loading...
راه خدا
دانشجو بازدید : 20 چهارشنبه 15 آذر 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

احکام تقلید - شروط تقلید

س 9: آیا تقلید از مجتهدى که متصدى مقام مرجعیت نبوده و رساله عملیه هم ندارد، جایز است؟

ج: در صحّت‏ تقلید از مجتهد جامع‌الشرایط، تصدّى مرجعیت یا داشتن رساله عملیه شرط نیست، لذا اگر براى مکلّفى که قصد تقلید از او را دارد، ثابت شود که وى مجتهد جامع‌الشرایط است، تقلید اشکال ندارد.

س 10: آیا تقلید از کسى که در یکى از ابواب فقه مثل نماز و روزه به درجه‌ى اجتهاد رسیده، جایز است؟

ج: فتوا
ى مجتهد متجزّى که تنها در برخى ابواب فقهى داراى فتوا و نظر اجتهادى است براى خودش حجت است، ولى جواز تقلید دیگران از او محل اشکال است؛ اگر چه جواز آن بعید نیست.

س 11: آیا تقلید از علماى کشورهاى دیگر که دسترسى به آنان امکان ندارد، جایز است؟

ج: در تقلید از مجتهد جامع‏الشرایط شرط نیست که مجتهد اهل کشور مکلّف و یا ساکن در محل سکونت او باشد.

س 12: آیا عدالت معتبر در مجتهد و مرجع تقلید با عدالت معتبر در امام جماعت از حیث شدّت و ضعف تفاوت دارد؟

ج: با توجه به حسّاسیّت و اهمیت منصب مرجعیت در فتوا، بنا بر احتیاط واجب، شرط است که مجتهدِ مرجع تقلید علاوه بر عدالت، قدرت تسلّط بر نفس سرکش را داشته و حرص به دنیا نداشته باشد.

س 13: این که گفته مى‏شود باید از مجتهدى تقلید نمود که عادل باشد، مقصود از عادل چه کسى است؟

ج: عادل کسى است که پرهیزگارى او به حدى رسیده باشد که از روى عمد مرتکب گناه نشود.

س 14: آیا اطلاع از اوضاع زمان و مکان از شرایط اجتهاد است؟

ج: ممکن است این شرط در بعضى از مسائل دخیل باشد.

س 15: بنا بر نظر حضرت امام راحل(قدّس‏سرّه) مرجع تقلید باید علاوه بر علم به احکام عبادات و معاملات، نسبت به همه امور سیاسى، اقتصادى، نظامى، اجتماعى و رهبرى، عالم و آگاه باشد. ما در گذشته مقلّد حضرت امام بودیم، بعد از رحلت ایشان با راهنمایى تعدادى از علما و تشخیص خودمان لازم دانستیم به جنابعالى رجوع نموده و از شما تقلید کنیم تا بین مرجعیت و رهبرى جمع کرده باشیم، نظر شما در این مورد چیست؟

ج: شرایط صلاحیت مرجعیت تقلید، در تحریر الوسیله و رساله‏هاى دیگر به تفصیل ذکر شده است، و تشخیص فرد شایسته تقلید موکول به نظر خود مکلّف است.

س 16: آیا در تقلید، اعلمّیت مرجع شرط است یا خیر؟ معیار و ملاک ‏اعلمیّت‏ چیست؟

ج: در مسائلى که فتواى اعلم با فتواى غیر اعلم اختلاف دارد، احتیاط آن است که از اعلم تقلید کند و ملاک اعلمیت این است که آن مرجع نسبت به سایر مراجع قدرت بیشترى بر شناخت حکم الهى داشته باشد و بهتر بتواند احکام شرعیه را از أدلّه استنباط کند و همچنین نسبت به اوضاع زمان خود به مقدارى که در تشخیص موضوعات احکام و ابراز نظر فقهى مؤثر است، آگاه‏تر باشد.

س 17: آیا تقلید کسى که از جهت احتمال عدم وجود شرایط معتبر تقلید در مجتهد اعلم، از مجتهد غیر اعلم تقلید کرده است، محکوم به بطلان است؟

ج: بنا بر احتیاط، تقلید از غیر اعلم در مسائل مورد اختلاف، به مجرد احتمال عدم وجود شرایط معتبر در اعلم، جایز نیست.

س 18: اگر ثابت شود که تعدادى از علما در بعضى از مسائل اعلم هستند، یعنى هر کدام از آنان در مسأله معیّنى اعلم باشند، آیا تقلید از هر یک از آنان جایز است؟

ج: تبعیض در تقلید اشکال ندارد و اگر اعلمیّت هر یک از آنان در مسائلى که مکلف بنا دارد در آن مسائل از او تقلید کند محرز شود، بنا بر احتیاط، تبعیض در تقلید در صورت اختلاف فتوا در مسائل مورد نیاز مقلّد، واجب است.

