loading...
راه خدا
دانشجو بازدید : 9 چهارشنبه 13 آذر 1392 نظرات (1)

 

میر غلامزاده در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد
افزایش 2 برابری تسلیحات و مدت دریانوردی ناوشکن «سهند» نسبت به «جماران»

رئیس سازمان جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش گفت: اولین نمونه رادار آرایه فازی عصر بر روی ناوشکن جماران نصب خواهد شد.

خبرگزاری فارس: افزایش 2 برابری تسلیحات و مدت دریانوردی ناوشکن «سهند» نسبت به «جماران»

 

 

 

 

امیر علی غلامزاده رئیس سازمان جهاد و خودکفایی نیروی دریایی ارتش در گفتگو با خبرنگار دفاعیخبرگزاری فارس، با اشاره به اهمیت تجهیزات در نداجا گفت: نیروی دریایی ارتش، نیرویی است که تمام مسئولان و در راس آنها مقام معظم رهبری بر تجهیزات محور بودن و هویت داشتن پرسنل آن تاکید داشته‌اند. منظور از هویت نیز خرد، عزم و شجاعت است.

 

* نصب رادار جدید «عصر» بر روی سهند و جماران

 

غلامزاده با بیان اینکه وقتی تجهیزات جدیدی ساخته می‌شود باید جایگزین تجهیزات قدیمی شود، به ساخت رادار جدید آرایه فازی «عصر» اشاره کرد و اظهار داشت: اولین نمونه رادار آرایه فازی عصر بر روی ناوشکن جماران نصب خواهد شد.

 

وی درخصوص نقش این رادار در توانمند شدن یگان‌های نداجا تاکید کرد: بُرد این رادار حداقل 200 کیلومتر است لذا وقتی چشم شما فضای بیشتری را در مقابل ببیند، امکان اینکه بتوانید تصمیم‌گیری بهتری کنید و زمان عکس‌العمل بهتری داشته باشید، بیشتر می‌شود به همین دلیل این رادار خیلی به ما در کشف و رهگیری اجسامی که قبلا برای ما سخت‌تر بود، کمک می‌کند.

 

رئیس سازمان جهاد و خودکفایی نیروی دریایی ارتش درخصوص میزان تولید این رادار نیز گفت: رادارها و سیستم‌هایی که تولید می‌کنیم مثل سیستم ناوشکن جماران و ناو پیکان و رادارهای غیره، بنا به نیازی که از سوی ستادهای بالاتر به ما ارجاع می‌شود، ساخته می‌شود.

 

* افزایش 2برابری تسلیحات و توان دریانوردی ناوشکن «سهند» نسبت به «جماران»

 

وی در بخش دیگری از گفتگو با فارس، ضمن اشاره به خصوصیات ناوشکن سهند که در دست ساخت است، گفت: اولین ویژگی ناوشکن سهند این است که قابلیت رادارگریزی به میزان 30 درصد افزایش یافته و شکل بدنه آن باعث شده تا کشف آن توسط رادار سخت‌تر شود.

 

غلامزاده ادامه داد: ویژگی دیگر آن این است که مخازن و انبارهایش به نحوی طراحی شده تا مدت دریانوردی آن به میزان 2 برابر جماران افزایش یابد.

 

رئیس سازمان جهاد و خودکفایی نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: همچنین رادارها و سیستم‌های تسلیحاتی آن حداقل به میزان 2 برابر افزایش پیدا کرده و سیستم‌های جدید جنگال هم روی آن نصب شده است.

 

وی همچنین اعلام کرد که رادار آرایه فازی عصر نیز بر روی ناوشکن سهند نصب می‌شود و افزود: البته این در صورتی است که تا زمان عملیاتی شدن این ناوشکن رادار جدیدتری تولید نشود زیرا در این صورت رادار جدید روی آن نصب خواهد شد.

 

منبع: فارس نیوز

دانشجو بازدید : 10 چهارشنبه 13 آذر 1392 نظرات (0)

 

بسم الله الرحمن الرحیم

حاج احمد خمینی:

ما امروز موظف هستیم پشت سر حضرت آیت الله خامنه ای حرکت کنیم. هرچه ایشان گفت گوش کنیم، اگر روزی حرکت ما با حرکت ولیّ نخواند، بدانید که نقص از ماست! اگر امروز اختلاف موجب شود که اقتدار ولی فقیه صدمه بخورد ، گناه بزرگی مرتکب شده ایم. اگر روزی از پشت سر ولی فقیه کنار رویم و اگر ولی فقیه نفوذ کلمه اش کم شود، چه گناه بزرگی مرتکب خواهیم شد.  تمام زحمات ملت عزیز، شهدا و امام از بین می رود. ما باید سعی کنیم اتحادمان را حفظ کنیم و پشت سر ولی فقیه حرکت کنیم. 

... قاطع تر پشت سر رهبری باشیم و نگذاریم رهبرمان احساس تنهایی کنند. همانطور که نگذاشتید امام احساس تنهائی کند. اطاعت از آیت الله خامنه ای ، اطاعت از امام است. هر کس منکر این معنا شود ، مطمئن باشید در خط امام نیست و هر کس بگوید که اطاعت از امام غیر از اطاعت از آیت الله خامنه ای است، در خط امریکاست.  من بعد از رحلت امام، با خدا و امام عهد کردم که کوچکترین قدمی را علیه رهبری و بر خلاف رهبری و حتی برخلاف میل رهبری بر ندارم و اگر شما مردم هم، چنین پیمانی را تجدید کنید، مطمئن باشید که ما در تمام زمینه ها بر امریکا پیروز می شویم.

 

نکته ها و گفته ها ، دفتر اول

 

دانشجو بازدید : 13 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (0)

 

بهره‌برداری از نخستین زیردریایی نیمه سنگین بومی تا پایان سال

 

رییس سازمان تحقیقات جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نخستین زیردریایی نیمه سنگین ساخت ایران توسط متخصصان توانمند وزارت دفاع و نیروی دریایی تا پایان سالجاری مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، امیر دریادار ?علی غلام زاده? افزود: هم اکنون با اقدامات انجام گرفته زیر دریایی های سبک به تعداد زیاد در کشور ساخته می شود.

وی یادآور شد: ایران اسلامی با بهره گیری از دانش و تخصص نخبگان ایرانی توانسته است حتی از کشور های سازنده و معروف در تامین و بازسازی انواع زیردریایی ها بویژه نیمه سنگین عملکرد بهتری داشته باشد.

امیر دریادار غلام زاده افزود: فعالیت درخشان و مهم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نشان دهنده خودباوری، اقتدار و عظمت روزافزون ملت ایران در مقابل جهانیان است.

وی اظهار کرد: نیروی دریایی ارتش ناوشکن های متعدد از جمله جماران را مورد بهره برداری قرار داده است و اکنون نمونه های بهتری از این نوع ناوشکن را در کوتاهترین زمان ممکن در دست ساخت دارد.

رییس سازمان تحقیقات جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: نیروی دریایی ارتش برای مراقبت و تامین امنیت دریایی کشتی ها و ناوبرها حضوری تاثیرگذاری در آبهای آزاد دارد.

وی یادآور شد: بطور یقین حمایت حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری و ملت ایران موجب شده است نیروی دریایی جمهوری اسلامی عملکرد قابل قبولی در بخش های گوناگون داشته باشد.

امیر دریادار غلام زاده افزود: کشورهای جهان نیز بخوبی به نقش تاثیرگذار نیروی دریایی جمهوری اسلامی واقف اند و مصداق عینی آن کمک به کشتی ربوده شده چین توسط دزدان دریایی بود که عملیات نجات آن توسط نیروی دریایی ایران انجام گرفت.

وی یادآورشد: نیروی دریایی جمهوری اسلامی با تمام قوا در آبهایی جنوبی و دریای خزر برای حفظ امنیت کشور حضوری مستمر و تاثیرگذار دارد.

منبع: مشرق نیوز

دانشجو بازدید : 11 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (0)

 

اطلاعات سپاه چند فعال سایبری مرتبط با بیگانگان را بازداشت کرد

چند تن از فعالان سایبری مرتبط با بیگانگان، توسط سازمان اطلاعات سپاه در کرمان بازداشت شدند.

خبرگزاری فارس: اطلاعات سپاه چند فعال سایبری مرتبط با بیگانگان را بازداشت کرد

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، صبح روز گذشته چند نفر از فعالان سایبری مرتبط با بیگانگان، توسط سازمان اطلاعات سپاه در کرمان بازداشت شدند.

 

به گفته یک مقام امنیتی، اتهام این افراد که در قالب یک شبکه پیچیده امنیتی-رسانه‌ای فعالیت می‌کردند، ارتکاب جرایم سایبری و ارتباط با بیگانگان اعلام شده است.

 

تحقیقات از دستگیرشدگان ادامه داشته و این پرونده پس از پایان تحقیقات، برای رسیدگی تکمیلی به دستگاه قضایی سپرده خواهد شد

 

منبع: فارس نیوز

دانشجو بازدید : 16 سه شنبه 12 آذر 1392 نظرات (0)

 

بسم الله الرحمن الرحیم

حديث : 3

و بهذاالاسناد عن الحسين بن سيف عن ابيه عن عمرو بن شمر عن جابر عن ابى جعفر عليه السلام قال قال رسول الله صلى الله عليه و آله لقنوا موتاكم لا اله الا الله فانها تهدم الذنوب فقالوا يا رسول الله فمن قال فى صحته فقال ذاك اهدم و اهدم و اهدم . آن لا اله الا الله انس المومن فى حياته و عن موته و حين يبعث و قال رسول الله صلى الله عليه و آله قال جبرئيل يا محمد لو تراهم حين يبعثون هذا مبيض وجهه ينادى لا اله الا الله و الله اكبر و هذا مسود وجهه ينادى يا ويلاه يا ثبوراه . 
ترجمه :
3. رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمودند: 
(لا اله الا الله ) را به مردگان خود تلقين كند، زيرا گناهان را از بين مى برد گفتند: اى رسول خدا! كسى كه آن را در حال سلامتى بگويد، چه حكمى دارد؟ فرمودند: اين (ذكر) گناهان را در هر حال از بين مى برد و از بين مى برد و از بين مى برد. براستى كه (لا اله الا الله ) انس مؤ من در زندگى ، مرگ و بر انگيختن اوست . نيز رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود كه جبرييل گفت : اى محمد! كاش آنها را به هنگامى كه بر انگيخته مى شوند، مى ديدى كه يكى با روى سفيد مى گويد: (لا اله الا الله ) و ديگرى با روى سياه مى گويد: (واى بر ما كه نابود شديم .)

منبع: ثواب الاعمال  و عقاب الاعمال

 

دانشجو بازدید : 11 شنبه 09 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به شبهاتی که وهابیون بر علیه شیعیان و بعضاً دیگر مذاهب وارد می کنند باید در این خصوص حقیقت را روشن ساخت تا این اقلیت در اسلام رخنه ایجاد نکنند.  در کتب معتبر اهل سنت حقایقی آمده که وهابیون هیچ توجهی به این حقایق و احادیث معتبر نمی کنند و فقط در راستای اهداف استکبار جهانی قدم برداشته تا بین مسلمانان و مذاهب اسلامی تفرقه ایجاد کنند. این روزها که موسم حج فرا رسیده وهابیون مسلمانان را از زیارت قبر مطهر رسول الله صل الله علیه و اله و دیگر بزرگان اسلام منع می کنند و اجازه نمی دهند کسی آنها را زیارت کرده یا برای فقدان آنها گریه کنند. احادیث زیر در اینخصوص حقایقی را روشن می کند:

در صحیح مسلم، مسند احمد، سنن ابی داود، نسائی، و ابن ماجه در خصوص گریه بر مزار اموات حدیثی آمده که : ابوهریره گوید: پیامبر اکرم صل الله علیه و اله قبر مادرش را زیارت کرد و گریست و همه اطرافیان را گریانید. (صحیح مسلم، ج2 ص 671، کتاب الجنائز، باب 36 حدیث 108.   مسند احمد ج2 ص 441.   سنن نسائی، ج4 ص 90، کتاب الجنائز.  سنن ابن ماجه، ج 1 ص 501، حدیث 1572)

در استیعاب، اُسد الغابه، اصابه، تاریخ ابن اثیر و دیگر کتب مکتب خلفا روایتی در خصوص گریه رسول خدا صل الله علیه و اله بر جعفر بن ابی طالب آمده که فشرده آن چنین است:

هنگامی که جعفر و اصحاب او به شهادت رسیدند، رسول خدا صل الله علیه و اله به خانه او رفت، فرزندانش را فرا خواند و آنان را - در حالی که سرشک دیدگانش فرو می ریخت - بوئید[و نوازش کرد] همسر جعفر، اسماء گفت:

پدر و مادرم فدای شما باد، چه چیز شما را می گریاند؟  آیا از جعفر و یاران او چیزی به شما رسیده؟ فرمود: « آری، امروز شهید شدند».  اسماء گفت: من برخاستم و صیحه زدم و زنان را گرد آوردم، وارد خانه فاطمه که شدم دیدم او می گرید و می گوید:  وای عمویم! و رسول خدا صل الله علیه و اله [که چنین دید] فرمود:

براستی که گریه کنندگان، باید بر مثل جعفر بگیریند.    (تاریخ ابن اثیر، ج 2 ص 90 و دیگر کتب مورد اشاره در متن در شرح حال جعفر طیار)

برگرفته از وبلاگ: کتب اهل سنت و حقیقت

دانشجو بازدید : 16 شنبه 09 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

هرساله خبرهای متعددی می شنویم که وهابیون در مدینه منورة و مکه ، سر راه شیعیان و مذاهب دیگر سبز می شوند و شروع به شبهه افکنی و مشرک خواندن شیعیان و دیگر مذاهب می کنند. زیارت اهل قبور و ائمه معصومین علیهم السلام یکی از مواردی ست که وهابیون سخت به آن پرداخته و زیارت کنندگان را مشرک و کافر می خوانند در حالی که در کتب معتبر اهل تسنن روایات و احادیث فراوانی در خصوص زیارت اهل قبور و اولیاء خدا یافت می شود.

