loading...
راه خدا
دانشجو بازدید : 21 دوشنبه 09 بهمن 1391 نظرات (1)

«مسئولیتم این باشد كه چای بدهم»

به‌مناسبت سالروز تشكیل شورای انقلاب به فرمان حضرت امام خمینی رحمه‌الله پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR خاطره‌ای از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از جلسه سازماندهی مسئولیت‌ها در شورای انقلاب را منتشر می‌كند. این بیانات مربوط به سال ۱۳۶۸/۰۵/۱۸ است:

هنگامى كه قرار بود امام(ره) تشریف بیاورند و ما در دانشگاه تهران تحصن داشتیم، جمعى از رفقاى نزدیكى كه با هم كار مى‌كردیم و همه‌شان در طول مدت انقلاب، نام و نشانهایى پیدا كردند و بعضى از آنها هم به شهادت رسیدند - مثل شهید بهشتى، شهید مطهرى، شهید باهنر، برادر عزیزمان آقاى هاشمى، مرحوم ربانى شیرازى، مرحوم ربانى املشى - با هم مى‌نشستیم و در مورد قضایاى گوناگون مشورت مى‌كردیم. گفتیم كه امام، دو سه روز دیگر یا مثلاً فردا وارد تهران مى‌شوند و ما آمادگى لازم را نداریم. بیاییم سازماندهى كنیم كه وقتى ایشان آمدند و مراجعات زیاد شد و كارها از همه طرف به این‌جا ارجاع گردید، معطل نمانیم. صحبت دولت هم در میان نبود.
ما عضو شوراى انقلاب بودیم و بعضى هم در آن وقت، این موضوع را نمى‌دانستند و حتّى بعضى از رفقا - مثل مرحوم ربانى شیرازى یا مرحوم ربانى املشى - نمى‌دانستند كه ما چند نفر، عضو شوراى انقلاب هم هستیم. ما با هم كار مى‌كردیم و صحبتِ دولت هم در میان نبود؛ صحبتِ همان بیت امام بود كه وقتى ایشان وارد مى‌شوند، مسؤولیتهایى پیش خواهد آمد. گفتیم بنشینیم براى این موضوع، یك سازماندهى بكنیم. ساعتى را در عصر یك روز معیّن كردیم و رفتیم در اطاقى نشستیم. صحبت از تقسیم مسؤولیتها شد و در آن‌جا گفتم كه مسؤولیت من این باشد كه چاى بدهم! همه تعجب كردند. یعنى چه؟ چاى؟ گفتم: بله، من چاى درست كردن را خوب بلدم. با گفتن این پیشنهاد، جلسه حالى پیدا كرد. مى‌شود آدم بگوید كه مثلاً قسمت دفتر مراجعات، به عهده‌ى من باشد. تنافس و تعارض كه نیست. ما مى‌خواهیم این مجموعه را با همدیگر اداره كنیم؛ هر جایش هم كه قرار گرفتیم، اگر توانستیم كارِ آن‌جا را انجام بدهیم، خوب است.
این، روحیه‌ى من بوده است. البته، آن حرفى كه در آن‌جا زدم، مى‌دانستم كه كسى من را براى چاى ریختن معیّن نخواهد كرد و نمى‌گذارند كه من در آن‌جا بنشینم و چاى بریزم؛ اما واقعاً اگر كار به این‌جا مى‌رسید كه بگویند درست كردن چاى به عهده‌ى شماست، مى‌رفتم عبایم را كنار مى‌گذاشتم و آستینهایم را بالا مى‌زدم و چاى درست مى‌كردم. این پیشنهاد، نه تنها براى این بود كه چیزى گفته باشم؛ واقعاً براى این كار آماده بودم.

بیانات در مراسم تودیع كاركنان نهاد ریاست جمهورى‌ ۱۳۶۸/۰۵/۱۸
منبع: khamenei.ir
دانشجو بازدید : 26 دوشنبه 09 بهمن 1391 نظرات (0)