س 19: آیا با وجود اعلم، تقلید از غیر اعلم جایز است؟

ج: در مسائلى که فتواى غیر اعلم مخالفِ فتواى اعلم نباشد، رجوع به غیر اعلم اشکال ندارد.

س 20: نظر جنابعالى در اشتراط اعلمیت مرجع تقلید چیست و دلیل آن کدام است؟

ج: در صورت تعدّد فقهاى جامع‌الشرایط و اختلاف آنان در فتوا، بنا بر احتیاط واجب، مکلّف باید از اعلم تقلید نماید، مگر آنکه احراز شود که فتواى وى مخالف احتیاط است و فتواى غیر اعلم موافق با احتیاط. و دلیل وجوب تقلید از اعلم بناى عقلا و حکم عقل است، زیرا که اعتبار فتواى اعلم براى مقلد یقینى و اعتبار قول غیر اعلم احتمالى است.

س 21: از چه کسى باید تقلید کنیم؟

ج: از مجتهدى که جامع شرایطِ فتوا و مرجعیت است، و بنا بر احتیاط باید اعلم هم باشد.

س 22: آیا تقلید ابتدایى از میّت جایز است؟

ج: در تقلید ابتدایى، احتیاط در تقلید از مجتهد زنده و اعلم نباید ترک شود.

س 23: آیا تقلید ابتدایى از مجتهد میّت، متوقف بر تقلید از مجتهد زنده است؟

ج: تقلید ابتدایى از مجتهد میّت یا بقا‏ بر تقلید او باید به تقلید از مجتهد زنده و اعلم باشد.

منبع: khamenei.ir

دانشجو بازدید : 23 چهارشنبه 15 آذر 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

احکام تقلید - راههاى سه گانه: احتیاط، اجتهاد، تقلید

س 1: آیا تقلید، صرفاً یک مسأله عقلى است یا ادلّه شرعى نیز دارد؟

ج: تقلید، ادلّه شرعى دارد و عقل نیز حکم مى‏کند که شخص ناآگاه به احکام دین باید به مجتهد جامع‌الشرایط مراجعه کند.

س 2: به نظر شریف حضرتعالى، عمل به احتیاط بهتر است یا تقلید؟

ج: چون عمل به احتیاط مستلزم شناسایى موارد و چگونگى احتیاط و صرف وقت بیشتر است، بهتر آن است که مکلّف در احکام دین از مجتهد جامع‏الشرایط تقلید کند.

س 3: قلمرو احتیاط در احکام دین در بین فتاواى فقها چه اندازه است؟ آیا رعایت آراى فقیهان گذشته نیز لازم است؟

ج: مراد از احتیاط در موارد آن، رعایت همه احتمالات فقهى است؛ به‌طورى که مکلّف مطمئن شود که به وظیفه خود عمل کرده است.

س 4: دخترم به زودى به سن تکلیف مى‏رسد و باید براى خود مرجع تقلیدى انتخاب کند، اما درک مسأله تقلید براى او دشوار است، وظیفه ما نسبت به او چیست؟

ج: اگر وى به تنهایى نمى‏تواند وظیفه شرعى خود را در این‌باره تشخیص دهد، وظیفه شما ارشاد و راهنمایى اوست.

س 5: نزد فقها معروف است که تشخیص موضوعات احکام به عهده خود مکلّف است و وظیفه مجتهد تشخیص حکم است، ولى در عین حال مجتهدین در بسیارى موارد، در تشخیص موضوعات احکام نیز اظهار نظر مى‏کنند، آیا متابعت از نظر مجتهد در موضوع نیز واجب است؟

ج: تشخیص موضوع، موکول به نظر خود مکلّف است و متابعت از مجتهد در تشخیص موضوع واجب نیست، مگر آنکه به آن تشخیص اطمینان پیدا کند و یا موضوع از موضوعاتى باشد که تشخیص آن نیاز به استنباط دارد.

س 6: آیا کسى که در آموختن احکام دینىِ مورد نیاز خود کوتاهى مى‏کند، گناهکار است؟

ج: اگر نیاموختن احکام به ترک واجب یا ارتکاب حرام بیانجامد، گناهکار است.

س 7: گاهى از افراد کم اطلاع از مسائل دینى درباره مرجع تقلید شان پرسش مى‏شود، مى‏گویند نمى‏دانیم، یا اظهار مى‏دارند که از فلان مجتهد تقلید مى‏کنیم، ولى عملاً التزامى به خواندن رساله آن مجتهد و عمل به فتاواى او ندارند، اعمال این‌گونه افراد چه حکمى دارد؟

ج: اگر اعمال آنان موافق احتیاط یا مطابق با واقع یا با نظر مجتهدى باشد که وظیفه دارند از او تقلید کنند، محکوم به صحّت‏ است.

س 8: با توجه به اینکه در مسائلى که مجتهد اعلم قائل به وجوب احتیاط است، مى‏توانیم به مجتهد اعلم بعد از وى مراجعه کنیم، اگر اعلم بعد از او نیز قائل به وجوب احتیاط در مسأله باشد، آیا رجوع به اعلم بعد از او جایز است؟ و اگر فتواى مجتهد سوم هم همان‌گونه بود، آیا مى‏توان به اعلم بعد از آنان مراجعه کرد؟ و همینطور...، لطفاً این مسأله را توضیح دهید.