آنها حتی به روایات مسلم عایشه، ام المومنین و سخنان علمای بزرگ اهل سنت توجهی ندارند و تنها به افکار خود که اکثراً بوی اختلاف افکنی و ایجاد جنگ و نزاع بین مسلمانان می دهد ، می پردازند؛ و جالب اینکه اکثر فتاوای آنها با نقشه ها و توطئه های استکبار جهانی و صهیونیست همخوانی داشته و دارد!!!

پیامبر اکرم صل الله علیه و آله در مورد کسانی که زیارت قبور ائمه اهل بیت را نفی می کنند فرموده:  

فرومایگانی از مردم، به زیارت قبور شما ائمه، ایراد می گیرند، آنها بدترین افراد امت من هستند که شفاعت من به آنها نمی رسد و به حوض من وارد نمی شوند. (تهذیب الاحکام، جلد 6 ص 22 حدیث 50)

در کتاب صحیح مسلم، جلد 2حدیث 2145 ، کتاب الجنائز، باب مایقابل عند دخول القبور ؛ از عایشه همسر رسول خدا صل الله علیه و اله روایت شده که فرمود:

جبرئیل به من گفت، پروردگار تو امر می کند که به قبرستان برو و برای آنها طلب مغفرت کن.  می گوید: عرض کردم، چگونه باشد؟ فرمود، بگو: السلام علی اهل الدیار من المومنین و  المسلمین و یرحم الله المستقدمین منا و المستأخرین و انا ان ساء الله بکم لاحقون: سلام بر اهل این خانه های مومنین و مسلمین و خداوند رحمت کند رفتگان پیشین ما و آنهایی را که بعداً می آیند و بی تردید ما هم به خواست خدا به شما ملحق خواهیم شد. 

با توجه به این احادیث که در کتب اهل سنت می باشد باید از وهابیت و وهابیون پرسید به چه جرأت و سندی شما ایجاد شبهه کرده و بین مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی تفرقه و جنگ و جدال برقرار می کنید؟!!

خود قضاوت کنید...

برگرفته از وبلاگ : کتب اهل سنت و حقیقت

دانشجو بازدید : 11 پنجشنبه 07 آذر 1392 نظرات (0)

جینز دیفنس: «صیاد 2» شبیه پاتریوت است

تحلیلگر این نشریه تاکید کرده است: سامانه "صیاد-"2 " می تواند به یک رقیب برای سامانه رعد تبدیل شود که در رژه نظامی 21 سپتامبر 2012 ایران به نمایش درآمد اما از محفظه‎هایی پرتاب شد که مشابه نوع مورد استفاده توسط سامانه دفاع هوایی پاتریوت است.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، تنها چند روز پس از رونمایی موشک صیاد-2 و نمایش خط تولید آن، هفته نامه دفاعی جینز انگلیس در مطلبی با عنوان «ایران موشک سطح به هوای میان‎برد دیگری را بیرون داد» به ارائه تحلیلی از این دستاورد دفاعی کشورمان پرداخت.

در ابتدای مطلب و در ذیل تصویری از موشک و پرتابگر آن به شاخص‎ترین خصوصیات ظاهری موشک به این صورت اشاره شد که «صیاد-2 ایران بر مبنای موشک سطح به هوای دریایی RIM-66 استاندارد (SM-1) شکل گرفته و از محفظه‎هایی مشابه پاتریوت شلیک شد».
 
در ادامه این گزارش که به قلم دبیر بخش خاورمیانه و آفریقای هفته نامه جینز دیفنس نوشته شده با اشاره به اینکه «با اعلام شروع تولید یک موشک سطح به هوای میان‎برد دیگر به نام صیاد-2، ایران به افزایش سردرگمی پیرامون برنامه‎های دفاع هوایی خویش ادامه داده است»، تلاش شده استقلال دفاعی ایران زیر سوال برود و آمده است: « به موشک صیاد-2 برای اولین بار در آوریل 2011 (فروردین و اردیبهشت 1390) اشاره شده، زمانی که رسانه‎های ایرانی گزارش کردند این موشک، آزمایش شده و نمونه ارتقاء یافته صیاد است که خود نمونه ‎ایرانی - موشک چینی HQ-2 است و این سامانه چینی هم نمونه‎ای از سامانه روسی S-75 است».



جینز دیفنس با درج نقل قولی از فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الأنبیاء ارتش با اشاره به اینکه امیر اسماعیلی اعلام کرده که موشک صیاد-2 با سامانه اس-200 به کار گرفته شده است، نوشته است: «در حالی که اینگونه تصور می‎شد صیاد-2 یک موشک سطح به هوای دوربرد جدید باشد، سرتیپ اسماعیلی تصریح کرد این موشک به سامانه قبلی افزوده می‎شود و نه جایگزین موشک فعلی سامانه اس-200. او در اکتبر 2013 (مهر-آبان 1392) به رسانه‎ها گفته است که ما توانستیم با تغییر ساختار و پروتکل‎های سامانه اس-200 و استفاده از موشک های صیاد-2 توانمندی‎های اس-200 را برای پوشش ارتفاعات متوسط افزایش دهیم».

دبیر بخش خاورمیانه و آفریقای هفته نامه جینز در بررسی خود از پیشینه این موشک می‎نویسد: «هنگامی‎که صیاد-2 در مراسمی ‎در 9 نوامبر (18 آبان) برای اولین بار رونمایی شد مشخص گردید که این موشک از بدنه موشک سطح به هوای دریایی استاندارد استفاده می‎کند که ایران در دهه 1970 از آمریکا خریداری کرده است.»

به نوشته وی، مسئولان ایرانی قبلاً گفته بودند که در حال تولید نسخه بومی از موشک SM-1 با نام محراب هستند و نیروی دریایی ایران در 1 ژانویه 2012 (11 دی 1390) اعلام نمود که موشک محراب برای اولین بار شلیک آزمایشی خود را از شناور سریع (ناوچه) گرز به انجام رسانده است.»

مشهورترین نشریه دفاعی جهان، در زمینه بررسی پرتابگر موشک ایرانی با مقایسه آن با یک نمونه ساخت آمریکا معتقد است: «بر خلاف نمونه دریایی، صیاد-2 از محفظه‎هایی پرتاب شد که مشابه نوع مورد استفاده توسط سامانه دفاع هوایی پاتریوت یا همان MIM-104 است و در جریان رونمایی یک پرتابگر چهار فروندی مستقر روی کامیون نمایش داده شد».

نویسنده مطلب با توجه به اهمیت سامانه‎های هدفگیری و کنترل موشک بیان کرده است که «اطلاعات اندکی از سامانه هدایت صیاد-2 و برد آن منتشر شده و وزیر دفاع ایران آن را یک سامانه پدافندی ارتفاع بالا و برد متوسط توصیف و اعلام کرد این موشک با سامانه تلاش به کار گرفته می‎شود. ژنرال دهقان گفت: سامانه پدافندی تلاش برای تشخیص و رهگیری هدف‎ها برای موشک صیاد-2 طراحی و ساخته شده است. آزمایش‎های این سامانه موفق بوده و به امید خدا خط تولید آن در آینده نزدیک راه‎اندازی می‎شود".

جینز دیفنس همچون سایر نشریات غربی در ادامه گزارش خود تلاش کرده این دستاورد موشکی کشورمان را ضعیف و مبهم جلوه دهد و بر این اساس، آورده است: « تلویزیون ایران همچنین تصاویری از شلیک صیاد-2 از یک پرتابگر نشان داد که ظاهراً موفق به رهگیری یک هدف شد. تصاویر به روشنی رادارهای مرتبط را نمایش نداد اما به نظر می‎رسد یک ارتفاع‎یاب به طور گذرا دیده می‎شود که القاء کننده استفاده موشک به همراه یک سامانه قدیمی روسی یا چینی به جای یک رادار پیشرفته سه بعدی است».

با ذکر مقدمات فوق، در ادامه مطلب این هفته نامه به سامانه‎های دیگر دفاع هوایی برد متوسط ایران اشاره شده است. نویسنده در این بخش عنوان کرده است که «نمونه اولیه SM-1 برد 40 کیلومتر داشت اما صیاد-2 توان بالقوه دستیابی به برد بیشتر را دارد در صورتی که یک سامانه هدایت برای میانه مسیر داشته باشد که آن را کارامدتر از نمونه پیشین به سمت هدف هدایت کند.»

تحلیلگر این نشریه در عین حال نتوانسته اند این موفقیت نیروهای مسلح ایران را نادیده بگیرند و در ادامه نوشته خود آورده است: « این اقدام می‎تواند "تلاش" یا همان سامانه "صیاد-"2 " را به یک رقیب برای سامانه رعد تبدیل کند که در رژه نظامی 21 سپتامبر 2012 (31 شهریور 1391) به نمایش درآمد و مشابه سامانه پدافند هوایی میان‎برد روسی بوک به نظر می‎رسد که اطلاعی از بدست آوردن آن توسط ایران در دست نیست. در آن زمان اعلام شد رعد 50 کیلومتر برد دارد.»

در انتهای گزارش مشهورترین نشریه دفاعی جهان نیز به نکاتی بر مبنای تصاویر منتشر شده اشاره شده است. از جمله در ذیل تصویری که در آن پرتابگر 4 فروندی در حال شلیک موشک است، بکارگیری این پرتابگر را در آزمایش عملیاتی مورد توجه قرار داده است.


 
این نشریه در بیان تفاوت پرتابگرهای نمایش داده شده برای موشک جدید پدافند هوایی ایران نوشته است: «این تصویر پرتابگر صیاد-2 را با دو محفظه موشک نشان می‎دهد که در تصاویر نمایش داده شده در تلویزیون ایران، در حال شلیک موشک به نظر می‎رسد. این پرتابگر ظاهراً پیش نمونه بوده زیرا به طور محسوسی متفاوت از پرتابگر نمایش داده شده در رونمایی روز 9 نوامبر به نظر می‎آید خصوصاً از این جهت که محفظه‎های پرتاب کوتاه‎تر هستند».


 
به گزارش مشرق، هرچند دبیر بخش خاورمیانه و آفریقای نشریه جینز قبلاً در مطالبی صراحتاً به دنبال زیر سؤال بردن دستاوردهای دفاعی ایران بوده  و به عنوان مثال پس از رونمایی نمونه دریایی ایران-140 با استناد به دوربین زیر هواپیما و عدم خریداری مستقیم آن توسط ایران از سازنده، کل پروژه و رونمایی را دروغ دانسته بود (این ادعا مفصلا توسط مشرق بررسی و رد شد) اما در این گزارش خود نتوانسته اهمیت ساخت چنین سامانه ای را مخفی نگاه دارد.


تصویر درج شده در گزارش جینز دیفنس درباره رادار سامانه جدید ایران
 
البته در مطلب فوق با توجه به غیر قابل انکار بودن ساختن موشک، وجود خط تولید، پرتابگرها و شلیک با ظرافت خاصی پس از اشاره به شباهت‎های صیاد-2 به استاندارد، با پرداختن به سایر پروژه‎های موشک‎های پدافند هوایی ایران، از بیان تفاوت‎های واضح ظاهری دو موشک صرف نظر شده است. نکاتی که می‎تواند اجرای فرایندهای طراحی و توسعه بومی را بر مبنای سایر سامانه‎های موجود برای رسیدن به محصول موشک صیاد-2 به اثبات برساند.

از آن جمله بیشتر بودن طول موشک صیاد-2 از RIM-66 استاندارد، مشابهت بالک‎های کنترلی موشک در انتهای بدنه با طراحی انجام شده در بالک موشک طائر-2 در سامانه رعد، تفاوت زوایای حمله و فرار بال موشک و فاصله بالک‎های کنترلی از انتهای بال در مقایسه با موشک استاندارد. 

ناگفته نماند طرح موشک استاندارد، الهام‎بخش و مبنای طراحی چندین موشک پدافند هوایی در کشورهای مختلف دنیا بوده و خود آن نیز در آمریکا با بهسازی‎ها و توسعه‎های پی در پی همچنان در گونه‎های جدید و دوربرد در حال خدمت در ناوشکن‎های نیروی دریایی این کشور و هم‎پیمانان آن است.

