loading...
راه خدا
دانشجو بازدید : 26 دوشنبه 09 بهمن 1391 نظرات (0)

آخرین ملاقات شهید كاظمی و رهبر انقلاب

دو هفته پیش شهید كاظمى پیش من آمد و گفت از شما دو درخواست دارم: یكى این‌كه دعا كنید من روسفید بشوم، دوم این‌كه دعا كنید من شهید بشوم. گفتم شماها واقعاً حیف است بمیرید؛ شماها كه این روزگارهاى مهم را گذراندید، نباید بمیرید؛ شماها همه‌تان باید شهید شوید؛ ولیكن حالا زود است و هنوز كشور و نظام به شما احتیاج دارد. بعد گفتم آن روزى كه خبر شهادت صیاد را به من دادند، من گفتم صیاد، شایسته‌ى شهادت بود؛ حقش بود؛ حیف بود صیاد بمیرد. وقتى این جمله را گفتم، چشم‌هاى شهید كاظمى پُرِ اشك شد، گفت: ان‌شاءاللَّه خبر من را هم به‌تان بدهند!
فاصله‌‌ى بین مرگ و زندگى، فاصله‌ى بسیار كوتاهى است؛ یك لحظه است. ما سرگرم زندگى هستیم و غافلیم از حركتى كه همه به سمت لقاءاللَّه دارند. همه خدا را ملاقات مى‌كنند؛ هر كسى یك طور؛ بعضى‌ها واقعاً روسفید خدا را ملاقات مى‌كنند، كه احمد كاظمى و این برادران حتماً از این قبیل بودند؛ اینها زحمت كشیده بودند.
ما باید سعى‌مان این باشد كه روسفید خدا را ملاقات كنیم؛ چون از حالا تا یك لحظه‌ى دیگر، اصلاً نمى‌دانیم كه ما از این مرز عبور خواهیم كرد یا نه؛ احتمال دارد همین یك ساعت دیگر یا یك روز دیگر نوبتِ به ما برسد كه از این مرز عبور كنیم. از خدا بخواهیم كه مرگ ما مرگى باشد كه خود آن مرگ هم ان‌شاءاللَّه مایه‌ى روسفیدى ما باشد.
ان‌شاءاللَّه خدا شماها را حفظ كند.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در مراسم تشییع پیكرهاى فرماندهان سپاه  21/10/1384
منبع: khamenei.ir

دانشجو بازدید : 25 یکشنبه 17 دی 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

آیا «جزیره خضراء» که گفته مى شود امام زمان(عجل الله) در آن هستند، واقعیت دارد یا نه؟

 

نخست باید به این نکته توجه داشته باشید که همواره در تاریخ، عده اى طمع ورز و هواپرست بوده اند که مى کوشیده اند تا با سوء استفاده از اعتقادات و عواطف مردم، قضایا را به سود خود تفسیر و تبیین کنند. این مسأله در مورد عقاید مذهبى و باورهاى دینى مردم مضاعف است. وجود افراد بى نام یا بدنام و یا حداقل معمولى در میان برخى از سندهاى روایى، یا وجود محتوایى به دور از فهم و متناقض، نشان دهنده همین خطر انحراف مى باشد. این موضوع، بحثى دردناک دارد که باید در جاى خود مطرح شود.


       در این راستا گفتنى است که اولاً در سند روایت «جزیره خضراء» و ثانیاً در محتویات این روایت و ثالثاً در باب وثاقت شخصى که این داستان را نقل کرده (على بن فاضل مازندرانى) بحث و نظرهاى متفاوتى وجود دارد و اکثر علماى طراز اول شیعى - چه در دوران گذشته و چه در عصر اخیر - این روایت را صحیح و موثّق نمى دانند. بنابراین، اصل روایت جزیره خضراء محل تردید جدى است، تا چه رسد به انطباق آن بر مثلّث برمودا.
      براى آگاهى بیشتر ر.ک: سید جعفر مرتضى عاملى، جزیره خضراء افسانه یا واقعیت؟، ترجمه: محمد سپهرى، بخش سوم.

منبع: شوق اشتیاق

دانشجو بازدید : 27 یکشنبه 17 دی 1391 نظرات (0)

در نشست تقدیر از دست اندرکاران تولید فیلم های تلویزیونی حماسه 9 دی عنوان شد:
فتنه 88 با درایت و تدبیر مقام معظم رهبری خاموش شد و دست دشمنان اسلام بیش از پیش رو شد.