ج: در مسائلى که مجتهد اعلم فتوا ندارد، رجوع به مجتهدى که در آن مسأله احتیاط نکرده است و فتواى صریح دارد، با رعایت ترتیب الاعلم فالاعلم، اشکال ندارد.

منبع: khamenei.ir

دانشجو بازدید : 12 چهارشنبه 15 آذر 1391 نظرات (0)
امین حطیط در گفت‌وگو با فارس:
آمریکا در جنگ الکترونیکی مغلوب ایران شد/ هیبت آمریکا با شکار دومین پهپاد شکست

خبرگزاری فارس: سرتیپ بازنشسته ستاد مشترک ارتش لبنان گفت: آمریکا فکر می‌کرد زمین‌گیر شدن پهپاد قبلی‌اش در ایران کاملا اتفاقی بود و امروز سعی کرد از این مساله اطمینان حاصل کند اما آمریکا باز هم در جنگ الکترونیکی با ایران سرافکنده شد.

خبرگزاری فارس: آمریکا در جنگ الکترونیکی مغلوب ایران شد/ هیبت آمریکا با شکار دومین پهپاد شکست

"امین حطیط" در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس درباره شکار دومین پهپاد متجاوز آمریکایی توسط ایران در منطقه خلیج فارس گفت: چند مساله را باید در زمین گیر شدن امروز پهپاد آمریکایی در نظر گرفت. اول اینکه آمریکا هیچ گاه فکر نمی‌کرد که روزی ایران بتواند هواپیماهای پیشرفته خود را زمین‌گیر کند و در جنگ الکترونیکی مغلوب ایران شود.

وی افزود: آمریکا همیشه برای گرفتن اطلاعات خود از هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می‌کرد و اکنون آمریکا با چالش بزرگی رو به رو است چرا که به سیستم اطلاعاتی و الکترونیکی آنها نفوذ شده است.

حطیط شکار دومین پهپاد آمریکایی توسط ایران را باعث خرد شدن هیبت آمریکا و داری ابعاد استراتژیک خواند و تصریح کرد، آمریکا همیشه فکر می کرد که خود بر جهان سیطره دارد و می تواند امور را آن طور که دوست دارد پیش ببرد اما امروز ایران این قاعده را در هم شکسته و هیبت استراتژیک آمریکا در جهان را از بین برده است.

وی با اهمیت خواندن این اقدام ایران گفت: اینکه ایران برای دومین بار موفق به زمین گیر کردن این پهپاد شده اهمیت بسیار بالایی دارد. چرا که آمریکا می توانست در این مدت مشکلات موجود در سیستم الکترونیکی خود را حل کند. اما ناتوانی آنها در حل این مشکل نشان از ضعف آمریکا است.

مقام نظامی سابق لبنان درباره هدف آمریکا از تکرار این چنین اقداماتی گفت: آمریکا قصد داشت تکنولوژی ایران را محک بزند و آمریکا می خواست مطمئن شود که آیا زمین گیر شدن پهپاد خود در ایران مساله ای اتفاقی بود یا نه. اما آمریکا بازهم با شکست مواجه شد.

حطیط درباره موضع واشنگتن و تکذیب عجولانه این خبر توسط آمریکا اظهار داشت: آمریکا نتوانست مشکلات موجود در سیستم الکترونیکی خود را حل کند بنابراین به ناچار مجبور شد که این خبر را تکذیب کند اما دیگر هیچ کس این موضع گیری آمریکا را باور نمی‌کند.

وی زمین‌گیر کردن دو پهپاد آمریکایی توسط ایران و ارسال پهپاد مقاومت به سرزمین های اشغالی را موفقیتی بزرگ برای محور مقاومت دانست و تصریح داشت: بین محور مقاومت و دشمن جنگ الکترونیکی وجود دارد. اتفاقات چند ماهه اخیر این مساله را به خوبی نشان می دهد. یکی زمین گیر شدن اولین هواپیمای تجسسی آمریکا در ایران و دومی عملیات ایوب که هواپیمای حزب الله به مدت 3 ساعت در آسمان اسرائیل پرواز می کرد و سومین پیروزی هم حادثه امروز و زمین گیر شدن پهپاد آمریکایی در خاک ایران است. محور مقاومت در مقابله با دشمن موفقیت و پیروزی های پیاپی به دست آورده که هیچ کس نمی تواند این موفقیت‌های بزرگ را انکار کند.

منبع: فارس نیوز

دانشجو بازدید : 22 سه شنبه 14 آذر 1391 نظرات (0)
فارس گزارش می‌دهد
ویژگی‌های«Scan Eagle» پهپاد جاسوسی آمریکا در چنگال سپاه+فیلم و تصاویر

خبرگزاری فارس: هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا «Scan Eagle»، بسیار کوچک و غیرمسلح بوده و توسط نیروهای عملیات ویژه استفاده می‌شود.