در بخش دیگری از این گزارش، نویسنده برای ابهام آمیز دانستن بکارگیری موشک صیاد-2 در سامانه اس-200 با اشاره به تصویری که در آن رادار ارتفاع‎یابی که متعلق به سامانه روسی اس-200 است، شلیک موشک در کنار آن را عملی القاء گرایانه از سوی ایران می‎داند در حالی که در همان تصویر، آنتن های سامانه اخلالگری دیده می‎شود که همواره در کنار سامانه اس-200 ایران استفاده می‎شود و بنا بر این موشک صیاد-2 از مجموعه یک سامانه اس-200 شلیک شده و نه فقط در کنار رادار ارتفاع‎یاب آن.  
منبع: مشرق نیوز
دانشجو بازدید : 9 پنجشنبه 07 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

در پایگاه پژوهشی تخصصی وهابیت شناسی در خصوص رد افکار و اعمال وهابیون توسط اهل سنت مطالب قابل تأملی آمده که به اطلاع شما می رسانیم:

با ظهور محمد بن‌عبدالوهاب (1115ـ1206) در عربستان و قتل و غارت مسلمانان به اسم توحید و شرک، علمای منطقه نجد و احساء از اولین کسانی بودند که به نقد افکار و اعمال محمد بن‌عبدالوهاب و آل‌سعود پرداختند و جنایات آنان را غیرشرعی و مخالف اسلام معرفی کردند. یکی از این عالمان اهل‌سنّت، شیخ محمد بن‌فیروز حنبلی احسائی (م1142ـ1216ق) است که نزد شیخ محمد حیات سندی، شیخ عبدالله بن‌عبداللطیف انصاری احسایی و علامه محمد بن‌عبدالرحمن بن‌عفالق احسایی شاگردی کرد و خود به درجه افتا و تألیف رسید و شاگردان فراوانی تربیت کرد. وی از معاصران و مخالفان جدی محمد بن‌عبدالوهاب بود؛ به نحوی که محمد بن‌عبدالوهاب صراحتاً ایشان را تکفیر کرد و آل‌سعود نیز به اذیت و آزار ایشان پرداخت، اما وی از بیان حق باز نایستاد و اشتباهات محمد بن‌عبدالوهاب را در تألیف و تبلیغ گوشزد کرد. همین مسئله باعث شد که آل‌سعود به احساء لشکرکشی کند و در پی قتل وی برآید، اما ابن‌فیروز مطلع شد و به بصره رفت و به تبلیغ و نقد وهابیت پرداخت و به تدریس صحیح بخاری مبادرت ورزید. محمد بن‌فیروز بعد از عمری تدریس و تحقیق در سال 1216ق در 75 سالگی از دنیا رفت و برای خاکسپاری به شهر خودش (شهر زبیر) برده شد و در آن شهر مدفون گردید. عنوان اصلی رساله الردّ علی مذهب ابن‌عبدالوهاب عامله الله بما یستحق است که با عنوان الرّد علی مَن کفّر اهل الریاض و اهله منتشر شده است. ایشان کتاب دیگری با نام الرسالة المرضیة فی الردّ علی الوهابیة در ردّ وهابیت دارد که این کتاب نیز به چاپ رسیده است.

 


دیدیم که حتی علمای اهل سنت نیز وهابیت را تأیید نکرده و نمی کنند. این گروه خاص که برخلاف اسلام و سنت رفتار می کنند هدفی غیر از تفرقه افکنی بین مسلمانان ندارند. همان سیاست انگلیسی که : تفرقه بیانداز و حکومت کن.

 

دانشجو بازدید : 13 چهارشنبه 06 آذر 1392 نظرات (1)

بسم الله الرحمن الرحیم

صاحب بخاری می گوید در بصره در خانه میزبان، یک کاسه چوبی دیدم که از مدینه آورده بودند که پیامبر صل الله علیه و اله در آن آب میخورده است، من هم در آن کاسه به عنوان تبرک آب خوردم.(حق با کیست ج 2 ص 48 به نقل از صحیح بخاری، کتاب الاشربه، باب التبرک بکأس النبی، ج 10 ص 103)

وهابی ها این قبیل احادیث و روایات را از بین برده و حذف کرده اند تا به مقاصد خود رسیده و هرچه بیشتر بتوانند بین شیعه و اهل سنت تفرقه و جدائی بیاندازند که نتیجه آن نیز مشخص هست و آن سود بردن استکبار جهانی و صهیونیست از این تفرقه می باشد.  براستی اینچنین احادیثی که بوضوح موضوع تبرک جستن و موارد دیگر را روشن می سازد و در کتب معتبر اهل سنت ، فراوان یافت می شود ؛ چرا برای وهابی ها ارزشی ندارد و آنها را حذف می کنند؟!!

شیعه و اهل سنت همیشه با هم و با خوشی زندگی کردند و می کنند که این موجب خشم وهابیت و اربابانشان می شود.

 

X

دانشجو بازدید : 12 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)
دارورسانی هدفمند با طراحی "نانوکامپوزیت‌های هیبریدی"
پژوهشگران دانشگاه لرستان با استفاده از پلیمر‌های خطی-دندریمری و نانوذرات آهن موفق به طراحی نوعی سیستم دارورسانی برای داروی ضد سرطان شدند.
به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران دانشگاه لرستان با استفاده از پلیمر‌های خطی-دندریمری و نانوذرات آهن موفق به طراحی نوعی سیستم دارورسانی برای داروی ضد سرطان شدند. در این سیستم دارورسانی که با استفاده از نانوکامپوزیت‌های هیبریدی طراحی شده است، از نانولوله کربنی نیز برای میسر ساختن عبور سریع از دیواره سلولی بهره گرفته‌اند.
 
در این کار تحقیقاتی یک سیستم دارورسانی متشکل از نانولوله کربنی، پلیمر خطی-دندریمری، نانوذرات آهن و داروی ضد سرطان دوکسوربیسین تهیه شده است. این سیستم هیبریدی بواسطه پلیمر خطی-دندریمری، زیست سازگاری و حلالیت مناسب در محیط فیزیولوژی، بواسطه داروی ضد سرطان دوکسوربیسین توانایی کشتن سلول‌های سرطانی، بواسطه نانولوله کربنی خاصیت عبور سریع از دیواره سلولی و بواسطه نانوذرات آهن خاصیت رهگیری و هدایت به بافت سرطانی را داراست.
 
به گفته محسن عادلی عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشکده علوم دانشگاه لرستان، این تحقیقات با هدف ایجاد یک سامانه دارورسانی ضد سرطان با قابلیت‌های حلالیت و زیست سازگاری بالا، قابل هدایت به بافت سرطانی، توانایی در عبور از سد غشای سلولی و حمل تعداد زیادی از داروهای ضد سرطان صورت گرفته است.
 
وی درمورد این تحقیقات نیز افزود: «در ابتدا نانوذرات آهن برروی سطح نانولوله کربنی قرار داده شدند و سپس نانولوله کربنی حاوی نانوذرات آهن با پلیمر خطی-دندریمری برهم کنش داده شد و قابل حل در آب گردید. در ادامه داروی دوکسوروبیسین بر روی سامانه قرار گرفت. در ادامه قابلیت این سامانه در از بین بردن سلول‌های سرطانی به‌صورت برون تنی و همچنین توانایی آنها در هدایت بسوی تومورهای سرطانی مورد بررسی قرار گرفت.» 
 
نحوه ورود سامانه دارورسانی تهیه شده و آزاد سازی داروهای حمل شده در درون محیط سلول از ویژگی‌های بارز این تحقیقات هیبربد نمودن انواعی از نانومواد در یک سیستم به منظور استفاده از خواص تمامی آنها در از بین بردن سلول‌های سرطانی، است.
 
نتایج این کار تحقیقاتی که به دست دکتر محسن عادلی (عضو هیئت علمی گروه شیمی دانشکده علوم دانشگاه لرستان)، دکتر پژمان ساسانپور (عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی)، معصومه عشیری (فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد گروه شیمی دانشکده علوم دانشگاه لرستان) و بهشته خدادادی (فارغ التحصیل دوره کارشناسی ارشد گروه شیمی دانشکده علوم دانشگاه لرستان) صورت گرفته است، در مجله Journal of the Iranian Chemical Society (جلد 10، شماره 4، آگوست سال 2013، صفحات 101–108) منتشرشده است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
دانشجو بازدید : 9 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)
دستاوردی بزرگ از دانشجویان نانو دانشگاه آزاد؛

تولید "نانوکامپوزیت" زیست سازگار با قابلیت استفاده در بدن

پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با بهره‌گیری از روش مکانوشیمیایی موفق به تولید نانوکامپوزیت‌ فلوئورآپاتیت-زیرکونیا شدند.
به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با بهره‌گیری از روش مکانوشیمیایی موفق به تولید نانوکامپوزیت‌ فلوئورآپاتیت-زیرکونیا شدند. محصول حاصله از پایداری شیمیایی بالا‌تر و سرعت انحلال کمتری در محیط‌های زیستی برخودار است. 
 
در میان محدوده وسیعی از مواد پیشرفته، بیوسرامیک‌ها و کامپوزیت‌های بر پایه آن به دلیل ارائه خواص مطلوب زیستی و عدم بروز اثرات نامطلوب در محیط فیزیولوژیک بدن، به عنوان بهترین مواد جایگزین در کاربردهای استخوانی شناخته شده‌اند. در این می‌ان، هیدروکسی آپاتیت به عنوان فاز اصلی معدنی استخوان در بسیاری از کاربردهای زیستی-پزشکی مورد توجه است. با این وجود نرخ انحلال بالا در محیط‌های فیزیولوژیک، مقاومت به خوردگی پایین در محیط‌های اسیدی و پایداری شیمیایی ضعیف در دماهای بالا کاربرد وسیع‌تر این ماده ارزشمند را با محدودیت مواجه نموده است. از اینرو در سال‌های اخیر پژوهش‌های زیادی به منظور بهبود مشخصات عملکردی هیدروکسی آپاتیت صورت گرفته است. در این میان فلوئور هیدروکسی آپاتیت و فلوئور آپاتیت که در این ساختار‌ها یون‌های فلوئور جایگزین یون‌های هیدروکسیل در ساختار آپاتیت شده‌اند، به دلیل بهبود خواص هیدروکسی آپاتیت بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. در حقیقت اینجایگزینی منجر به افزایش پایداری شیمیایی، کاهش سرعت انحلال در محیط‌های زیستی و افزایش تکثیر سلول‌های استخوانی می‌شود. 
 
در کاربردهای زیستی- پزشکی می‌توان از این مواد به عنوان پوشش‌های سطحی بر روی پروتزهای ارتوپدیک و کاشتنی‌های دندانی استفاده نمود. از سوی دیگر بهره‌مندی از تقویت کنندهای سرامیکی نظیر آلومینا، تیتانیا و زیرکونیا نیز می‌تواند در تقویت خواص مکانیکی بیوسرامیک‌های بر پایه آپاتیت بسیار موثر باشد. در مجموع توانایی‌های بالقوه محصول در کاربردهایی نظیر ارتوپدی، دندانی، رسانش دارو، کروماتوگرافی و... می‌بایست بررسی شود. 
 
مهندس بهمن نصیری تبریزی، کار‌شناس ارشد مهندسی مواد و مدرس و پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد با اشاره به اهداف این تحقیقات گفت: «هدف اصلی در پژوهش حاضر سنتز و مشخصه‌یابی نانوپودر کامپوزیتی فلوئورآپاتیت-زیرکونیا به روش مکانوشیمیایی بود. بدین منظور با استفاده از مواد اولیه بر پایه کلسیم و فسفر و بهره‌مندی از دستگاه آسیاب گلوله‌ای سیاره‌ای نانو پودر کامپوزیتی فوق تولید شد. در مرحله مشخصه‌یابی نیز با استفاده از امکانات آزمایشگاهی ویژگی‌های نانوساختاری محصول بررسی گردید.» 
 
مراحل اصلی در پژوهش حاضر شامل دو بخش تولید و مشخه‌یابی است. نصیری تبریزی با اشاره به این موضوع افزود: «در مرحله تولید با استفاده از مواد بر پایه کلسیم و فسفر و برقراری نسبت‌های مولی مناسب مخلوط اولیه تهیه شد. پس از آن مخلوط حاصله با استفاده از دستگاه آسیاب گلوله‌ای سیاره‌ای در محدوده زمانی 300-5 دقیقه فعال‌سازی شد. بدین منظور از محفظه‌های پلیمری و گلوله‌های زیرکونیایی استفاده شد. نتایج پژوهش‌های قبلی نشان می‌دهد که بهره‌مندی از محیط آسیاب کاری مذکور منجر به بهبود مشخصات ساختاری و ظاهری نانوساختارهای بیوسرامیکی حاصله از فرآیندهای مکانوشیمیایی می‌شود. فرآیند مکانوشیمیایی در دمای اتاق، بدون استفاده از هرگونه عامل کنترل‌کننده واکنش (PCA) و در اتمسفر هوا انجام شد. پس از فعالسازی و تولید محصول پودری به منظور ارزیابی پایداری و بازیابی بلورینگی حرارتی، آنیلینگ در دماهای 600 و 900 درجه سانتیگراد انجام گردید. در مجموع سادگی روش و قابلیت تولید مجدد از مزیت‌های برجسته فرآیند ارائه شده است که تولید انبوه این ماده کامپوزیتی نوین را امکان‌پذیر می‌سازد. لازم به ذکر است که مشخصات محصول بسته به نوع مواد اولیه مصرفی و پارامترهای فرآیند نظیر زمان، نوع محفظه، اتمسفر، عوامل کنترل‌کننده واکنش می‌تواند متغیر باشد. بنابراین به منظور تولید سایر ترکیبات مشابه، بررسی و تعیین اثر متغیر‌ها بر فرآیند سنتز بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال با توجه به اینکه زمان‌های بالای فعالسازی موجب آلوده شدن محصول می‌شود، تعیین زمان مناسب برای تولید فرآورده‌ای با خلوص فازی-شیمیایی مطلوب بویژه در کاربردهای زیستی-پزشکی ضروری است.» 
 
به گفته نصیری تبریزی، با توجه به اینکه نرخ انحلال بالا در محیط‌های فیزیولوژیک بدن، مقاومت به خوردگی پایین در محیط‌های اسیدی و پایداری شیمیایی ضعیف در دماهای بالا کاربرد وسیع‌تر هیدروکسی آپاتیت و مواد بر پایه آن را با محدودیت مواجه نموده است. بنابراین با توجه به اصلاحات ساختاری انجام شده در این پژوهش (جایگزینی یون‌های فلوئور و بهره‌مندی از تقویت‌کننده سرامیکی) خواص هیدروکسی آپاتیت تقویت شده است. در حقیقت انتظار می‌رود که محصول حاصله از پایداری شیمیایی بالاتری برخوردار بوده و سرعت انحلال کمتری در محیط‌های زیستی داشته باشد. 
 