 به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، مراسم تقدیر از دست اندکاران تولید فیلم های تلویزیونی حماسه 9 دی  عصر امروز در سالن مذاکرات مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

علی دارابی معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر و تقدیر از عوامل برنامه ساز حماسه 9 دی گفت: در فرصتی که پیش روی عوامل برنامه ساز گذاشتیم، خوشبختانه تله فیلم های "ابابیل"، "مسیر روشن"، "فاصله کانونی" ویژه حماسه 9 مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

وی بااشاره به اتفاق بزرگ 9 دی تصریح کرد: در 9 دیماه 88 اتفاق و انقلاب بزرگی رخ داد و به دنبال جریان انتخابات، شبکه های معاند جمهوری اسلامی از جمله "بی بی سی فارسی" بنا به درخواست استعمار پیر باهدف تخریب ایران پیش رفتند که با لطف الهی و مقام معظم رهبری با شکست روبرو شدند      

دارابی ادامه داد: بزرگترین خواسته انگلستان (استعمار پیر)، تخریب ایران و گرفتن حق رای از مردم ما بود که فتنه آن ها با درایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی با شکست روبرو شد.

معاون سیما اظهار داشت: انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) در پرتو دین اسلام پیروز شد و مردم کشور ما برعکس دیگر کشورها آزادی کامل در مجلس و حق رای خود دارند.

    دارابی با اشاره به افرادی که دچار توهم شدند، ابراز داشت: عده ای دچار توهم شدند و با فتنه 88 همراه شده که برخی به اشتباه خود پی بردند.      

وی با اشاره به انتخابات سال 76 اظهار داشت: در انتخابات سال 76 حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری بازنده شد ولی او اولین کسی بود که به برگزیده انتخابات تبریک گفت و او را همراهی کرد      

معاون سیما با اشاره به تصویر کشیدن همه اتفاقات سال    88 در این سه تله فیلم افزود: خوشبختانه بازی ها، نگارش فیلمنامه، کارگردانی و تلاش همه دست اندرکاران برنامه ساز حماسه 9 دی به خوبی درخشید و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با اراده و خواست مردم رای ها از صندوق بیرون آمد و بزرگترین گناه نابخشودنی افراد فتنه  88 اتهام زدن به ناسالم بودن انتخابات است.

معاون سیما با اشاره به جشنواره فیلم های تلویزیونی 9 دی اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم تا سال 92 جشنواره فیلم های تلویزیونی حماسه 9 دی رابرگزار کنیم تا دشمنان اسلام خوار شوند.

وی در خصوص بیش از 75 عنوان برنامه تلویزیونی ابراز داشت: بیش از 75 عنوان برنامه، فیلم های تلویزیونی در خصوص حماسه 9 دی را در قالب برنامه های مستند، گفتگو محور، میزگرد، نمایشی و .. داشتیم که امیدوارم برای سال 92 عوامل برنامه ساز با آثاری متفاوت برای مبارزه با دشمنان اسلام به میدان آیند.

* تولیدات نمایشی مراحل دشواری را طی کرد

همچنین مهدی فرجی مدیر شبکه یک سیماگفت: تولیدات نمایشی مراحل دشواری را طی کرد ما در سال 88 فتنه بزرگی را از سوی قدرت های جهانی شاهد بودیم.

وی افزود: خنثی کردن فتنه های دشمن به رهبری امام خامنه ای و سرکوب غربی ها جمهوری اسلامی ایران تا سال های آینده بیمه کرد.

فرجی با اشاره به خلق 3 اثر ویژه حماسه 9 دی اظهار داشت: برای حماسه 9 دی3 تله فیلم ساخته شد و خوشبختانه به دنبال آن مردم تشکر خاصی از دست اندرکاران این برنامه ها و صدا و سیما داشتند


*فصل جدیدی در ژانر سیاسی آغاز شده است

همچنین، مجید زین العابدین مدیر شبکه 3 سیما گفت: با ساخت این برنامه ها و درایت معاون سیما، فصل جدیدی در خصوص ژانر سیاسی آغاز شده است.