خبرگزاری فارس: ویژگی‌های«Scan Eagle» پهپاد جاسوسی آمریکا در چنگال سپاه+فیلم و تصاویر

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، در سالگرد شکار پهپاد جاسوسی RQ170 توسط نیروهای مسلح کشورمان در شرق کشور، امروز شاهد انتشار خبر به دام افتادن یک فروند پهپاد شناسایی آمریکایی از نوع Scan Eagle به دست نیروی دریایی سپاه در منطقه خلیج فارس بودیم.

این برای چندمین بار است که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی اقدام به جمع آوری اطلاعات از مرزهای جمهوری اسلامی ایران کرده و هربار با مقابله نیروهای مسلح کشورمان مواجه می‌شوند.

پهپاد Scan Eagle در ابتدا یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک و کم هزینه بود که توسط شرکت «اینسیتو» که یکی از شرکت‌های تابعه بوئینگ است، ساخته شد.

هواپیمای بدون سرنشین اسکن ایگل

این هواپیما در ابتدا برای صنعت ماهیگیری و نظارت بر مناطق دریایی در هنگام ماهیگیری استفاده می‌شد اما بعدها تکنولوژی و قابلیت‌های آن بسیار افزایش یافت و امروز گونه‌های متفاوت آن برای تفنگداران دریایی آمریکا هزاران ساعت مأموریت را در عراق و مکان‌های دیگر انجام  داده‌اند.

ارتقای تکنولوژی اسکن ایگل از سوی شرکت بوئینگ آنقدر افزایش یافت که از آن به عنوان یک هواپیمای بدون سرنشین قابل حمل برای نظارت و کنترل مستقل در شرایط جنگی نیز استفاده شد و از ماه اوت 2004 برای جنگ عراق در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفت.

پرتاب پهپاد اسکن ایگل از روی عرشه ناو

درحال حاضر اسکن ایگل مجهز به یک دوربین الکترو اپتیکال، یک دوربین مادون قرمز و یک برجک ثابت سبک وزن با دامنه ارتباطات بیش از 100 کیلومتر و استقامت پرواز تا بیش از 20 ساعت است.

سامانه تصویربرداری نصب شده بر روی پهپاد اسکن ایگل

این هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا، بسیار کوچک و غیرمسلح بوده و توسط نیروهای عملیات ویژه استفاده می‌شود.

این پهپاد با 1.19 متر طول و 3.05 متر عرض (دو سر بال) و 18 کیلوگرم وزن برای پرواز نیاز به باند ندارد و در عوض با یک سامانه هوای فشرده به بالا پرتاب می‌شود و برای فرود هم یک جرثقیل با طناب و قلاب آن را در میان هوا می‌گیرد که تفنگداران دریایی آن را از روی ناوهای خود به پرواز در می‌آورند.

پرتاب پهپاد اسکن ایگل از روی عرشه ناو

پهپاد اسکن ایگل با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت و سقف پروازی 16000 پا می تواند بیش از 20 ساعت استقامت پروازی داشته باشد.

در ماه گذشته نیز یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی از نوع پریدیتور پس از تجاوز به حریم هوایی ایران در خلیج فارس، با واکنش سریع جنگنده‌های سپاه پاسداران روبرو و پس از شلیک جنگنده های سپاه به سمت آن، مجبور به ترک منطقه شد.

تجهیز سپاه به رادارهای کشف و شناسایی دقیق و رصد لحظه‌ای تحرکات و اقدامات نیروهای فرامنطقه‌ای و آمریکایی در منطقه خلیج فارس باعث شد این بار نیز پهپاد آمریکایی به محض ورود به مرزهای جمهوری اسلامی، شکار شود.

بنا بر این گزارش، چندی پیش جمهوری اسلامی ایران به صورت رسمی با ارسال نامه‌ای به سازمان ملل، ضمن محکوم کردن تجاوز پهپادهای آمریکایی به آسمان کشورمان، خواهان جلوگیری از این اقدامات شده بود.

فارس نيوز

دانشجو بازدید : 26 سه شنبه 14 آذر 1391 نظرات (0)

شکار دومین پهپاد آمریکایی خبر یک رسانه‌های دنیا شد

خبرگزاری فارس: تنها دقایقی پس از انتشار خبر شکار یک پهپاد آمریکایی دیگر در منطقه خلیج فارس توسط ایران، تمام رسانه‌های بزرگ دنیا به بازتاب این خبر پرداختند.

خبرگزاری فارس: شکار دومین پهپاد آمریکایی خبر یک رسانه‌های دنیا شد

به گزارش خبرگزاری فارس، نیروی دریایی سپاه پاسداران ساعتی قبل از شکار یک فروند پهپاد جاسوس آمریکایی خبر داد. بنا بر این گزارش یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در چند روز گذشته با هدف شناسایی و جمع آوری اطلاعات در حال گشت زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان‌های پدافندی و سامانه‌های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شده است.

