آنها اتفاق افتاد ، دیده اند. این حضور از آن زمان تا به امروز وجود دارد و مسلما وضعیت امروز ما با آن زمان قابل قیاس نیست.

وی تأکید کرد: شرایط ما عالی است و آمادگی های نیروی دریایی سپاه در بهترین حالت قرار داد

منع: فارس نيوز.

درباره ما
Profile Pic
سعي بر اين است مطالبي آورده شما تا وقت گرانبهاي شما هدر نرود و در محضر خداوند سرافكنده نشويم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دفاع مقدس

    شهدا مظهر قدرت ایران

    آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 83
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 94
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 100
  • بازدید ماه : 97
  • بازدید سال : 348
  • بازدید کلی : 4,553
  • کدهای اختصاصی
    بسیجی

    امام خامنه ای: بسیجی یعنی علی که تمام وجودش برای اسلام وقف شده بود.