وی ادامه داد: این 3 تله فیلم موضوع روز را به تصویر کشیدند که همه این درایت ها رامدیون "دارابی" معاون سیما و دستوری که وی به مدیران ابلاغ کردند، هستیم.

زین العابدین تصریح کرد: تله فیلم "فاصله کانونی" یک کار جهادی بود که نگارش، پیش تولید و ساخت آن حدود 33 روز زمان برد و خوشبختانه همه قوم ها توانستند با آن همراه شوند.

*حماسه 9دی باید به نسل های دیگر انتقال یابد

همچنین محمدرضا شریفی مدیر گروه تله فیلم شبکه 3 سیماگفت: وقتی بحث حماسه 9دی ماه می شود، همه حوادث در ذهن همه ما مرور شده و این اتفاقات باید به نسل های آینده منتقل شود

وی افزود: وقتی در مورد یک وحدت ملی صحبت می کنیم پی به اهداف دشمنان اسلام می بریم و با داشتن وحدوت کلمه وبه قول فرمایش مقام معظم رهبری توانستیم چشم دشمنان خود را کور کنیم


*خاموش کردن فتنه دشمن انقلاب بزرگی بود

همچنین حسن اسلامی مهر رئیس مرکز سیما فیلم گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حماسه 9 دی ماه و خاموش کردن فتنه دشمنان، انقلاب دیگری بود.


وی ادامه داد: امیدوار سال دیگر با ساخت آثاری قوی تر، پاسخگوی نیاز مخاطبان باشیم

*خوشحالم که در خدمت مردم بودم

همچنین جعفر دهقان بازیگر تله فیلم "فاصله کانونی" گفت: خوشحالم که این اتفاق همه ما را دور جمع کرد و از دست اندر کاران صدا وسیما سپاسگذارم.

وی ادامه داد: هرچند نقش من کوتاه بود ولی از اینکه در خدمت مردم بودم، افتخار بزرگی است.

شایان ذکر است،، در ادامه این مراسم "غلامحسین آخوند پور" تهیه کننده و کارگردان تله فیلم "مسیر روشن"، "سام درخشانی" بازیگر، "محمدرضا شریفی" مدیر گروه تله فیلم شبکه 3 سیما، بهمن گودرزی کارگردان "فاصله کانونی" و دیگر عوامل از صدا و سیما و نیز دارابی معاون سیما تشکر کردند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از محمد کاظم کاظمی مدیر گروه فیلم های تلویزیونی شبکه یک سیما، غلامحسین آخوندپور تهیه کننده و کارگردان "مسیر روشن"، مهدی سجاده چی نویسنده، سام درخشانی و حسین سلمانی از بازیگران این تله فیلم تقدیر شد و به دنبال آن، از عوامل "فاصله کانونی" که عبارتند از، محمدرضا شریفی مدیر گروه تله فیلم شبکه 3 سیما، مصطفی علمی فر تهیه کننده، بهمن گودرزی کارگردان سعید امینی نویسنده، سولماز آق مقامی و جعفر دهقان بازیگران و مهرداد نیک نام نویسنده تشکر ویژه ای شد و در پایان از عوامل تله فیلم "ابابیل" حسن اسلامی مهر رئیس مرکز سیما فیلم، جواد مزدآبادی کارگردان و حدیثه تهرانی بازیگر تقدیر شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دانشجو بازدید : 32 یکشنبه 17 دی 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود:« من یکتسب مالا من غیر حله یصرفه فی غیر حقه ؛ هر کس مالی را از غیر راه حق و حلال به دست آورد، به مصرف ناحق صرف خواهد کرد

 

پندهای حکیمانه 2 به نقل از غرر و درر آمدی، ط نجف، ص 290

دانشجو بازدید : 23 یکشنبه 17 دی 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

امام صادق علیه السلام فرمود:

هیچ کس حرمت مسلمانان را بزرگ نشمارد، مگر آنکه خداوند حرمت وی را بر مسلمانان بزرگ داشته  او را نزد مردم گرامی دارد. هر کس که بیشتر حرمت خداوند و رسول صلی الله علیه و آله بدارد، حرمت مسلمانان را بزرگتر می شمارد؛ و هر کس حرمت مسلمانان را ناچیز شمارد، پرده ایمان خویش را دریده است.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود: از موارد تجلیل و تعظیم خداوند، محترم شمردن برادران و خویشان دینی است.