«دریادار علی فدوی» فرمانده نیروی دریایی سپاه با اعلام اینکه این پهپاد از نوع اسکن ایگل (Scan Eagle) بوده است، گفت: این گونه پرنده‌ها معمولا از روی ناوهای بزرگ به پرواز در می‌آیند.

 

حالا این خبر آن هم در سالگرد به دام افتادن پهپاد آمریکایی RQ170، به تیتر یک رسانه‌های دنیا بدل شده است.

خبرگزاری رویترز در خبری فوری شکار پهپاد آمریکایی را پوشش داد. این خبرگزاری به نقل از رسانه‌های ایرانی نوشت که این پهپاد در حال جمع‌آوری اطلاعات از آب‌های خلیج فارس بوده است. این خبرگزاری همچنین به رویارویی ماه گذشته جنگنده‌های نیروی هوایی ایران با یک پهپاد آمریکایی نیز اشاره کرده و نوشت ایران اعلام کرد آن پهپاد قصد ورود به آسمان ایران را داشته است.

شبکه بی‌بی‌سی نیز این خبر را به صورت فوری پوشش داد و نوشت پهپاد آمریکایی بر فراز آب‌های خلیج فارس شکار شده است. به نوشته پایگاه اینترنتی این شبکه، مقامات آمریکایی هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس دیگر خبرگزاری است که به انتشار این خبر پرداخت. این خبرگزاری نوشته است که مقامات ایرانی هنوز جزئیات محل و زمان این رخداد را اعلام نکرده‌اند. آسوشیتدپرس به شکار پهپاد RQ170 در سال گذشته نیز اشاره کرده و نوشت ایران مدعی شده است که اطلاعات پهپاد RQ170 را که از پهپادهای فوق سری آمریکا است، بازیابی کرده‌اند.

شبکه سی‌بی‌اس آمریکا نیز خبر شکار پهپاد آمریکایی را منتشر کرده و نوشته است ایران می‌گوید یک پهپاد آمریکایی را شکار کرده‌ است.

خبرگزاری فرانسه و شبکه خبری فرانس 24 هم با انتشار این خبر به نقل از رسانه‌های ایرانی، نوشته‌اند که سپاه ایران هنوز جزئیات این خبر را منتشر نکرده است.

روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف خبر شکار این پهپاد را منتشر کرده و نوشته است هنوز گفته نشده است که این پهپاد چطور شکار شده است.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» هم این خبر را با این تیتر منتشر کرد: ایران می‌گوید یک پهپاد آمریکایی دیگر را نیز شکار کرده است.

«هاآرتص» دیگر روزنامه صهیونیستی بود که خبر شکار پهپاد را به صورت فوری منتشر کرد و نوشت ایران مدعی شکار یک پهپاد آمریکایی است.

شبکه صدای آمریکا نیز این خبر و اظهارات سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه را منتشر کرده و به درگیری ماه گذشته جنگنده‌های ایرانی با یک پهپاد آمریکایی اشاره کرده است.

شبکه اسکای‌نیوز و شبکه راشاتودی هم این خبر را فوری منتشر کردند و اعلام کردند ایران گفته است این پهپاد را زمانی شکار کرده که در حال جمع‌آوری اطلاعات در آب‌های خلیج فارس بوده است. راشاتودی در پایگاه اینترنتی خود نوشته است که آمریکا در دو ماه گذشته تعداد پهپادهای خود را بر فراز آب‌های خلیج فارس افزایش داده است.

روزنامه مصری المصریه الیوم، روزنامه الحیات هم از جمله روزنامه‌های عربی زبانی هستند که به انتشار این خبر پرداختند.

شبکه العربیه و شبکه الجزیره نیز بلافاصله پس از انتشار این خبر، آن را پوشش داده و اعلام کردند ایران اعلام کرده یک پهپاد آمریکایی را شکار کرده است.

شبکه المنار لبنان نیز به پوشش وسیع این خبر پرداخت و دقایقی نیز به صورت زنده تصاویری از این پهپاد پخش کرد.

پایگاه‌های اینترنتی «پاکستان دیفنس» و پایگاه «سوئیس‌ اینفو» هم خبر شکار پهپاد آمریکایی را در اخبار فوری خود منتشر کردند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» با انتشار این خبر، به سابقه این اقدام نیز اشاره کرده و نوشته است ایران سال گذشته نیز یک پهپاد RQ170 آمریکا را شکار کرد و بعدها تصاویر آن را پخش کرد. ایران در آن زمان اعلام کرد که کنترل پهپاد را به دست گرفته و آن را در خاگ خود بر زمین نشانده است. ایران اعلام کرده بود که این پهپاد را مهندسی معکوس می‌کند و نمونه‌های آن را به تولید انبوه می‌رساند

فارس نيوز

دانشجو بازدید : 28 سه شنبه 14 آذر 1391 نظرات (0)

اولین فیلم از پهپاد جاسوس آمریکایی

خبرگزاری فارس: ایران اولین تصاویر از پهپاد جاسوس آمریکایی شکار شده در منطقه خلیج فارس را منتشر کرد.