نتایج این کار تحقیقاتی که به دست مهندس بهمن نصیری تبریزی و مهندس عباس فهامی کار‌شناس ارشد مهندسی مواد و پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد صورت گرفته است، در مجله Ceramics International (جلد 39، شماره 4، ‌ماه می‌سال2013، صفحات 4329–4337) منتشرشده است.
دانشجو بازدید : 11 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)

رادار "عصر" چهارشنبه رونمایی می شود

نیروی دریایی ارتش روز چهارشنبه این هفته از رادار آرایه فازی عصر رونمایی می کند.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های روز نیروی دریایی برگزار شد از رونمایی رادار جدید آرایه فازی «عصر» در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: افتتاح فاز جدید ساخت ناوشکن سهند نیز در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین افزود: ناوهای لاوان و سیرجان، یک فروند بالگرد و یک فروند هواناو ارتقا یافته، روز شنبه و دو فروند ناو موشک‌انداز نیزه و تبرزین نیز در روز یک شنبه نهم و دهم آذرماه به یگان دریایی ارتش الحاق خواهند شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش همچنین گفت: ناوگروه بعدی نداجا در بهمن ماه به یکی از دو اقیانوس آرام یا اطلس اعزام خواهد شد.

سیاری افزود: اگر قرار باشد این ناوگروه به اقیانوس اطلس برود، مسیر آن از دریای مدیترانه یا جنوب آفریقا خواهد بود.
منبع: مشرق نیوز
دانشجو بازدید : 13 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

ابو سلیمان موذن،   ابن ابى الحدید در جلد 1 شرح نهج البلاغه ص 362 گوید: ابو اسرائیل از حکم روایت کرده و او از سلیمان موذن "این همان سند احمد است که خواهد آمد" اینکه، على علیه السلام سوگند داد مردم را که هر کس از آنها این فرموده رسول خدا صلى الله علیه و آله را شنیده که فرمود: من کنت مولاه فعلى مولاه.. گواهى دهد، پس گروهى بدان شهادت دادند و زید بن ارقم از شهادت بان در حالیکه بدان آگاه بود امساک نمود، پس امیرالمومنین علیه السلام او را به نابینائى نفرین فرمود و او نابینا شد، و پس از نابینا شدن داستان این گفتار رسول خدا صلى الله علیه و آله را براى مردم بیان میکرد، و بطرق دیگر از او "یعنى سلیمان موذن" خواهد آمد که این داستان را از زید بن ارقم روایت کرده و شاید این روایت هم از آنست و از قلم افتاده است.

دانشجو بازدید : 11 سه شنبه 05 آذر 1392 نظرات (0)

مناشده امیرالمومنین علی علیه السلام در روز شورى

به سال 23- و یا- آغاز سال 24 از هجرت

اخطب خطباء خوارزم- حنفى- در صفحه 217 " مناقب " گوید: خبر داد مرا استاد و پیشوا- شهاب الدین- افضل حفاظ- ابو النجیب- سعید بن عبد الله بن حسن همدانى معروف به " مروزى " در آنچه که از همدان بمن نوشته، باخبار او از حافظ- ابو على- حسن ابن احمد بن حسین در آنچه اذن و اجازه روایت آنرا باو داده، باخبار از استاد ادیب ابو یعلى- عبد الرزاق بن عمر بن ابراهیم همدانى. بسال 437، باخبار از پیشواى حافظ- طراز المحدثین- ابوبکر احمد بن موسى بن مردویه.

و استاد پیشوا، شهاب الدین. ابو النجیب- سعد بن عبد الله همدانى گفته که: ما را خبر داد باین حدیث عالى پیشواى حافظ- سلیمان بن محمد بن احمد- از یعلى بن سعد رازى. از محمد بن حمید. از زافر بن سلیمان. از حارث بن محمد. از ابى الطفیل- عامر بن واثله که گفت:

من در روز شورى دربان بودم و على علیه السلام در خانه "محل اجتماع و شورى" بود و شنیدم که بانها میفرمود: من بطور موکد بر شما احتجاج و استدلال خواهم نمود به چیزیکه هیچ فرد عربى و غیر عربى از شما نتواند آنرا دگرگون نماید، سپس فرمود: شما افراد، همه شما را سوگند میدهم بخدا، که آیا در میان شما کسى هست که پیش از من بوحدانیت خدا ایمان آورده باشد؟ همگى گفتند: نه، فرمود شما را بخدا سوگند میدهم که در میان شما کسى هست که برادرى چون جعفر طیار داشته باشد که در بهشت با فرشتگان پرواز میکند؟ همگى گفتند: نه بخدا قسم، فرمود شما را بخدا سوگند میدهم آیا در میان شما غیر از من کسى هست که عموئى چون عموى من حمزه داشته باشد که شیرخدا و شیر رسول خدا و سرور شهیدان است؟ گفتند: نه بخدا قسم، فرمود: شما را بخدا سوگند میدهم آیا در میان شما جز من کسى هست که همسرى چون همسر من فاطمه دختر محمد صلى الله علیه و آله داشته باشد، که بانوى زنان اهل بهشت است، گفتند: نه بخدا قسم، فرمود: شما را بخدا سوگند میدهم، آیا در میان شما جز من کسى هست، که دو سبط مانند دو سبط من حسن و حسین داشته باشد که دو آقا و سرور جوانان اهل بهشت میباشند؟ گفتند: نه بخدا قسم، فرمود: شما را بخدا سوگند میدهم، آیا در میان شما جز من و پیش از من کسى هست که چندین بار با رسول خدا صلى الله علیه و آله نجوى کرده باشد و پیش از نجوى صدقه داده باشد؟ گفتند: نه بخدا قسم، فرمود: شما را بخدا سوگند میدهم، آیا در میان شما جز من کسى هست که رسول خدا درباره او فرموده باشد:

من کنت مولاه فعلى مولاه، اللهم وال من والاه و عاد من عاداه، و انصر من نصره، لیبلغ الشاهد الغائب؟ گفتند: نه بخدا قسم،... تا آخر حدیث... و این روایت را با بررسى در سند آن پیشواى "محدثین" حموینى در باب 58 در " فراید السمطین " آورده گوید: خبر داد مرا استاد و پیشوا- تاج الدین، على بن حب بن عبد الله خازن بغدادى، معروف به: ابن الساعى واو. از پیشوا، برهان الدین، ابو المظفر، ناصر بن ابى المکارم مطرزى خوارزمى، و او از اخطب خوارزم، ضیاء الدین، ابو الموید، موفق بن احمد مکى. تا آخر سند بدو طریقى که ذکر شد. و نیز این روایت را ابن حاتم شامى در " الدر النظیم " از طریق حافظ ابن مردویه بسند دیگرش آورده، که گوید: حدیث نمود، ابو المظفر، عبد الواحد بن حمد بن محمد بن شیذه مقرى و او از حدیث عبد الرزاق بن عمر طهرانى و او از ابوبکر احمد بن موسى حافظ "ابن مردویه" از ابى بکر احمد بن محمد بن ابى دام از منذر بن محمد و او از عموى خود و او از ابان بن تغلب، از عامر بن واثله روایت نموده که گفت: من در روز شورى دربان بودم و على علیه السلام در آن خانه بود "که شورى در آن تشکیل یافت"، شنیدم که آنجناب میفرمود "عین الفاظى که فوقا ذکر شد". تا آنجا که راوى گفت: على فرمود شما را بخدا سوگند میدهم آیا کسى از شما جز من هست که او را رسول خدا صلى الله علیه و آله در روز غدیر بولایت نصب فرموده باشد؟ گفتند: نه بخدا قسم.

دانشجو بازدید : 12 پنجشنبه 31 مرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

زیاد بن ابى زیاد ، احمد بن حنبل در جلد 1 " مسند " ص 88 آورده، از محمد بن عبد الله، از ربیع- یعنى ابن ابى صالح اسلمى، از زیاد بن ابى زیاد که گفت: شنیدم على بن ابى طالب رضى الله عنه از مردم سوال نمود و آنها را سوگند داد باینکه هر مرد مسلمى که شنیده است از رسول خدا صلى الله علیه و آله در روز غدیر آنچه را فرموده، برخیزد، پس دوازده تن از اصحاب بدر برخاستند و شهادت دادند.

و این حدیث را حافظ هیثمى در جلد 9 " مجمع الزواید " ص 106 از طریق احمد روایت نموده و گفته که رجال آن ثقه هستند و ابن کثیر در جلد 7 البدایه " ص 348 از احمد، و حافظ محب الدین طبرى در جلد 2 " الریاض النضره " صفحه 170 و ذخایر العقبى " ص 67 روایت مزبور را ذکر نموده اند.

  زید بن ارقم انصارى- صحابى- احمد با دقت در سند از اسود بن عامر، از ابى اسرائیل، از حکم از ابى سلیمان، از زید بن ارقم روایت کرده که گفت: على علیه السلام با قید سوگند از مردم سئوال نمود که هر کس شنیده است از رسول خدا صلى الله علیه و آله که فرمود:

من کنت مولاه فعلى مولاه، اللهم وال من والاه، و عاد من عاداه برخیزد و گواهى دهد، دوازه تن از اصحاب بدر برخاستند و بان شهادت دادند و من از کسانى بودم که کتمان نمودند و در نتیجه چشم خود را از دست دادم.

و هیثمى در جلد 9 " مجمع الزواید " ص 106 از احمد و طبرانى در " الکبیر " بلفظ مذکور، این حدیث را روایت نموده اند، و طبرانى رجال آنرا مورد وثوق دانسته، و در روایتى که نزد او ضبط شده این جمله مذکور است: و على بر هر که کتمان میکرد نفرین میفرمود: و ابن مغازلى در " المناقب " آنرا از ابى الحسین على بن عمر بن عبد الله بن شوذب از پدرش از محمد بن حسین زعفرانى از احمد بن یحیى بن عبد الحمید از ابى اسرائیل، از حکم از ابى سلیمان، از زید، بلفظ مذکور روایت کرده و در آن مذکور است "از قول زید" که: من از جمله کسانى بودم که کتمان کردند، پس خداى چشمم را نابینا فرمود و على کرم الله وجهه کسى را که کتمان کند نفرین فرمود و شیخ ابراهیم وصابى آنرا در " الاکتفاء " بلفظ مذکور از طبرانى در " المعجم الکبیر " روایت نموده.

و حافظ، محب الدین طبرى در " ذخایر العقبى " ص 67 از زید روایت نموده که گفت: على علیه السلام با قید سوگند از مردم سئوال نمود که: هر کس از پیغمبر صلى الله علیه و آله در روز غدیر خم شنیده که فرمود:

من کنت مولاه فعلى مولاه، اللهم وال من والاه، و عاد من عاداه، برخیزد و گواهى دهد، شانزده تن برخاستند و بان گواهى دادند، و بهمین لفظ هیثمى آنرا در " مجمع الزواید " ص 107 از طریق احمد روایت نموده و سیوطى بطوریکه در جلد 6 " کنز العمال " ص 403 بنقل از " المعجم الاوسط " طبرانى مذکور است، این حدیث را در " جمع الجوامع " آورده و در آن مذکور است: دوازده تن برخاستند و بان شهادت دادند.

منبع: الغدیر علامه امینی

دانشجو بازدید : 16 پنجشنبه 31 مرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

 

احمد بن حنبل (از بزرگان اهل سنت) در مسند خود  از « زاذان » و او از « سلمان » روایت کرده که گفت: شنیدم از حبیب خود رسول خدا صل الله علیه و آله که فرمود:

« کنتُ انا وَ عَلیٌّ نورا ...

من و علی نوری بودیم نزد خدای عزوجل، پیش از آنکه آدم را خلق کند به چهارده هزار سال همینکه خدای عزوجل آدم را بیافرید این نور را دو قسمت کرد یک جزء من شدم و جزئی دیگر علی

 

این روایت در کتاب « الفردوس » ابن شیرویه دیلمی نیز روایت شده است.