و نیز فرمود: هر کس بر کودکان مسلمان مهربانی نکند و بزرگان و پیران ایشان را محترم نشمارد، از ما نیست و هیچ مسلمانی را به جرم معصیتی خرد، چنان تکفیر نکن که گویی شرک ورزیده، جز آنان که قرآن از آنان نام برده.

خداوند- عزوجل- می فرماید:« همانا منافقین در پایین ترین درجه از آتش خواهند بود». و خویش را به کاری مشغول دار که از تو خواهند طلبید.

پندهای حکیمانه 2 به نقل از مصباح الشریعه و مفتاح الحقیقه، باب هفتادم، ص 213

دانشجو بازدید : 25 چهارشنبه 13 دی 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

آیا عزادارى براى امام حسین علیه السلام، در زمان امامان(علیهم السلام) سابقه دارد؟

 

بلى، در اینجا تنها به ذکر نمونه هاى اندکى از آنچه که در تاریخ نقل شده، بسنده مى کنیم:
            
1. عزادارى بنى هاشم در ماتم سیدالشهدا؛
      از امام صادق(ع) روایت شده است: «پس از حادثه عاشورا هیچ بانویى از بانوان بنى هاشم، سرمه نکشید و خضاب ننمود و از خانه هیچ یک از بنى هاشم دودى که نشانه پختن غذا باشد، بلند نشد تا آنکه ابن زیاد به هلاکت رسید. ما پس از فاجعه خونین عاشورا پیوسته اشک بر چشم داشته ایم»نگا: امام حسن و امام حسین(ع)، ص 145..
      
      
2. عزادارى امام سجاد(ع)؛
      حزن امام سجاد(ع) بر آن حضرت به صورتى بود که دوران زندگى او، همراه با اشک بود. عمده اشک آن حضرت بر مصایب سیدالشهداء(ع) بود و آنچه بر عموها، برادران، عموزاده ها، عمه ها و خواهرانش گذشته بود تا آنجا که وقتى آب مى آوردند تا حضرت میل کند، اشک مبارک شان جارى مى شد و مى فرمود: چگونه بیاشامم در حالى که پسر پیامبر را تشنه کشتند؟!بحارالانوار، ج 44، ص 145. و مى فرمودند: «هرگاه شهادت اولاد فاطمه زهرا(س) را به یاد مى آورم گریه ام مى گیرد».خصال، ج 1، ص 131.
       امام صادق(ع) به زراره فرمود: «جدم على بن الحسین(ع) هرگاه حسین بن على(ع) را به یاد مى آورد، آن قدر اشک مى ریخت که محاسن شریفش پر از اشک مى شد و بر گریه او حاضران گریه مى کردند».بحارالانوار، ج 45، ص 207.
      
      
3. عزادارى امام محمد باقر(ع)؛
      امام باقر(ع) در روز عاشورا براى امام حسین(ع) مجلس عزا برپا مى کرد و بر مصایب آن حضرت گریه مى کردند. در یکى از مجالس عزا، با حضور امام باقر(ع) کمیت شعر مى خواند، وقتى به اینجا رسید که: «قتیل بالطف ...»، امام باقر(ع) گریه زیاد کرده، فرمودند: «اى کمیت! اگر سرمایه اى داشتیم در پاداش این شعرت به تو مى بخشیدیم؛ اما پاداش تو همان دعایى است که رسول خدا(ص) درباره حسان بن ثابت فرمودند که همواره به جهت دفاع از ما اهل بیت(ع)، مورد تأیید روح القدس خواهى بود».مصباح المتهجد، ص 713.
      
      
4. عزادارى امام صادق(ع)؛
      امام موسى کاظم(ع) مى فرماید: «چون ماه محرم فرا مى رسید، دیگر پدرم خندان نبود؛ بلکه اندوه از چهره اش نمایان مى شد و اشک بر گونه اش جارى بود، تا آنکه روز دهم محرم فرا مى رسید. در این روز مصیبت و اندوه امام به نهایت مى رسید. پیوسته مى گریست و مى فرمود: امروز، روزى است که جدم حسین بن على(ع) به شهادت رسید».امام حسن و امام حسین(ع)، ص 143.
      