خبرگزاری فارس: اولین فیلم از پهپاد جاسوس آمریکایی

به گزارش مانیتورینگ فارس، شبکه العالم اولین تصاویر مربوط به هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را پخش کرد.

صبح امروز فرمانده نیروی دریایی سپاه از شکار یک فروند پهپاد متجاوز آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه خبر داد.

هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در چند روز گذشته با هدف شناسایی و جمع آوری اطلاعات در حال گشت زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان‌های پدافندی و سامانه‌های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شد.

این برای چندمین بار است که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی اقدام به جمع آوری اطلاعات از مرزهای جمهوری اسلامی ایران کرده و هربار با مقابله نیروهای مسلح کشورمان مواجه می‌شوند

منبع: فارس نيوز

دانشجو بازدید : 40 سه شنبه 14 آذر 1391 نظرات (0)
دریادار فدوی خبر داد
شکار پهپاد متجاوز آمریکایی توسط سپاه در منطقه خلیج فارس

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی سپاه از شکار یک فروند پهپاد متجاوز آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه خبر داد.

خبرگزاری فارس: شکار پهپاد متجاوز آمریکایی توسط سپاه در منطقه خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در چند روز گذشته با هدف شناسایی و جمع آوری اطلاعات در حال گشت زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان های پدافندی و سامانه های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شد.

در این خصوص فرمانده نیروی دریایی سپاه با اعلام اینکه این پهپاد از نوع اسکن ایگل (Scan Eagle) بوده است، گفت: این گونه پرنده ها معمولا از روی ناوهای بزرگ به پرواز در می آیند.

دریادار علی فدوی همچنین با اشاره به آمادگی های نیروی دریایی سپاه در اجرای مأموریت های محوله و اشراف اطلاعاتی همه جانبه بر تحرکات بیگانگان در منطقه راهبردی خلیج فارس و تنگه هرمز تصریح کرد: دشمنان ما از اول فروردین ماه سال 1366 حضور نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس و آنچه را در 5/1 سال آخر جنگ بین ما و آنها اتفاق افتاد ، دیده اند. این حضور از آن زمان تا به امروز وجود دارد و مسلما وضعیت امروز ما با آن زمان قابل قیاس نیست.

وی تأکید کرد: شرایط ما عالی است و آمادگی های نیروی دریایی سپاه در بهترین حالت قرار داد

منع: فارس نيوز.

دانشجو بازدید : 22 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

شروع مناظره

شفاعت، معیار شرک و توحید، زیارت اهل قبور ...


علی عبدالله [شیعه اثنی عشری]: به هر حال جناب بن شریح طبق پیشنهاد جناب دکتر عبدالصمد، ایراداتی که بر شفاعت دارند و آن را شرک اکبر معرفی می کنند، مطرح کنند.


بن شریح [وهابی]: ما چند تا قاعده داریم که از روی آن می گوییم شفاعت خواستن از اولیاء شرک و غلط است. یکی این که هر فعلی که فقط در توان خداست، خواستن آن فعل از غیر خدا، شرک است و شفاعت منحصراً فعل خداوند است. در قیامت هم که سخن از شفاعت پیامبر است، به این صورت است که بگوییم خدایا پیامبر را در قیامت شفیع ما قرار بده، بندگان صالح و یا فرشتگان را شفیع ما قرار بده و باید بدانیم که درخواست شفاعت از خود آنها شرک اکبر است. 

ابن تیمیه گفته است: اگر کسی بگوید، از پیامبر به جهت نزدیکیش به خدا میخواهم تا شفیع من باشد، این از عقاید مشرکان است.


علی عبدالله [شیعه اثنی عشری]: شما گفتید چون شفاعت فقط درحوزه قدرت خداست، پس شفاعت خواستن از غیر خدا شرک اکبر است. من از شما می پرسم شفاعت کردن مهم تر است یا احیاء مردگان؟


بن شریح[وهابی]: البته احیاـء مردگان منظور چیست؟


علی عبدالله: مگر نه این است که به تصریح قرآن کریم عیسی علیه السلام، همان کار را انجام می داد یعنی مردگان را زنده می کرد؟


عمر عبدالوافی [وهابی]: عیسی علیه السلام که به خودی خود این کار را نمی کرد. اگر در قرائت قرآن دقت می کردی می دیدی که عیسی علیه السلام به اذن خدا مرده را زنده می کرد. پس در واقع خداوند به دست عیسی مرده را زنده می کرده است. 