دانشجو بازدید : 21 دوشنبه 09 بهمن 1391 نظرات (1)

«مسئولیتم این باشد كه چای بدهم»

به‌مناسبت سالروز تشكیل شورای انقلاب به فرمان حضرت امام خمینی رحمه‌الله پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR خاطره‌ای از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از جلسه سازماندهی مسئولیت‌ها در شورای انقلاب را منتشر می‌كند. این بیانات مربوط به سال ۱۳۶۸/۰۵/۱۸ است:

هنگامى كه قرار بود امام(ره) تشریف بیاورند و ما در دانشگاه تهران تحصن داشتیم، جمعى از رفقاى نزدیكى كه با هم كار مى‌كردیم و همه‌شان در طول مدت انقلاب، نام و نشانهایى پیدا كردند و بعضى از آنها هم به شهادت رسیدند - مثل شهید بهشتى، شهید مطهرى، شهید باهنر، برادر عزیزمان آقاى هاشمى، مرحوم ربانى شیرازى، مرحوم ربانى املشى - با هم مى‌نشستیم و در مورد قضایاى گوناگون مشورت مى‌كردیم. گفتیم كه امام، دو سه روز دیگر یا مثلاً فردا وارد تهران مى‌شوند و ما آمادگى لازم را نداریم. بیاییم سازماندهى كنیم كه وقتى ایشان آمدند و مراجعات زیاد شد و كارها از همه طرف به این‌جا ارجاع گردید، معطل نمانیم. صحبت دولت هم در میان نبود.
ما عضو شوراى انقلاب بودیم و بعضى هم در آن وقت، این موضوع را نمى‌دانستند و حتّى بعضى از رفقا - مثل مرحوم ربانى شیرازى یا مرحوم ربانى املشى - نمى‌دانستند كه ما چند نفر، عضو شوراى انقلاب هم هستیم. ما با هم كار مى‌كردیم و صحبتِ دولت هم در میان نبود؛ صحبتِ همان بیت امام بود كه وقتى ایشان وارد مى‌شوند، مسؤولیتهایى پیش خواهد آمد. گفتیم بنشینیم براى این موضوع، یك سازماندهى بكنیم. ساعتى را در عصر یك روز معیّن كردیم و رفتیم در اطاقى نشستیم. صحبت از تقسیم مسؤولیتها شد و در آن‌جا گفتم كه مسؤولیت من این باشد كه چاى بدهم! همه تعجب كردند. یعنى چه؟ چاى؟ گفتم: بله، من چاى درست كردن را خوب بلدم. با گفتن این پیشنهاد، جلسه حالى پیدا كرد. مى‌شود آدم بگوید كه مثلاً قسمت دفتر مراجعات، به عهده‌ى من باشد. تنافس و تعارض كه نیست. ما مى‌خواهیم این مجموعه را با همدیگر اداره كنیم؛ هر جایش هم كه قرار گرفتیم، اگر توانستیم كارِ آن‌جا را انجام بدهیم، خوب است.
این، روحیه‌ى من بوده است. البته، آن حرفى كه در آن‌جا زدم، مى‌دانستم كه كسى من را براى چاى ریختن معیّن نخواهد كرد و نمى‌گذارند كه من در آن‌جا بنشینم و چاى بریزم؛ اما واقعاً اگر كار به این‌جا مى‌رسید كه بگویند درست كردن چاى به عهده‌ى شماست، مى‌رفتم عبایم را كنار مى‌گذاشتم و آستینهایم را بالا مى‌زدم و چاى درست مى‌كردم. این پیشنهاد، نه تنها براى این بود كه چیزى گفته باشم؛ واقعاً براى این كار آماده بودم.

بیانات در مراسم تودیع كاركنان نهاد ریاست جمهورى‌ ۱۳۶۸/۰۵/۱۸
منبع: khamenei.ir
دانشجو بازدید : 26 دوشنبه 09 بهمن 1391 نظرات (0)

آخرین ملاقات شهید كاظمی و رهبر انقلاب

دو هفته پیش شهید كاظمى پیش من آمد و گفت از شما دو درخواست دارم: یكى این‌كه دعا كنید من روسفید بشوم، دوم این‌كه دعا كنید من شهید بشوم. گفتم شماها واقعاً حیف است بمیرید؛ شماها كه این روزگارهاى مهم را گذراندید، نباید بمیرید؛ شماها همه‌تان باید شهید شوید؛ ولیكن حالا زود است و هنوز كشور و نظام به شما احتیاج دارد. بعد گفتم آن روزى كه خبر شهادت صیاد را به من دادند، من گفتم صیاد، شایسته‌ى شهادت بود؛ حقش بود؛ حیف بود صیاد بمیرد. وقتى این جمله را گفتم، چشم‌هاى شهید كاظمى پُرِ اشك شد، گفت: ان‌شاءاللَّه خبر من را هم به‌تان بدهند!
فاصله‌‌ى بین مرگ و زندگى، فاصله‌ى بسیار كوتاهى است؛ یك لحظه است. ما سرگرم زندگى هستیم و غافلیم از حركتى كه همه به سمت لقاءاللَّه دارند. همه خدا را ملاقات مى‌كنند؛ هر كسى یك طور؛ بعضى‌ها واقعاً روسفید خدا را ملاقات مى‌كنند، كه احمد كاظمى و این برادران حتماً از این قبیل بودند؛ اینها زحمت كشیده بودند.
ما باید سعى‌مان این باشد كه روسفید خدا را ملاقات كنیم؛ چون از حالا تا یك لحظه‌ى دیگر، اصلاً نمى‌دانیم كه ما از این مرز عبور خواهیم كرد یا نه؛ احتمال دارد همین یك ساعت دیگر یا یك روز دیگر نوبتِ به ما برسد كه از این مرز عبور كنیم. از خدا بخواهیم كه مرگ ما مرگى باشد كه خود آن مرگ هم ان‌شاءاللَّه مایه‌ى روسفیدى ما باشد.
ان‌شاءاللَّه خدا شماها را حفظ كند.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در مراسم تشییع پیكرهاى فرماندهان سپاه  21/10/1384
منبع: khamenei.ir

دانشجو بازدید : 25 یکشنبه 17 دی 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

آیا «جزیره خضراء» که گفته مى شود امام زمان(عجل الله) در آن هستند، واقعیت دارد یا نه؟

 

نخست باید به این نکته توجه داشته باشید که همواره در تاریخ، عده اى طمع ورز و هواپرست بوده اند که مى کوشیده اند تا با سوء استفاده از اعتقادات و عواطف مردم، قضایا را به سود خود تفسیر و تبیین کنند. این مسأله در مورد عقاید مذهبى و باورهاى دینى مردم مضاعف است. وجود افراد بى نام یا بدنام و یا حداقل معمولى در میان برخى از سندهاى روایى، یا وجود محتوایى به دور از فهم و متناقض، نشان دهنده همین خطر انحراف مى باشد. این موضوع، بحثى دردناک دارد که باید در جاى خود مطرح شود.


       در این راستا گفتنى است که اولاً در سند روایت «جزیره خضراء» و ثانیاً در محتویات این روایت و ثالثاً در باب وثاقت شخصى که این داستان را نقل کرده (على بن فاضل مازندرانى) بحث و نظرهاى متفاوتى وجود دارد و اکثر علماى طراز اول شیعى - چه در دوران گذشته و چه در عصر اخیر - این روایت را صحیح و موثّق نمى دانند. بنابراین، اصل روایت جزیره خضراء محل تردید جدى است، تا چه رسد به انطباق آن بر مثلّث برمودا.
      براى آگاهى بیشتر ر.ک: سید جعفر مرتضى عاملى، جزیره خضراء افسانه یا واقعیت؟، ترجمه: محمد سپهرى، بخش سوم.

منبع: شوق اشتیاق

دانشجو بازدید : 27 یکشنبه 17 دی 1391 نظرات (0)

در نشست تقدیر از دست اندرکاران تولید فیلم های تلویزیونی حماسه 9 دی عنوان شد:
فتنه 88 با درایت و تدبیر مقام معظم رهبری خاموش شد و دست دشمنان اسلام بیش از پیش رو شد.

 به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، مراسم تقدیر از دست اندکاران تولید فیلم های تلویزیونی حماسه 9 دی  عصر امروز در سالن مذاکرات مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

علی دارابی معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر و تقدیر از عوامل برنامه ساز حماسه 9 دی گفت: در فرصتی که پیش روی عوامل برنامه ساز گذاشتیم، خوشبختانه تله فیلم های "ابابیل"، "مسیر روشن"، "فاصله کانونی" ویژه حماسه 9 مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

وی بااشاره به اتفاق بزرگ 9 دی تصریح کرد: در 9 دیماه 88 اتفاق و انقلاب بزرگی رخ داد و به دنبال جریان انتخابات، شبکه های معاند جمهوری اسلامی از جمله "بی بی سی فارسی" بنا به درخواست استعمار پیر باهدف تخریب ایران پیش رفتند که با لطف الهی و مقام معظم رهبری با شکست روبرو شدند      

دارابی ادامه داد: بزرگترین خواسته انگلستان (استعمار پیر)، تخریب ایران و گرفتن حق رای از مردم ما بود که فتنه آن ها با درایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی با شکست روبرو شد.

معاون سیما اظهار داشت: انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) در پرتو دین اسلام پیروز شد و مردم کشور ما برعکس دیگر کشورها آزادی کامل در مجلس و حق رای خود دارند.

    دارابی با اشاره به افرادی که دچار توهم شدند، ابراز داشت: عده ای دچار توهم شدند و با فتنه 88 همراه شده که برخی به اشتباه خود پی بردند.      

وی با اشاره به انتخابات سال 76 اظهار داشت: در انتخابات سال 76 حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری بازنده شد ولی او اولین کسی بود که به برگزیده انتخابات تبریک گفت و او را همراهی کرد      

معاون سیما با اشاره به تصویر کشیدن همه اتفاقات سال    88 در این سه تله فیلم افزود: خوشبختانه بازی ها، نگارش فیلمنامه، کارگردانی و تلاش همه دست اندرکاران برنامه ساز حماسه 9 دی به خوبی درخشید و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با اراده و خواست مردم رای ها از صندوق بیرون آمد و بزرگترین گناه نابخشودنی افراد فتنه  88 اتهام زدن به ناسالم بودن انتخابات است.

معاون سیما با اشاره به جشنواره فیلم های تلویزیونی 9 دی اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم تا سال 92 جشنواره فیلم های تلویزیونی حماسه 9 دی رابرگزار کنیم تا دشمنان اسلام خوار شوند.

وی در خصوص بیش از 75 عنوان برنامه تلویزیونی ابراز داشت: بیش از 75 عنوان برنامه، فیلم های تلویزیونی در خصوص حماسه 9 دی را در قالب برنامه های مستند، گفتگو محور، میزگرد، نمایشی و .. داشتیم که امیدوارم برای سال 92 عوامل برنامه ساز با آثاری متفاوت برای مبارزه با دشمنان اسلام به میدان آیند.

* تولیدات نمایشی مراحل دشواری را طی کرد

همچنین مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیماگفت: تولیدات نمایشی مراحل دشواری را طی کرد ما در سال 88 فتنه بزرگی را از سوی قدرت های جهانی شاهد بودیم.

وی افزود: خنثی کردن فتنه های دشمن به رهبری امام خامنه ای و سرکوب غربی ها جمهوری اسلامی ایران تا سال های آینده بیمه کرد.

فرجی با اشاره به خلق 3 اثر ویژه حماسه 9 دی اظهار داشت: برای حماسه 9 دی3 تله فیلم ساخته شد و خوشبختانه به دنبال آن مردم تشکر خاصی از دست اندرکاران این برنامه ها و صدا و سیما داشتند


*فصل جدیدی در ژانر سیاسی آغاز شده است

همچنین، مجید زین العابدین مدیر شبکه 3 سیما گفت: با ساخت این برنامه ها و درایت معاون سیما، فصل جدیدی در خصوص ژانر سیاسی آغاز شده است.

وی ادامه داد: این 3 تله فیلم موضوع روز را به تصویر کشیدند که همه این درایت ها رامدیون "دارابی" معاون سیما و دستوری که وی به مدیران ابلاغ کردند، هستیم.

زین العابدین تصریح کرد: تله فیلم "فاصله کانونی" یک کار جهادی بود که نگارش، پیش تولید و ساخت آن حدود 33 روز زمان برد و خوشبختانه همه قوم ها توانستند با آن همراه شوند.

*حماسه 9دی باید به نسل های دیگر انتقال یابد

همچنین محمدرضا شریفی مدیر گروه تله فیلم شبکه 3 سیماگفت: وقتی بحث حماسه 9دی ماه می شود، همه حوادث در ذهن همه ما مرور شده و این اتفاقات باید به نسل های آینده منتقل شود

وی افزود: وقتی در مورد یک وحدت ملی صحبت می کنیم پی به اهداف دشمنان اسلام می بریم و با داشتن وحدوت کلمه وبه قول فرمایش مقام معظم رهبری توانستیم چشم دشمنان خود را کور کنیم


*خاموش کردن فتنه دشمن انقلاب بزرگی بود

همچنین حسن اسلامی مهر رئیس مرکز سیما فیلم گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حماسه 9 دی ماه و خاموش کردن فتنه دشمنان، انقلاب دیگری بود.


وی ادامه داد: امیدوار سال دیگر با ساخت آثاری قوی تر، پاسخگوی نیاز مخاطبان باشیم

*خوشحالم که در خدمت مردم بودم

همچنین جعفر دهقان بازیگر تله فیلم "فاصله کانونی" گفت: خوشحالم که این اتفاق همه ما را دور جمع کرد و از دست اندر کاران صدا وسیما سپاسگذارم.

وی ادامه داد: هرچند نقش من کوتاه بود ولی از اینکه در خدمت مردم بودم، افتخار بزرگی است.

شایان ذکر است،، در ادامه این مراسم "غلامحسین آخوند پور" تهیه کننده و کارگردان تله فیلم "مسیر روشن"، "سام درخشانی" بازیگر، "محمدرضا شریفی" مدیر گروه تله فیلم شبکه 3 سیما، بهمن گودرزی کارگردان "فاصله کانونی" و دیگر عوامل از صدا و سیما و نیز دارابی معاون سیما تشکر کردند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از محمد کاظم کاظمی مدیر گروه فیلم های تلویزیونی شبکه یک سیما، غلامحسین آخوندپور تهیه کننده و کارگردان "مسیر روشن"، مهدی سجاده چی نویسنده، سام درخشانی و حسین سلمانی از بازیگران این تله فیلم تقدیر شد و به دنبال آن، از عوامل "فاصله کانونی" که عبارتند از، محمدرضا شریفی مدیر گروه تله فیلم شبکه 3 سیما، مصطفی علمی فر تهیه کننده، بهمن گودرزی کارگردان سعید امینی نویسنده، سولماز آق مقامی و جعفر دهقان بازیگران و مهرداد نیک نام نویسنده تشکر ویژه ای شد و در پایان از عوامل تله فیلم "ابابیل" حسن اسلامی مهر رئیس مرکز سیما فیلم، جواد مزدآبادی کارگردان و حدیثه تهرانی بازیگر تقدیر شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دانشجو بازدید : 32 یکشنبه 17 دی 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود:« من یکتسب مالا من غیر حله یصرفه فی غیر حقه ؛ هر کس مالی را از غیر راه حق و حلال به دست آورد، به مصرف ناحق صرف خواهد کرد

 

پندهای حکیمانه 2 به نقل از غرر و درر آمدی، ط نجف، ص 290

دانشجو بازدید : 23 یکشنبه 17 دی 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

امام صادق علیه السلام فرمود:

هیچ کس حرمت مسلمانان را بزرگ نشمارد، مگر آنکه خداوند حرمت وی را بر مسلمانان بزرگ داشته  او را نزد مردم گرامی دارد. هر کس که بیشتر حرمت خداوند و رسول صلی الله علیه و آله بدارد، حرمت مسلمانان را بزرگتر می شمارد؛ و هر کس حرمت مسلمانان را ناچیز شمارد، پرده ایمان خویش را دریده است.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: از موارد تجلیل و تعظیم خداوند، محترم شمردن برادران و خویشان دینی است.