      
5. عزادارى امام موسى کاظم(ع)؛
      از امام رضا(ع) نقل شده است که فرمود: «چون ماه محرم فرا مى رسید، کسى پدرم را خندان نمى دید و این وضع ادامه داشت تا روز عاشورا: در این روز پدرم را اندوه و حزن و مصیبت فرا مى گرفت و مى گریست و مى گفت: در چنین روزى حسین را که درود خدا بر او باد، کشتند».حسین، نفس مطمئنة، ص 56.
      
      
6. عزادارى امام رضا(ع)؛

      گریه امام رضا(ع) در حدى بود که فرمودند: «همانا روز مصیبت امام حسین(ع)، پلک چشمان ما را مجروح نموده و اشک ما را جارى ساخته است».بحارالانوار، ج 44، ص 284.
       دعبل خدمت حضرت رضا(ع) آمد. آن حضرت درباره شعر و گریه بر سیدالشهدا(ع) کلماتى چند فرمودند؛ از جمله اینکه: «اى دعبل! کسى که بر مصایب جدم حسین(ع) گریه کند، خداوند گناهان او را مى آمرزد. آنگاه حضرت بین حاضران و خانواده خود پرده اى زدند تا بر مصایب امام حسین(ع) اشک بریزند».
       سپس به دعبل فرمودند: «براى امام حسین(ع) مرثیه بخوان، که تا زنده اى تو ناصر و مادح ما هستى، تا قدرت دارى از نصرت ما کوتاهى مکن». دعبل در حالتى که اشک از چشمانش مى ریخت، قرائت کرد:


       أفاطم لوخلت الحسین مجد لا

و قد مات عطشاناً بشط فرات


       صداى گریه امام رضا(ع) و اهل بیت آن حضرت بلند شد.همان، ج 45، ص 257.
      
      
7. عزادارى امام زمان(عج)؛

      بنابر روایات، امام زمان(عج) در زمان غیبت و ظهور بر شهادت جدّشان گریه مى کنند. آن حضرت خطاب به جد بزرگوارشان سیدالشهدا(ع) مى فرمایند:


       «فلئن اخرتنى الدهور و عاقنى عن نصرک المقدور، و لم اکن لمن حاربک محاربا و لمن نصب لک العداوة مناصبا فلاندبنّک صباحا و مساء و لابکین لک بدل الدموع دما، حسرة علیک و تأسفاً على ما دهاک»؛ بحارالانوار، ج 101، ص 320.
      «اگر روزگار مرا به تأخیر انداخت و دور ماندم از یارى تو و نبودم تا با دشمنان تو جنگ کنم و با بدخواهان تو پیکار نمایم؛ هم اکنون هر صبح و شام بر شما اشک مى ریزم و به جاى اشک در مصیبت شما خون از دیده مى بارم و آه حسرت از دل پر درد بر این ماجرا مى کشم».


       در سوگ تو با سوز درون مى گریم

از نیل و فرات و شط، فزون مى گریم


       گر چشمه چشم من، بخشکد تا حشر

از دیده به جاى اشک، خون مى گریم

منبع: شوق انتظار

دانشجو بازدید : 13 شنبه 02 دی 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

ادامه از  قبل...

سلف امیه[وهابی]:

البته اگر حیات برزخی در میان باشد ممکن است بگوییم حق با توست ولی جناب بن شریح فتوا داده است که مردگان نمی شنوند. در این صورت لازم نیست ما مستقیماً به قرآن و سنت مراجعه کنیم. برای این که فتوای ایشان واجب الاطاعه است و ایشان بی خودی فتوا نمی دهند. بنابراین طبق فرموده بزرگان ما، شفاعت چون فقط فعل خداست، درخواست آن از اولیای خدا لغو و بیهوده است.

علی عبدالله [شیعه اثنی عشری]:

اولاً امور اعتقادی تقلیدی نیست بلکه فهمیدنی است و با فتوا نمی توان ایجاد اعتقاد کرد.  ثانیاً: بر فرض اینکه بپذیریم که شفاعت خواستن از غیر خدا لغو و بیهوده است، این چه ربطی به شرک دارد؟ مگر هر کار لغوی شرک است؟ در این صورت باید هر گناه بزرگ و کوچک ما شرک باشد و توبه چنین مشرکی هم از نظر شما پذیرفته نیست.