علی عبدالله: آفرین برتو! می خواستم از دهان خودتان بشنوم. وقتی چنین فعلی با اذن خدا قابل واگذاری به غیر است و با توحید منافاتی ندارد، شفاعت نیز به اذن خدا می تواند به غیر واگذار شود و چون شفاعت به «اذن الله» است عین توحید می باشد. شفاعت خواستن از اولیا یعنی به ولی خدا می گوییم، خداوند که به تو این اذن را داده است، ما را هم برخوردار کن.

همین قرآن است که می فرماید: « من ذا الذی یشفع عنده الا باذنه ؛ چه کسی می تواند در حضور او شفاعت کند مگر به اذن او - بقره/ 255 » و  «و لا یشفعون الا لمن ارتضی : و جز برای کسی که خدا رضایت دهد شفاعت نمی کنند - انبیاء /28-».


دکتر عبدالصمد [شافعی]:   اینها درست، ولی آیا در قرآن آیه ای داریم که توصیه به شفاعت خواهی کرده باشد؟ 

منبع: حق با کیست؟ ، جلد2 ، ص 7-5

برگرفته از وبلاگ:  شيعه؟


...  ادامه دارد لطفاً پیگیری بفرمائید.

دانشجو بازدید : 28 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحيم

خدای متعال برای ما رهبرانی قرار داده که با زندگی ساده خود برای ما الگو بوده اند .یکی از آنان حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) بود . پس از وی حضرت آیت الله خامنه ای نیز چون اوست

ایشان می فرمودند که :«من وقتی ازدواج کردم همسرم از پدرش ، که فرش فروش بوده ، فرشی به عنوان جهیزیه به همراه داشته است که هنوز نیز، با وجود فرسودگی آن ، در منزل ما از آن استفاده می شود و بجز آن ، قالی دیگری در منزل نداریم . چند مرتبه گفته اند که این قالی نخ نما شده و خواسته اند که آن را عوض کند ولی من اجازه نداده ام . اصلا در طول زندگی خود ، نه قالیچه ای خریده ام و نه فرشی به خانه اضافه کرده ام ، حتی آنها را تبدیل به احسن نیز نکرده ام . من در طول این دوران یک مرتبه گوشت تازه نخریده ام ، کوپن گوشت سردی که همه مردم از آن استفاده می کردند ما نیز از آ ن استفاده می کردیم ، مگر آنکه گوشت نذری می آوردند . سایر مایحتاج زندگی مثل پنیر، نفت و کره نیز به همین صورت تهیه می شود

این زندگی رهبر ماست که در بالاترین مقامات این کشور قرار دارد و در طول زندگی خود، زندان، شکنجه ، تبعید و بسیاری گرفتاریهای دیگر را به جان خریده و برای خدمت به اسلام به عنوان فردی شایسته مشغول انجام وظیفه است

آیت الله مصباح یزدی ،کتاب مباحثی درباره حوزه، ص :215

 

دانشجو بازدید : 15 دوشنبه 13 آذر 1391 نظرات (0)