آخرین ملاقات شهید كاظمی و رهبر انقلاب

دو هفته پیش شهید كاظمى پیش من آمد و گفت از شما دو درخواست دارم: یكى این‌كه دعا كنید من روسفید بشوم، دوم این‌كه دعا كنید من شهید بشوم. گفتم شماها واقعاً حیف است بمیرید؛ شماها كه این روزگارهاى مهم را گذراندید، نباید بمیرید؛ شماها همه‌تان باید شهید شوید؛ ولیكن حالا زود است و هنوز كشور و نظام به شما احتیاج دارد. بعد گفتم آن روزى كه خبر شهادت صیاد را به من دادند، من گفتم صیاد، شایسته‌ى شهادت بود؛ حقش بود؛ حیف بود صیاد بمیرد. وقتى این جمله را گفتم، چشم‌هاى شهید كاظمى پُرِ اشك شد، گفت: ان‌شاءاللَّه خبر من را هم به‌تان بدهند!
فاصله‌‌ى بین مرگ و زندگى، فاصله‌ى بسیار كوتاهى است؛ یك لحظه است. ما سرگرم زندگى هستیم و غافلیم از حركتى كه همه به سمت لقاءاللَّه دارند. همه خدا را ملاقات مى‌كنند؛ هر كسى یك طور؛ بعضى‌ها واقعاً روسفید خدا را ملاقات مى‌كنند، كه احمد كاظمى و این برادران حتماً از این قبیل بودند؛ اینها زحمت كشیده بودند.
ما باید سعى‌مان این باشد كه روسفید خدا را ملاقات كنیم؛ چون از حالا تا یك لحظه‌ى دیگر، اصلاً نمى‌دانیم كه ما از این مرز عبور خواهیم كرد یا نه؛ احتمال دارد همین یك ساعت دیگر یا یك روز دیگر نوبتِ به ما برسد كه از این مرز عبور كنیم. از خدا بخواهیم كه مرگ ما مرگى باشد كه خود آن مرگ هم ان‌شاءاللَّه مایه‌ى روسفیدى ما باشد.
ان‌شاءاللَّه خدا شماها را حفظ كند.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در مراسم تشییع پیكرهاى فرماندهان سپاه  21/10/1384
منبع: khamenei.ir

دانشجو بازدید : 20 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

زندگی شخصی آقا از سادگی و سلامت خاصی برخوردار است.  این سادگی به زندگی نزدیکان ایشان نیز سرایت کرده است.

آقا و فرزندانشان اهل تجملات نیستند.  همین اعتقاد، آنان را از سوء استفاده از مقام و موقعیت باز داشته است.  من این سادگی را در منزل ایشان به تماشا نشسته ام.

روزی معظم له مرا به کتابخانه خود دعوت کردند، من در آن جا یک میز بسیار ساده و قدیمی دیدم.  در کنار میز نیز یک صندلی کهنه بود.  هر دوی آن میز و صندلی ، مربوط به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

مقام معظم رهبری در کتابخانه ساده خود ، هنوز از همان میز و صندلی استفاده می کنند. 

( آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی)

 

دانشجو بازدید : 13 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

انس با وصیت نامه شهداء

من به توصیه امام عمل کرده ام . اغلب وصیت نامه های شهدا که به دستم رسید را خوانده ام.  ما واقعاً از این وصیت نامه ها درس می گیریم. 

آن جوان ، خطش هم به زور خوانده میشود؛ اما هر کلمه اش برای من و امثال من یک درس راهگشاست که خیلی استفاده کرده ام.

چیزهای عجیبی است. اینجا معلوم میشود که درس علم و علوم الهی ، پیش از آن که به ظواهر و قالب های رسمی وابسته باشد، به حکمت معنوی وابسته است...

جای پای باران ص 46 نقل از حدیث ولایت ج 8 ص 43

دانشجو بازدید : 28 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحيم

خدای متعال برای ما رهبرانی قرار داده که با زندگی ساده خود برای ما الگو بوده اند .یکی از آنان حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) بود . پس از وی حضرت آیت الله خامنه ای نیز چون اوست

ایشان می فرمودند که :«من وقتی ازدواج کردم همسرم از پدرش ، که فرش فروش بوده ، فرشی به عنوان جهیزیه به همراه داشته است که هنوز نیز، با وجود فرسودگی آن ، در منزل ما از آن استفاده می شود و بجز آن ، قالی دیگری در منزل نداریم . چند مرتبه گفته اند که این قالی نخ نما شده و خواسته اند که آن را عوض کند ولی من اجازه نداده ام . اصلا در طول زندگی خود ، نه قالیچه ای خریده ام و نه فرشی به خانه اضافه کرده ام ، حتی آنها را تبدیل به احسن نیز نکرده ام . من در طول این دوران یک مرتبه گوشت تازه نخریده ام ، کوپن گوشت سردی که همه مردم از آن استفاده می کردند ما نیز از آ ن استفاده می کردیم ، مگر آنکه گوشت نذری می آوردند . سایر مایحتاج زندگی مثل پنیر، نفت و کره نیز به همین صورت تهیه می شود

این زندگی رهبر ماست که در بالاترین مقامات این کشور قرار دارد و در طول زندگی خود، زندان، شکنجه ، تبعید و بسیاری گرفتاریهای دیگر را به جان خریده و برای خدمت به اسلام به عنوان فردی شایسته مشغول انجام وظیفه است

آیت الله مصباح یزدی ،کتاب مباحثی درباره حوزه، ص :215

 

درباره ما
Profile Pic
سعي بر اين است مطالبي آورده شما تا وقت گرانبهاي شما هدر نرود و در محضر خداوند سرافكنده نشويم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دفاع مقدس

    شهدا مظهر قدرت ایران

    آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 75
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 85
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 91
  • بازدید ماه : 88
  • بازدید سال : 339
  • بازدید کلی : 4,544
  • کدهای اختصاصی
    بسیجی

    امام خامنه ای: بسیجی یعنی علی که تمام وجودش برای اسلام وقف شده بود.