شما معیار شرک و توحید را گم کرده اید؛ ولی از نظر ما وجود اذن خدا و یا فقدان آن است که معیار شرک می گردد و فرق شفاعت خواهی مشرک با شفاعت خواهی موحد آن است که اولی شفیع را مستقل و بدون اذن خدا مؤثر می داند، ولی موحد آن را به «اذن الله » مؤثر می داند. حتی سجده کردن برای غیرخدا در صورتی شرک است که بدون اذن خدا باشد، اما اگر به اذن الله باشد عین توحید است، همان طور که سجده فرشتگان برای آدم علیه السلام توحید ناب بود و لابد درجه توحیدی ابلیس خیلی بالا بود که سجده نکرد تا مبادا به قول شما مبتلا به شرک گردد.

نمونه دیگر آنکه ، تبرک جستن به سنگ و چوب از شئونات شرک است ولی وقتی به «اذن الله» شد از مستحبات حج می گردد که حجر الاسود را می بوسیم و به آن تبرک می جوئیم.

اگر شما کمی ذوق قرآنی داشته باشید، مسئله حل است وقتی قرآن شفاعت با اذن را تأیید می کند معلوم می شود که در مقابل آن شفاعت بی اذن هم مطرح است و آنچه ممنوع و شرک تلقی شده اعتقاد به شفاعت بی اذن است. زیرا آن نوعی مقابله با اراده و تدبیر خدا و اعتقاد به آشفتگی اداره قیامت و حکمیت خداوند است.

دکتر عبدالصمد [شافعی]:

با توجه به مطالعاتی که از چهار مذهب اصلی داشته ام، و موضوع شفاعت را هم قبول دارم. به نظر می رسد آنچه جناب علی عبدالله در این یک مورد می گوید مطابق قرآن است. می فرماید:

 « وَ لا یَشفَعُونَ اِلا لِمَنِ ارتَضی : آنها جز برای کسی که خدا رضایت دهد شفاعت نمی کنند - سوره انبیا/28-». 

منبع: حق با کیست؟، جلد دوم، ص9-8

دانشجو بازدید : 18 شنبه 02 دی 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

 وَأَقِیمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّکَاةَ وَارْکَعُوا مَعَ الرَّاکِعِینَ(البقرة/43)

و نماز را بپا دارید، و زکات را بپردازید، و همراه رکوع کنندگان رکوع کنید (و نماز را با جماعت بگزارید)!

حسکانی (از عالمان مشهور اهل سنت) به نقل از ابن عباس آورده است:

« وَارْکَعُوا مَعَ الرَّاکِعِینَ »

درباره رسول خدا صل الله علیه و آله و علی بن ابی طالب علیه السلام نازل شده است که هر دو نخستین کسانی بودند که نماز گزاردند و رکوع به جای آوردند.

 

پرتوی از فضایل امیرالمؤمنین علیه السلام، ص41 به نقل از شواهد التنزیل، ج1، ص 111 ح 124

دانشجو بازدید : 15 شنبه 02 دی 1391 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

احمد بن حنبل (بزرگ اهل سنت) در مسندش به سند خود از «اسماء بنت عمیس» روایت کرده که گفت:

شنیدم رسول خدا می فرمود: « اللهم انی اقول کما قال اخی موسی اللهم اجعل بی وزیرا من اهلی علیا اخی اشدد به ...

بار خدایا من می گویم آنچه را که برادم موسی گفت: خدایا از اهل بیتم یکی را وزیر و معاون من قرار ده ، برادرم علی را وزیر من گردان و به او پشت مرا محکم کن و او را در امر رسالت با من شریک ساز.

 

طرائف،ص74، نقل از احمدبن حنبل، فضائل الصحابه، بنا به نقل احقاق الحق، ج4، ص56

تعداد صفحات : 6

درباره ما
Profile Pic
سعي بر اين است مطالبي آورده شما تا وقت گرانبهاي شما هدر نرود و در محضر خداوند سرافكنده نشويم.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • دفاع مقدس

    شهدا مظهر قدرت ایران

    آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 99
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 114
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 120
  • بازدید ماه : 117
  • بازدید سال : 368
  • بازدید کلی : 4,573
  • کدهای اختصاصی
    بسیجی

    امام خامنه ای: بسیجی یعنی علی که تمام وجودش برای اسلام وقف شده بود.