بی بی سی: تشخیص آیت الله خامنه ای راه را بر القای بحران بسته است  

وبسایت شبكه دولتی انگلیس معتقد است تلاش اپوزیسیون جمهوری اسلامی برای ترساندن حاكمیت از بحران و تحریم، بیهوده است. بی بی سی اذعان كرد: آیت الله خامنه ای چالش های پیش روی حكومت را بهتر از مخالفان تشخیص داده و در مقابل، پیش بینی اپوزیسیون در طول سالها درست از آب درنیامده است.
بی بی سی فارسی با اشاره به سیاه نمایی های گاه و بیگاه كه از سوی محافل ضد انقلاب و فتنه گر صورت می گیرد و القای وضعیت بحرانی می كند، نوشت: شرایط جمهوری اسلامی به گونه ای بوده كه همواره نشانه هایی از بحران را با خود داشته است. چنین تفسیری از دوران پرالتهاب اول انقلاب تا زمان جنگ وجود داشت. به گفته برخی اصلاح طلبان اگر اوضاع به همین منوال پیش می رفت، سقوط نظام حتمی و تجزیه ایران محتمل بود. آنها می گویند دوم خرداد مانع این اتفاق شد و عمر حكومت را تمدید كرد[!اما] بعداً كه اصلاح طلبان دریافتند پیشبرد برنامه هایشان به این سادگی ها نیست، دوباره القای حس خطر و بحران را شدیدتر از هر زمان از سر گرفتند. اوج این روند نامه 127تن از نمایندگان اصلاح طلب مجلس ششم در سال 1381 خطاب به آیت الله خامنه ای بود؛ «شاید در تاریخ پر فراز و نشیب معاصر ایران، هیچ زمانی را به حساسیت امروز نتوان یافت. با این حال و روز كشور، فرصت چندانی باقی نمانده است. اگر جام زهری باید نوشید قبل از آنكه كیان نظام و مهمتر از آن، استقلال و تمامیت ارضی كشور در مخاطره قرار گیرد باید نوشیده شود.»
بی بی سی می افزاید: تحلیل اصلاح طلبان این بود كه لشكركشی آمریكا به افغانستان خطر حمله آمریكا به ایران را نیز افزایش داده و ایران باید برای پیشگیری از این اتفاق نشان دهد كه هم در عرصه داخلی و هم در عرصه خارجی عقب نشینی كرده است. تحلیل اصلاح طلبان این بود كه اگر آمریكا ببیند در ایران اصلاحات شده و رهبرانش كوتاه آمده اند، فكر حمله به ایران را كنار خواهد گذاشت. آنچه در عمل اتفاق افتاد كمك های پنهان به آمریكا در جنگ افغانستان بود. آمریكا پاسخی را كه ایرانیان [ دولت خاتمی ] انتظار داشتند به این همكاری نداد. ایران حتی حاضر شد فعالیت های هسته ای خود را در معرض نظارت بیشتر بازرسان قرار دهد.
این تحلیل خاطرنشان می كند: طرفداران اصلاحات احساس می كردند كه اگر آیت الله خامنه ای بعضی خواسته های آنها را پذیرفته، پس ابتكار عمل را ربوده اند. آنچه آنها با به كارگیری و رواج دادن عبارت «جام زهر» در پی آن بودند یك نمایش آشكار ضعف از طرف آیت الله خامنه ای بود. اما او نگذاشت انعطاف هایش نشانه ضعف تلقی شود.
بی بی سی با اذعان به اینكه «حكومت در ایران همچنان ظرفیت آن را دارد كه با جابجایی مدیریت های اجرایی از طریق ساز و كار انتخابات، رویه های موجود را تغییر دهد بدون آن كه نگران بقای خود باشد»، می نویسد: تحریم هیچ حكومتی تاكنون به سقوط آن منجر نشده است. ترساندن رهبری از سقوط نظام به دلیل تحریم ها یا فقدان دموكراسی [ ادعای گروه های اپوزیسیون در تحلیل ها] مبنای تاریخی ندارد.
تحلیلگر این رسانه می افزاید: برای آیت الله خامنه ای طبعاً اولویت، حفظ و بقای نظام است. اگر او به این برداشت نرسد كه نظام در خطر است، دلیلی برای تغییر جهت ندارد. شاید اگر اكبر هاشمی رفسنجانی یا حتی محمد خاتمی زمام اجرایی كشور را به دست بگیرند، فضای سیاسی باز شود اما بقا و اقتدار جمهوری اسلامی لزوماً در گرو این نیست كه زندانیان آزاد یا سخت گیری شورای نگهبان كمتر شود.
بی بی سی در ادامه این تحلیل تصریح كرد: رهبری دلیلی نمی بیند برای رفع خطری كه وجود آن را قبول ندارد عقب نشینی كند. كشور با سپردن امور اجرایی به چهره های وفادار به نظام به اندازه كافی فضا برای مانور خواهد داشت و نیازی به بازی دادن چهره های مخالف احساس نمی شود.
در ادامه این تحلیل آمده است: آیت الله خامنه ای نشان داده كه اگر مصلحت نظام را در گرو نرمش نشان دادن ببیند این كار را خواهد كرد چنان كه در اوج جنگ قدرت بین اصلاح طلبان و محافظه كاران، از خود نرمش هایی چند نشان داد. نمونه آن دستورش به شورای نگهبان مبنی بر تأیید نتیجه انتخابات تهران، تایید افتتاح مجلس ششم، دستور به آزادی یك نماینده اصلاح طلب آن مجلس از زندان بود و یا دستور به تایید دو نامزد ریاست جمهوری سال 1380[معین و مهرعلیزاده] كه شورای نگهبان رد صلاحیت كرده بود.
بی بی سی با اشاره به تلاش عناصر ضد انقلاب و فتنه گر برای ایجاد فضای ترس نسبت به بحران ها و اورژانسی نشان دادن وضعیت نوشت: تلاش برای ترساندن از سقوط نظام تاكنون جواب نداده و این گونه پیش بینی های مخالفان در سالهای ممتد عمر جمهوری اسلامی درست از آب درنیامده است. آیت الله خامنه ای نشان داده كه خطر چالش های پیش روی حكومت خود را بهتر از مخالفان تشخیص داده و دلیل آن هم پابرجایی این حكومت است. نظام همچنان برقرار است و به دلیل تركیبی از شانس [!]، تدبیر و سركوب[!]، امروز در اقتدار كامل به سر می برد.

منبع: كیهان

تعداد صفحات : 6

درباره ما
Profile Pic
سعي بر اين است مطالبي آورده شما تا وقت گرانبهاي شما هدر نرود و در محضر خداوند سرافكنده نشويم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دفاع مقدس

    شهدا مظهر قدرت ایران

    آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 97
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 112
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 118
  • بازدید ماه : 115
  • بازدید سال : 366
  • بازدید کلی : 4,571
  • کدهای اختصاصی
    بسیجی

    امام خامنه ای: بسیجی یعنی علی که تمام وجودش برای اسلام وقف شده بود.