و نیز فرمود: هر کس بر کودکان مسلمان مهربانی نکند و بزرگان و پیران ایشان را محترم نشمارد، از ما نیست و هیچ مسلمانی را به جرم معصیتی خرد، چنان تکفیر نکن که گویی شرک ورزیده، جز آنان که قرآن از آنان نام برده.

خداوند- عزوجل- می فرماید:« همانا منافقین در پایین ترین درجه از آتش خواهند بود». و خویش را به کاری مشغول دار که از تو خواهند طلبید.

پندهای حکیمانه 2 به نقل از مصباح الشریعه و مفتاح الحقیقه، باب هفتادم، ص 213

دانشجو بازدید : 25 چهارشنبه 13 دی 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

آیا عزادارى براى امام حسین علیه السلام، در زمان امامان(علیهم السلام) سابقه دارد؟

 

بلى، در اینجا تنها به ذکر نمونه هاى اندکى از آنچه که در تاریخ نقل شده، بسنده مى کنیم:
            
1. عزادارى بنى هاشم در ماتم سیدالشهدا؛
      از امام صادق(ع) روایت شده است: «پس از حادثه عاشورا هیچ بانویى از بانوان بنى هاشم، سرمه نکشید و خضاب ننمود و از خانه هیچ یک از بنى هاشم دودى که نشانه پختن غذا باشد، بلند نشد تا آنکه ابن زیاد به هلاکت رسید. ما پس از فاجعه خونین عاشورا پیوسته اشک بر چشم داشته ایم»نگا: امام حسن و امام حسین(ع)، ص 145..
      
      
2. عزادارى امام سجاد(ع)؛
      حزن امام سجاد(ع) بر آن حضرت به صورتى بود که دوران زندگى او، همراه با اشک بود. عمده اشک آن حضرت بر مصایب سیدالشهداء(ع) بود و آنچه بر عموها، برادران، عموزاده ها، عمه ها و خواهرانش گذشته بود تا آنجا که وقتى آب مى آوردند تا حضرت میل کند، اشک مبارک شان جارى مى شد و مى فرمود: چگونه بیاشامم در حالى که پسر پیامبر را تشنه کشتند؟!بحارالانوار، ج 44، ص 145. و مى فرمودند: «هرگاه شهادت اولاد فاطمه زهرا(س) را به یاد مى آورم گریه ام مى گیرد».خصال، ج 1، ص 131.
       امام صادق(ع) به زراره فرمود: «جدم على بن الحسین(ع) هرگاه حسین بن على(ع) را به یاد مى آورد، آن قدر اشک مى ریخت که محاسن شریفش پر از اشک مى شد و بر گریه او حاضران گریه مى کردند».بحارالانوار، ج 45، ص 207.
      
      
3. عزادارى امام محمد باقر(ع)؛
      امام باقر(ع) در روز عاشورا براى امام حسین(ع) مجلس عزا برپا مى کرد و بر مصایب آن حضرت گریه مى کردند. در یکى از مجالس عزا، با حضور امام باقر(ع) کمیت شعر مى خواند، وقتى به اینجا رسید که: «قتیل بالطف ...»، امام باقر(ع) گریه زیاد کرده، فرمودند: «اى کمیت! اگر سرمایه اى داشتیم در پاداش این شعرت به تو مى بخشیدیم؛ اما پاداش تو همان دعایى است که رسول خدا(ص) درباره حسان بن ثابت فرمودند که همواره به جهت دفاع از ما اهل بیت(ع)، مورد تأیید روح القدس خواهى بود».مصباح المتهجد، ص 713.
      
      
4. عزادارى امام صادق(ع)؛
      امام موسى کاظم(ع) مى فرماید: «چون ماه محرم فرا مى رسید، دیگر پدرم خندان نبود؛ بلکه اندوه از چهره اش نمایان مى شد و اشک بر گونه اش جارى بود، تا آنکه روز دهم محرم فرا مى رسید. در این روز مصیبت و اندوه امام به نهایت مى رسید. پیوسته مى گریست و مى فرمود: امروز، روزى است که جدم حسین بن على(ع) به شهادت رسید».امام حسن و امام حسین(ع)، ص 143.
      
      
5. عزادارى امام موسى کاظم(ع)؛
      از امام رضا(ع) نقل شده است که فرمود: «چون ماه محرم فرا مى رسید، کسى پدرم را خندان نمى دید و این وضع ادامه داشت تا روز عاشورا: در این روز پدرم را اندوه و حزن و مصیبت فرا مى گرفت و مى گریست و مى گفت: در چنین روزى حسین را که درود خدا بر او باد، کشتند».حسین، نفس مطمئنة، ص 56.
      
      
6. عزادارى امام رضا(ع)؛

      گریه امام رضا(ع) در حدى بود که فرمودند: «همانا روز مصیبت امام حسین(ع)، پلک چشمان ما را مجروح نموده و اشک ما را جارى ساخته است».بحارالانوار، ج 44، ص 284.
       دعبل خدمت حضرت رضا(ع) آمد. آن حضرت درباره شعر و گریه بر سیدالشهدا(ع) کلماتى چند فرمودند؛ از جمله اینکه: «اى دعبل! کسى که بر مصایب جدم حسین(ع) گریه کند، خداوند گناهان او را مى آمرزد. آنگاه حضرت بین حاضران و خانواده خود پرده اى زدند تا بر مصایب امام حسین(ع) اشک بریزند».
       سپس به دعبل فرمودند: «براى امام حسین(ع) مرثیه بخوان، که تا زنده اى تو ناصر و مادح ما هستى، تا قدرت دارى از نصرت ما کوتاهى مکن». دعبل در حالتى که اشک از چشمانش مى ریخت، قرائت کرد:


       أفاطم لوخلت الحسین مجد لا

و قد مات عطشاناً بشط فرات


       صداى گریه امام رضا(ع) و اهل بیت آن حضرت بلند شد.همان، ج 45، ص 257.
      
      
7. عزادارى امام زمان(عج)؛

      بنابر روایات، امام زمان(عج) در زمان غیبت و ظهور بر شهادت جدّشان گریه مى کنند. آن حضرت خطاب به جد بزرگوارشان سیدالشهدا(ع) مى فرمایند:


       «فلئن اخرتنى الدهور و عاقنى عن نصرک المقدور، و لم اکن لمن حاربک محاربا و لمن نصب لک العداوة مناصبا فلاندبنّک صباحا و مساء و لابکین لک بدل الدموع دما، حسرة علیک و تأسفاً على ما دهاک»؛ بحارالانوار، ج 101، ص 320.
      «اگر روزگار مرا به تأخیر انداخت و دور ماندم از یارى تو و نبودم تا با دشمنان تو جنگ کنم و با بدخواهان تو پیکار نمایم؛ هم اکنون هر صبح و شام بر شما اشک مى ریزم و به جاى اشک در مصیبت شما خون از دیده مى بارم و آه حسرت از دل پر درد بر این ماجرا مى کشم».


       در سوگ تو با سوز درون مى گریم

از نیل و فرات و شط، فزون مى گریم


       گر چشمه چشم من، بخشکد تا حشر

از دیده به جاى اشک، خون مى گریم

منبع: شوق انتظار

دانشجو بازدید : 13 شنبه 02 دی 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

ادامه از  قبل...

سلف امیه[وهابی]:

البته اگر حیات برزخی در میان باشد ممکن است بگوییم حق با توست ولی جناب بن شریح فتوا داده است که مردگان نمی شنوند. در این صورت لازم نیست ما مستقیماً به قرآن و سنت مراجعه کنیم. برای این که فتوای ایشان واجب الاطاعه است و ایشان بی خودی فتوا نمی دهند. بنابراین طبق فرموده بزرگان ما، شفاعت چون فقط فعل خداست، درخواست آن از اولیای خدا لغو و بیهوده است.

علی عبدالله [شیعه اثنی عشری]:

اولاً امور اعتقادی تقلیدی نیست بلکه فهمیدنی است و با فتوا نمی توان ایجاد اعتقاد کرد.  ثانیاً: بر فرض اینکه بپذیریم که شفاعت خواستن از غیر خدا لغو و بیهوده است، این چه ربطی به شرک دارد؟ مگر هر کار لغوی شرک است؟ در این صورت باید هر گناه بزرگ و کوچک ما شرک باشد و توبه چنین مشرکی هم از نظر شما پذیرفته نیست.

شما معیار شرک و توحید را گم کرده اید؛ ولی از نظر ما وجود اذن خدا و یا فقدان آن است که معیار شرک می گردد و فرق شفاعت خواهی مشرک با شفاعت خواهی موحد آن است که اولی شفیع را مستقل و بدون اذن خدا مؤثر می داند، ولی موحد آن را به «اذن الله » مؤثر می داند. حتی سجده کردن برای غیرخدا در صورتی شرک است که بدون اذن خدا باشد، اما اگر به اذن الله باشد عین توحید است، همان طور که سجده فرشتگان برای آدم علیه السلام توحید ناب بود و لابد درجه توحیدی ابلیس خیلی بالا بود که سجده نکرد تا مبادا به قول شما مبتلا به شرک گردد.

نمونه دیگر آنکه ، تبرک جستن به سنگ و چوب از شئونات شرک است ولی وقتی به «اذن الله» شد از مستحبات حج می گردد که حجر الاسود را می بوسیم و به آن تبرک می جوئیم.

اگر شما کمی ذوق قرآنی داشته باشید، مسئله حل است وقتی قرآن شفاعت با اذن را تأیید می کند معلوم می شود که در مقابل آن شفاعت بی اذن هم مطرح است و آنچه ممنوع و شرک تلقی شده اعتقاد به شفاعت بی اذن است. زیرا آن نوعی مقابله با اراده و تدبیر خدا و اعتقاد به آشفتگی اداره قیامت و حکمیت خداوند است.

دکتر عبدالصمد [شافعی]:

با توجه به مطالعاتی که از چهار مذهب اصلی داشته ام، و موضوع شفاعت را هم قبول دارم. به نظر می رسد آنچه جناب علی عبدالله در این یک مورد می گوید مطابق قرآن است. می فرماید:

 « وَ لا یَشفَعُونَ اِلا لِمَنِ ارتَضی : آنها جز برای کسی که خدا رضایت دهد شفاعت نمی کنند - سوره انبیا/28-». 

منبع: حق با کیست؟، جلد دوم، ص9-8

دانشجو بازدید : 18 شنبه 02 دی 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

 وَأَقِیمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّکَاةَ وَارْکَعُوا مَعَ الرَّاکِعِینَ(البقرة/43)

و نماز را بپا دارید، و زکات را بپردازید، و همراه رکوع کنندگان رکوع کنید (و نماز را با جماعت بگزارید)!

حسکانی (از عالمان مشهور اهل سنت) به نقل از ابن عباس آورده است:

« وَارْکَعُوا مَعَ الرَّاکِعِینَ »

درباره رسول خدا صل الله علیه و آله و علی بن ابی طالب علیه السلام نازل شده است که هر دو نخستین کسانی بودند که نماز گزاردند و رکوع به جای آوردند.

 

پرتوی از فضایل امیرالمؤمنین علیه السلام، ص41 به نقل از شواهد التنزیل، ج1، ص 111 ح 124

دانشجو بازدید : 15 شنبه 02 دی 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

احمد بن حنبل (بزرگ اهل سنت) در مسندش به سند خود از «اسماء بنت عمیس» روایت کرده که گفت:

شنیدم رسول خدا می فرمود: « اللهم انی اقول کما قال اخی موسی اللهم اجعل بی وزیرا من اهلی علیا اخی اشدد به ...

بار خدایا من می گویم آنچه را که برادم موسی گفت: خدایا از اهل بیتم یکی را وزیر و معاون من قرار ده ، برادرم علی را وزیر من گردان و به او پشت مرا محکم کن و او را در امر رسالت با من شریک ساز.

 

طرائف،ص74، نقل از احمدبن حنبل، فضائل الصحابه، بنا به نقل احقاق الحق، ج4، ص56

دانشجو بازدید : 24 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)
عطر حرم حسینی در کربلای ایرا‌ن ـ
کاروان سفینة‌النجاة وارد خرمشهر شد/مسیر ‌مملو از جمعیت‌ است

خبرگزاری فارس: کاروان سفینةالنجاة لحظاتی پیش با حضور ده ‌هزار از زائران و مردم ولایتمدار خرمشهر وارد این شهر شد.

خبرگزاری فارس: کاروان سفینة‌النجاة وارد خرمشهر شد/مسیر ‌مملو از جمعیت‌ است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، کاروان سفینة‌النجاة با همراهی ضریح مرقد مطهر اباعبدالله‌الحسین(ع) و سیل عظیم مشتاقان حسینی، مهمانان، زائران و تعداد زیادی از شهروندان خرمشهری لحظاتی پیش وارد شهرستان خرمشهر شد.

مراسم استقبال از ضریح مطهر با تب و تاب خاصی در حال برگزاری‌ست و در آستانه شهر قرار گرفته است.

همراه با کاروان سفینة‌النجاة عشایر غیور عرب همچنین روستاییان با برگزاری مراسم‌های محلی خود استقبال از این مهمان ارزشمند را به بهترین شکل برگزار کرده‌اند.

در میان ازدحام و شلوغی مسئولان خرمشهری از جمله فرماندار و امام جمعه شهرستان کاروان را رهبری و هدایت می‌کنند.

دانشجو بازدید : 16 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)
از پروین مشاوره می‌گیرم
گل‌محمدی: هنوز سرمربی پرسپولیس نشدم/کسی دخالت کند نمی‌توانم کار کنم

خبرگزاری فارس: سرمربی موقت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: هنوز سرمربی پرسپولیس نشدم و کارم را به عنوان مربی دنبال می‌کنم.

خبرگزاری فارس: گل‌محمدی: هنوز سرمربی پرسپولیس نشدم/کسی دخالت کند نمی‌توانم کار کنم

به گزارش خبرگزاری فارس، یحیی گل‌محمدی در پایان دیدار دوستانه تیمش مقابل سایپا مهر کرج که با تساوی یک بر یک به پایان رسید در مورد شرایط کادر فنی سرخپوشان گفت: هنوز به عنوان سرمربی فعالیت نمی‌کنم و تا وقتی که با مانوئل توافق نشود به عنوان مربی کار را ادامه می‌دهم، هر موقع با آقای ژوزه توافق شد آن وقت به عنوان سرمربی کارم را دنبال می‌کنم.

وی در مورد اینکه می‌خواهد اختیار تام داشته باشد عنوان کرد: برای خودم یک اصول مشخصی را دارم و به عنوان سرمربی طبق اصول حرفه‌ای اختیار تام می‌خواهم.دوست دارم بازیکنان و دستیارانم را خودم انتخاب کنم و اگر شرایط غیر از این باشد نمی‌توانم کار کنم.

گل‌محمدی افزود: هر تصمیمی که باشگاه بگیرد از آن تبعیت می‌کنم و فعلا به عنوان مربی تا مشخص شدن همه مسائل فعالم.

وی در مورد عادل کلاه کج خاطرنشان کرد: کلاه کج دو سه روز است کنار تیم ما تمرین می‌کند کار او را زیر نظر داریم و پس از بررسی همه موارد نتیجه را برای جذب او اعلام خواهیم کرد.

گل محمدی در مورد اینکه چه افرادی را به عنوان دستیار انتخاب خواهد کرد و آیا با کریم باقری مذاکره خواهد داشت گفت: اگر به عنوان سرمربی انتخاب شدم آن موقع دستیارانم را معرفی خواهم کرد. من در نظر داشتم از آقا کریم به عنوان مدیر فنی استفاده کنم چرا که او در کلاس‌های مربیگری شرکت نکرده و مدارک مربیگری ندارد پس طبق قانون برای نشستن روی نیمکت منع قانونی دارد می‌خواستم او به عنوان مربی فنی کنار تیم حضور داشته باشد و با نظارت بر روی عملکرد تیم نظارت کند.

وی در مورد حضور علی پروین به عنوان مدیر تیم‌های فوتبال گفت:  از آقای پروین به عنوان یک بزرگتر مشاوره می‌گیرم اما اگر کسی بخواهد در کار من دخالت کند و یا نظری را بدهد نمی‌توانم در این شرایط کار کنم. آقای پروین بزرگ من هستند اما برای خودم اصول کاری مشخصی را دارم و براساس شرایط حرفه‌ای عمل می‌کنم.

وی تأکید کرد: مطمئنا از تجربیات آقای پروین و مشاوره‌های او استفاده می‌کنم و از این بابت هیچ مشکلی نخواهم داشت.

گل‌محمدی در پاسخ به این سؤال که جدایی‌اش از صبا و پیوستنش به پرسپولیس در اواسط فصل نشان می‌داد به نوعی برای سرمربی شدن به پرسپولیس آمده است اظهار داشت: آن زمان که پرسپولیس به من پیشنهاد همکاری داد این تیم شرایط سختی داشت و در یک وضعیت بحرانی به سر می‌برد من هم شرایطی مشابه در صبا داشتم البته شرایط ما به خاطر نتیجه‌گیری نبود بلکه مشکلات مالی برای ما وضعیت دشواری را ایجاد کرده بود همزمانی این اتفاقات باعث شد به این نتیجه برسم که به پرسپولیس بیایم از اول هم قرار نبود و به این مسئله هم که سرمربی شوم فکر نمی‌کردم. تنها به عنوان کمک آمدم، کمک‌هایی را هم انجام دادم اما کافی نبود.

وی در مورد اینکه آیا او لیست مازادی دارد و لیست‌اش همانند همان 8 بازیکنی است که در پایان نیم فصل اعلام شده بود خاطرنشان کرد: من هم تقریبا لیست مشابهی دارم که تا فردا آن را اعلام می‌کنم البته لیست من آن 8 نفر نیستند اما چیزی حدود 7، 8 بازیکن است.

سرمربی موقت تیم پرسپولیس در مورد اینکه یک بار اعلام می‌شود او سرمربی است و یک بار گفته می‌شود هنوز مانوئل ژوزه از سرمربی پرسپولیس برکنار نشده و این اتفاقات برای باشگاهی مثل پرسپولیس خوب نیست گفت: تصمیماتی که گرفته می‌شود در جهت منافع باشگاه است و تمامی مسائل را لحاظ می‌کنم امیدوارم تصمیماتی گرفته شود که کمترین ضرر را پرسپولیس ببیند

فارس نيوز.

دانشجو بازدید : 13 سه شنبه 21 آذر 1391 نظرات (0)
رهبر معظم انقلاب در دیدار میهمانان اجلاس اساتید و بیداری اسلامی:
دشمنان از کلمه «بیداری اسلامی» می‌ترسند/ کشورهای انقلابی باید نظام سازی کنند

خبرگزاری فارس: رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه دشمنان از کلمه بیداری اسلامی می‌ترسند و سعی می‌کنند این کلمه به کار نرود،‌ فرمودند: آنها از اسلامی که در توده مردم امتداد عملی دارد در هراس هستند.

خبرگزاری فارس: دشمنان از کلمه «بیداری اسلامی» می‌ترسند/ کشورهای انقلابی باید نظام سازی کنند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (سه شنبه) در دیدار صدها تن از استادان، نخبگان و اندیشمندان شرکت کننده در اجلاس جهانی «اساتید دانشگاههای جهان اسلام و بیداری اسلامی» ضمن تبیین اهمیت عنوان «بیداری اسلامی»، تحلیلی جامع درخصوص جایگاه اسلام و شریعت اسلامی و همچنین مردم در کشورهای انقلاب کرده و آسیب ها و خطرات پیش روی آنها ارائه کردند.

ایشان با اشاره به نقش خواص و اندیشمندان جامعه در سعادت و نجات ملتها تأکید کردند: از این منظر، اجلاس «اساتید دانشگاههای جهان اسلام و بیداری اسلامی» از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رهبر انقلاب اسلامی شرط اصلی نقش آفرینی اساتید، نخبگان و فرزانگان برای حرکت جامعه به سمت سعادت و نجات را اخلاص، شجاعت، هوشیاری، کار و تلاش و نبود طمع دانستند و خاطرنشان کردند: بیداری اسلامی و رسوخ این بیداری در امت اسلامی، حادثه بزرگی است که امروز دنیا با آن مواجه و در برخی کشورها نیز منجر به انقلاب و تغییر رژیم های فاسد شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای بیداری اسلامی را عمیق و گسترده خواندند و با اشاره به هراس دشمنان از عبارت «بیداری اسلامی» افزودند: آنها تلاش بسیاری می کنند تا عنوان «بیداری اسلامی» برای حرکت عظیم کنونی در منطقه بکار نرود زیرا دشمنان از بروز اسلام حقیقی و واقعی به شدت وحشت دارند.

ایشان تأکید کردند: آنها از اسلامِ برده دلار، اسلامِ غرق در فساد و اشرافی گری و اسلامی که در توده مردم امتداد ندارد، نگران نیستند ولی از اسلام عمل و اقدام، اسلام توده مردم، اسلام توکل بر خدا و اسلام حُسن ظن به وعده الهی به لرزه می افتند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: ما معتقدیم حرکت عظیم کنونی یک بیداری حقیقی اسلامی و دارای امتداد است که به این آسانی ها هم منحرف نخواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای در تبیین علت «اسلامی» نامیدن این بیداری افزودند: شعارهای اسلامی مردم در انقلابهای منطقه و نقش معتقدان به اسلام در شکل گیری اجتماعات گسترده و ساقط کردن رژیم های فاسد، همه مؤید این است که این حرکت، اسلامی است.

ایشان دلیل دیگر بر اسلامی بودن این حرکت را، رأی مردم به اسلام گراها در انتخابات این کشورها دانستند و تأکید کردند: امروز اگر در بیشتر مناطق دنیای اسلام، یک انتخابات آزاد و خوب برگزار شود و رهبران و سیاسیون اسلامی نیز در وسط میدان باشند، مردم به اسلام گراها رأی خواهند داد.

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه ، برخی نکات را درخصوص حرکتها و انقلابهای منطقه متذکر شدند.

آسیب شناسی این حرکتها و انقلابها بخصوص در مصر، تونس و لیبی اولین نکته ای بود که حضرت آیت الله خامنه ای به آن اشاره کردند و گفتند: در کنار آسیب شناسی باید هدفهای این انقلابها نیز تبیین شوند زیرا اگر هدفها مشخص نباشند، سردرگمی بوجود خواهد آمد.

ایشان ، «رهایی از شر سلطه جهانی» را یکی از هدفهای بیداری اسلامی برشمردند و تأکید کردند: این موضوع باید با صراحت اعلام شود زیرا هرگونه تصوری مبنی بر اینکه استکبار جهانی به سردمداری امریکا ممکن است با حرکتهای اسلامی کنار بیاید، خطا است.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: هرجا که اسلام و اسلام گراها باشند، امریکا با همه وجود تلاش خواهد کرد تا آنها را از بین ببرد و البته در ظاهر هم لبخند خواهد زد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه انقلابهای منطقه باید حد فاصل خود را با استکبار جهانی مشخص کنند، خاطرنشان کردند: ما نمی گوییم آنان به جنگ استکبار بروند اما اگر حد فاصل خود را نیز مشخص نکنند، فریب خواهند خورد.

ایشان با اشاره به استفاده استکبار جهانی از ابزار پول، سلاح و علم برای تسلط بر جهان افزودند: با وجود این ابزارها، یکی از مشکلات بزرگ کنونی دنیای غرب، نداشتن فکر و اندیشه نو برای ارائه به بشریت است در حالیکه دنیای اسلام، دارای ایده نو و نقشه راه است.

رهبر انقلاب اسلامی،‌اسلام را دارای نقشه راه و اندیشه های جدید دانستند و خاطرنشان کردند: این موضوع، نقطه قوت دنیای اسلام است که با ترسیم شدن هدفها بر پایه این اندیشه ها، دیگر، سلاح، پول و علم غرب، همچون گذشته تأثیرگذاری نخواهند داشت.

حضرت آیت الله خامنه ای یکی دیگر از هدفهای مهم بیداری اسلامی را، محوریت اسلام و شریعت اسلامی برشمردند و افزودند: تلاش گسترده ای در جریان است تا اینگونه وانمود شود که شریعت اسلامی با پیشرفت، تحول و تمدن سازگاری ندارد در حالیکه اسلام جوابگوی همه نیازهای انسانها و برای همه قرنها و همه دورانهای پیشرفت بشریت است.

ایشان با اظهار تأسف فراوان از برخی جریانهای متحجر که با سخنان و اقدامات خود زمینه ساز شکل گیری تصور سازگار نبودن اسلام با پیشرفت می شوند، خاطرنشان کردند: آنچه که مهم است، تفکری است که جوابگویی اسلام به نیازهای بشریت را قبول داشته باشد.

رهبر انقلاب اسلامی، نظام سازی را یکی دیگر از اهداف بیداری اسلامی دانستند و با اشاره به برخی تجربه های تاریخی منطقه شمال آفریقا که به دلیل نبود نظام سازی با شکست مواجه شدند، افزودند: اگر در کشورهای انقلاب کرده،‌ نظام سازی نشود و مبنای مستحکمی بوجود نیاید، خطر آنها را تهدید خواهد کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای یکی از مسائل مهم در انقلابهای منطقه را حفظ پشتیبانی های مردم برشمردند و تأکید کردند: قدرت حقیقی در دست مردم است، و هر جا که مردم همدل و یکصدا، پشتیبان رهبران و مسئولان خود باشند، امریکا و بزرگتر از امریکا  هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

ایشان با تأکید بر لزوم حفظ مردم در صحنه افزودند: روشنفکران، نویسندگان، شاعران و بویژه علمای دین نقش مهم و برجسته ای دارند و باید با تشریح اهداف انقلابها، و موانع و دشمنان آنها، مردم را آگاه و با بصیرت نگاه دارند.

رهبر انقلاب اسلامی تربیت علمی جوانان و پیشرفت علمی و فناوری، برای قدرتمند شدن را از جمله مسائل بسیار ضروری برای کشورهای اسلامی بویژه کشورهای انقلاب کرده دانستند و خاطرنشان کردند: این کار، امکان پذیر است و تجربه عملی و موفق آن، جمهوری اسلامی ایران است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: ایران، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در رده های بسیار پایین علمی قرار داشت اما اکنون به برکت اسلام و انقلاب در رتبه های علمی بالای دنیا قرار دارد و آمارهای مراکز علمی و معتبر بین المللی، این حرکت شتابان علمی را تأیید می کنند.

ایشان تأکید کردند: باید این تجربه موفق، در کشورهای اسلامی، ادامه پیدا کند و دنیای اسلام به مرحله ای برسد که در جایگاه مرجع علمی دنیا قرار گیرد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: نظام اسلامی در ایران اثبات کرد که می توان براساس اسلام و شریعت اسلامی، به شتاب و جایگاه علمی بالا رسید.

حضرت آیت الله خامنه ای،‌ وحدت را یکی از مسائل اساسی و مورد نیاز دنیای اسلام دانستند و افزودند: غرب و امریکا تلاش دارند تا تحت عناوین «شیعه و سنی»، «قومیتها» و «ملیتها» میان مسلمانان ایجاد اختلاف کنند، بنابراین همه ،باید هوشیار باشند، و مسائل را با این دید ، مورد بررسی قرار دهند و نسبت به آنها موضعگیری کنند.

ایشان با تاکید بر اینکه با وجود تلاشها و توطئه های جبهه استکبار، دنیای اسلام در حال پیشروی است، خاطر نشان کردند: یکی از نشانه های این پیشروی، جنگ هشت روزه است که یک طرف آن فلسطینی های ساکن  در یک منطقه بسیار کوچک جغرافیایی به نام غزه قرار داشتند و در طرف دیگر، دولت صهیونیستی مدعی قوی ترین ارتش جهان، که در هنگام آتش بس ، طرفی که شرط  گذاشت، فلسطینی های غزه بودند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: آیا ده سال پیش چنین اتفاقی، باور کردنی بود؟

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: آفرین بر فلسطینی ها، آفرین بر حماس و جهاد اسلامی و گردانهای مبارز فلسطینی در غزه که از خود اینگونه شجاعت نشان دادند.

ایشان افزودند: من به سهم خود از همه مبارزان فلسطینی بخاطر این فداکاری و تلاش و صبر تشکر می کنم.

رهبر انقلاب اسلامی جنگ هشت روزه غزه را یک درس مهم برای مردم فلسطین و همچنین همه مسلمانان دانستند و تأکید کردند: جنگ غزه نشان داد که اگر همه با هم متحد باشند و در سختی ها صبر کنند، وعده الهی مبنی بر فرج و آسانی، بعد از سختی، محقق خواهد شد.

حضرت آیت الله خامنه ای به موضوع بحرین نیز اشاره کردند و افزودند: متأسفانه در قضیه بحرین، شاهد سکوت دنیای اسلام هستیم که ناشی از نگاه غلط به این موضوع است.

ایشان خاطر نشان کردند: نگاه برخی به قضیه بحرین، از دریچه مسائل مذهبی است و بر همین اساس دفاع از ملتی که بر ضد یک حکومت فاسد قیام کرده، جایز شمرده می شود مگر آنکه همچون مردم بحرین،‌شیعه باشند!

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: نگاه صحیح، به قضایای منطقه، نگاه براساس طراحی دشمن و ابزارها و حیله های او است.

حضرت ایت الله خامنه ای  با تأکید بر اینکه موضع ایران در قضیه سوریه، از همین دیدگاه ناشی می شود، افزودند: جمهوری اسلامی ایران با ریخته شدن یک قطره خون از هر مسلمانی، مخالف است، اما مقصران وضعیت کنونی در سوریه، کسانی هستند که آن را به جنگ داخلی و تخریب و برادرکشی کشانده اند.

ایشان در پایان خاطرنشان کردند: همه خواسته های ملتها باید از روشهای متعارف و بدور از خشونت برآورده شوند.

در ابتدای این دیدار 7 نفر از اندیشمندان و اساتید کشورهای اسلامی به بیان دیدگاههای خود درخصوص تحولات کنونی منطقه و بیداری اسلامی و آسیبهای پیش روی آنها پرداختند.

آقایان:

- دکتر منیر شفیق - اندیشمند و نظریه پرداز از فلسطین

- دکتر مجدی حسین - مبارز انقلابی و رئیس حزب الشعب مصر

- دکتر راشد الراشد - پژوهشگر و فعال سیاسی از بحرین

- دکتر بابا اینویای - پژوهشگر و وزیر اسبق امور مذهبی سنگال

- دکتر علی فیاض - نماینده مجلس لبنان

- دکتر عمرالشاهد - استاد دانشگاه و فعال سیاسی از تونس

- و خانم دکتر عابد علی - رئیس بخش روابط بین الملل دانشگاه قائد اعظم پاکستان

در سخنان خود به محورهای زیر اشاره کردند:

- جمهوری اسلامی ایران به رهبر امام خمینی (ره) آغازگر بیداری اسلامی در جهان بود.

- وحدت میان مسلمانان، تنها راه حل اصلی برای غلبه بر توطئه ها و مشکلات است.

- لزوم استفاده مناسب از موفقیت ها، پیروزیها و ظرفیت های سالهای اخیر دنیای اسلام و جبهه مقاومت

-    نظام اسلامی در ایران الگوی اجتناب ناپذیر حرکتها و انقلابهای منطقه است

- مبنای حرکتها و انقلابهای منطقه،‌اسلام است.

- اهمیت توجه به جوانان در بیداری اسلامی، و روشنگری برای آنها

- لزوم اتخاذ مواضع شفاف و صریح در قبال استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی، در کشورهای انقلاب کرده

- ضرورت توجه به حرکت و پیشرفت علمی در کشورهای اسلامی

- انتقاد از سکوت مجامع بین المللی و دنیای اسلام در قبال کشتار مردم بحرین

- و هوشیاری در قبال توطئه ایجاد بی ثباتی و آشوب در منطقه بوی‍ژه در کشورهای انقلاب کرده

همچنین در ابتدای این دیدار آقای دکتر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی ضمن اشاره به سابقه تشکیل این مجمع و نشستهایی که تاکنون برگزار شده است تأکید کرد: در اجلاس جهانی «اساتید دانشگاههای جهان اسلام و بیداری اسلامی» با شعار «پیشرفت، عدالت و مردمسالاری دینی» و با حضور بیش از 500 تن از اساتید و پژوهشگران کشورهای اسلامی مهمترین مسائل جهان اسلام و تحولات منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

دکتر ولایتی مواردی از جمله تغییر معادلات منطقه ای و تأثیر آن بر مسأله فلسطین، مشخصه های نظام های مردم سالاری دینی، ضرورت ها و اولویت های دولتهای نوپا در جهان اسلام، فرصت های جنبش بیداری اسلامی، ضرورت بهره گیری از تجربیات اندیشمندان جهان اسلام را از سرفصل های مهم این اجلاس بیان کرد.

فارس نيوز

دانشجو بازدید : 33 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت محمد صل الله علیه و آله:

سه چیز چشم انسان را روشن و تقویت می کند:

1- نگاه کردن به چمن زار 2- نگاه کردن به آب روان 3- نظر کردن به چهره نیکو و نورانی.

نهج الفصاحه، حدیث 7 ، ص20

دانشجو بازدید : 20 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

زندگی شخصی آقا از سادگی و سلامت خاصی برخوردار است.  این سادگی به زندگی نزدیکان ایشان نیز سرایت کرده است.

آقا و فرزندانشان اهل تجملات نیستند.  همین اعتقاد، آنان را از سوء استفاده از مقام و موقعیت باز داشته است.  من این سادگی را در منزل ایشان به تماشا نشسته ام.

روزی معظم له مرا به کتابخانه خود دعوت کردند، من در آن جا یک میز بسیار ساده و قدیمی دیدم.  در کنار میز نیز یک صندلی کهنه بود.  هر دوی آن میز و صندلی ، مربوط به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود.

مقام معظم رهبری در کتابخانه ساده خود ، هنوز از همان میز و صندلی استفاده می کنند. 

( آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی)

 

دانشجو بازدید : 13 دوشنبه 20 آذر 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

انس با وصیت نامه شهداء

من به توصیه امام عمل کرده ام . اغلب وصیت نامه های شهدا که به دستم رسید را خوانده ام.  ما واقعاً از این وصیت نامه ها درس می گیریم. 

آن جوان ، خطش هم به زور خوانده میشود؛ اما هر کلمه اش برای من و امثال من یک درس راهگشاست که خیلی استفاده کرده ام.

چیزهای عجیبی است. اینجا معلوم میشود که درس علم و علوم الهی ، پیش از آن که به ظواهر و قالب های رسمی وابسته باشد، به حکمت معنوی وابسته است...

جای پای باران ص 46 نقل از حدیث ولایت ج 8 ص 43

دانشجو بازدید : 27 یکشنبه 19 آذر 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم 

ادامه از قبل

علی عبدالله [شیعه اثنی عشری]

نیازی نیست که حتماً آیه ای توصیه کرده باشد چرا که التماس دعا و طلب دعا از مردم را همه علمای اسلام بلامانع دانسته اند.

در روایات اسلامی سفارش کرده اند، نخست برای حاجت دیگران دعا کنید، سپس برای حاجت خود. من که برای شما دعا می کنم یعنی شفاعت می کنم و این همان شفاعت خواستن است. ما به ولیّ خدا می گوییم برای ما طلب مغفرت کن و بهشت طلب کن، جالب است که این امر به سفارش قرآن است. آنجا که فرمود:

 ... وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوکَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابًا رَحِیمًا(النساء/64)  ؛ و اگر آنها هنگامی که به خود ستم کردند، پیش تو می آمدند و از خدا آمرزش می خواستند و پیامبر نیز برای آنان طلب آمرزش می کرد، قطعاً خدا را توبه پذیر و مهربان می یافتند - نساء/64 .


بن شریح [وهابی]

طلب دعا و شفاعت از رسول خدا، در حال حیات شرک نیست ولی بعد از مرگ آنها شرک اکبر است.

کاتب عثمان طه (مورخ و نویسنده، حنفی):

جناب بن شریح شما یک اشتباه معمولی را شرک بزرگ می دانید و طرف را در زمره مشرکان قلمداد می کنید. زیرا شما هم اکنون اعتراف کردید که اصل شفاعت خواهی جایز است. بنابر این گناه کسی که از رسول خدا یا دیگر اولیاء طلب شفاعت می کند این است که فرقی بین زنده و مرده نگذاشته است. حداکثر باید او را ارشاد کنید که مردگان در قیامت زنده می شوند و الآن زنده نیستند و شفاعت خواهی از آنان فایده ای ندارد چون نمی شنوند. اما شما او را مشرک و نجس معرفی می کنید!!


دکتر عبدالصمد [شافعی]:

آقای کابت عثمان چه کسی گفته که مردگان نمی شنوند مگر شما به حیات برزخی اعتقاد ندارید، حیات برزخی اعتقاد شافعی و حنفی هم هست.

آقایان! اگر با قرآن و سنت ثابت شود که انسان بعد از مرگ به عالم برزخ منتقل می شود و بهتر از دنیا آگاه و شنوا می گردد و شرایط زنده بودن آنها در برزخ بهتر از زنده بودنشان در دنیاست، آیا باز هم خواهید گفت درخواست از صالحان شرک است. اگر شفاعت خواهی شرک باشد، چه از مرده و چه از زنده، به هر حال شرک است و اگر شرک نباشد، چه در حال حیات یا پس از مرگ شرک نخواهد بود.  ...

منبع: حق با کیست؟ جلد2، ص8-7

 

ادامه دارد...

دانشجو بازدید : 21 چهارشنبه 15 آذر 1391 نظرات (0)

 

بسم الله الرحمن الرحيم

كُتِبَ عَلَيكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيئًا وَهُوَ خَيرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ-البقرة/216
جهاد در راه خدا، بر شما مقرر شد؛ در حالي که برايتان ناخوشايند است. چه بسا چيزي را خوش نداشته باشيد، حال آن که خير شما در آن است. و يا چيزي را دوست داشته باشيد، حال آنکه شر شما در آن است. و خدا مي‌داند، و شما نمي‌دانيد.

دانشجو بازدید : 22 چهارشنبه 15 آذر 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحيم

الَّذِينَ يؤْمِنُونَ بِالْغَيبِ وَيقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ ينْفِقُونَ- البقرة/3
(پرهيزکاران) کساني هستند که به غيب [=آنچه از حس پوشيده و پنهان است‌] ايمان مي‌آورند؛ و نماز را برپا مي‌دارند؛ و از تمام نعمتها و مواهبي که به آنان روزي داده‌ايم، انفاق مي‌کنند

دانشجو بازدید : 19 چهارشنبه 15 آذر 1391 نظرات (0)

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

ذَلِكَ الْكِتَابُ لَا رَيبَ فِيهِ هُدًى لِلْمُتَّقِينَ- البقرة/2
آن کتاب با عظمتي است که شک در آن راه ندارد؛ و مايه هدايت پرهيزکاران است

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
سعي بر اين است مطالبي آورده شما تا وقت گرانبهاي شما هدر نرود و در محضر خداوند سرافكنده نشويم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دفاع مقدس

    شهدا مظهر قدرت ایران

    آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 74
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 82
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 88
  • بازدید ماه : 85
  • بازدید سال : 336
  • بازدید کلی : 4,541
  • کدهای اختصاصی
    بسیجی

    امام خامنه ای: بسیجی یعنی علی که تمام وجودش برای اسلام وقف شده بود.